Deurpaneel tip!!!

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Deurpaneel tip!!!

Bericht door Dakloos »

Mijn (standaard) deurpanelen zijn er inmiddels al een paar keer op en af geweest. Iedereen die dit weleens gedaan heeft weet dat het best wel een gedoe is om die dingen er een beetje fatsoenlijk erop te krijgen maar vooral ERAF :twisted: :twisted: . Het hardboard materiaal waar de bekleding op gelijmd is scheurt al snel op de plekken waar de clipjes zitten. Bij de originele clipjes valt het nog enigszins mee maar sommige aftermarket clipjes zijn een ramp!! En dan zit het paneel er eindelijk op en dan zie je clipjes door de bekleding zitten.

Voor mijn Mustang had ik wat nieuwe deurpanelen besteld. De oude panelen zien er uit als nieuw maar sommige gaten waar de klemmen in horen te zitten waren uit gelubberd. Eigenlijk zonde om weg te gooien. Gisteren kwam ik ineens op een idee: klittenband!

Bij de Praxis heb ik voor 4 euro zelfklevende klittenband gekocht en deze in reepje geknipt. Deze t.h.v. waar normaal de clipjes zitten op het deurpaneel en de deur geplakt. Spul plakt als de neten dus dat zit we goed.

Deurpaneel op de deur gedrukt, even aandrukken et voila: zo vast als een huis!

En ja hoor....vanmorgen wilde ik instappen, werkte de deurklink niet :( . Ik herinnerde me ineens dat ik nog een stangetje vast moest zetten in de deur....helemaal vergeten. Dit was de ultieme test. Deur opener, raam regelaar en armsteun eraf en daarna voorzichtig het deurpaneel eraf trekken......duurde 2 minuten!!! Had ik het paneel met clipjes vastgezet dan was ik waarschijnlijk een half uur bezig geweest al vloekend en tierend bezig geweest.....

Helaas deze keer geen foto's.

Binnenkort te koop: een set nieuwe deurpanelen :D :D

PS: als ik geen reacties krijg op deze tip wordt ik niet boos :wink: :mrgreen:
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Deurpaneel tip!!!

Bericht door Mack »

Die auto van jou hangt dus letterlijk van plakband ...uhm klittenband aan elkaar! :lol:

Mooi alternatief, ik ben benieuwd hoe lang het houdt. Normaal zakt klittenband waar gewicht aan hangt snel naar beneden.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Deurpaneel tip!!!

Bericht door Dakloos »

Mack schreef: vr 27 sep, 2019 16:07 Mooi alternatief, ik ben benieuwd hoe lang het houdt. Normaal zakt klittenband waar gewicht aan hangt snel naar beneden.
Het heeft niet veel te houden, bovendien doet de armsteun ook aardig mee :D . We'll see....
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Deurpaneel tip!!!

Bericht door Gearz »

Ideaal spul inderdaad, inlaatspruitstukken, carburateurs, vinyl daken, gaat perfect en scheelt een hoop gekloot met vreemde Engelse draadbouten en vreemde sleutels, zitmuur vast maar je trekt het toch zo weer los..
Mijn blok en bak staan binnen 10 minuten naast de auto sinds ik de rubbers van de motorsteunen door dubbelzijdig velcro vervangen heb..

:lol:




Goede vondst Erwin, waarom zijn we daar nooit eerder opgekomen, zo simpel.
Zou verstand dan toch echt met de jaren komen ? :wink: :mrgreen:

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Deurpaneel tip!!!

Bericht door saf1908 »

Goede tip! Voor mij nu te laat, want ik heb het eerder vervangen zoals “het hoort”. Wat je zegt is waar, die klemmetjes krijg je er maar lastig uit getrokken en scheuren zo door het paneel. Ook zie je ze inderdaad soms nog zitten achter de stof. Hoe kun je het zo bedenken, zo armzalig dat het ooit was (ondanks zijn gunstige prijsstelling).
1966 Mustang Fastback
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”