Zo, na 2 maanden in de US te hebben gebivakkeerd, nu weer een weekje terug in nederland.
De mustang weer opgehaald nadat de nieuwe heatercore, blower motor en bij behorende onderdelen geinstalleerd zijn.
echter viel mij het volgende op.
het leek mij eerst dat tijdens het rijden de blower continue draaide. dit blijkt uit een snelle blik onder de moter kap niet het geval. (hij is namelijk niet aangesloten op een harnass.
echter als ik aan 1 van de 3 hendels met de push pull kabels trek/duw kan ik wel ineens een lucht flow krijgen, en best een flinke op bijv, de defrost vents. mijn vraag is, hoe dan als de blower niet draait . zit er ergens een rijwind klep, welke ik dan open trek??
Ik probeer zelf al zoveel mogelijk te zien en te ondervinden maar soms blijkt dat nog lasting ondanks er niet heel veel in de auto zit
gr. Tommy
verwarming en rijwind?
Moderator: Shelby GT-H
verwarming en rijwind?
''vaak bende te bang''
65 Fastback GT350 clone
65 Fastback GT350 clone
Re: verwarming en rijwind?
Tommy,
Met de linkse hendel van de kachelbediening bedien je een klep die de luchtstroom naar de kachel dicht zet. Er komt dan niks meer binnen, ook niet met de aanjager aan. Dit is de onderste klep op de foto met die enigszins gebogen pijl . De klep daarboven regelt de hoeveelheid lucht die door de kachelradiator gaat of er langs, warm koud dus. Dit is de middelste hendel op de bediening.
Ik snap niet dat ze de aanvoerklep niet anders gemonteerd hebben zodat je kunt kiezen uit recirculeren (met het deurtje open) of buitenlucht.....jaren 60 logica denk ik . Mooie auto trouwens!
Met de linkse hendel van de kachelbediening bedien je een klep die de luchtstroom naar de kachel dicht zet. Er komt dan niks meer binnen, ook niet met de aanjager aan. Dit is de onderste klep op de foto met die enigszins gebogen pijl . De klep daarboven regelt de hoeveelheid lucht die door de kachelradiator gaat of er langs, warm koud dus. Dit is de middelste hendel op de bediening.
Ik snap niet dat ze de aanvoerklep niet anders gemonteerd hebben zodat je kunt kiezen uit recirculeren (met het deurtje open) of buitenlucht.....jaren 60 logica denk ik . Mooie auto trouwens!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: verwarming en rijwind?
Dakloos (toch wel een cabrio hoop ik dan en niet het huis :0 )
Bedankt voor je info, dit is duidelijk nu.
En ahaa, is dat deurtje daar voor, ik dacht al handschoen vakje 2.0 ofzo hahaha.
Ik zal bij de volgende keer rijden eens kijke welke hendel inderdaad luchtstroom creëerde.
Thx!!
Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk
Bedankt voor je info, dit is duidelijk nu.
En ahaa, is dat deurtje daar voor, ik dacht al handschoen vakje 2.0 ofzo hahaha.
Ik zal bij de volgende keer rijden eens kijke welke hendel inderdaad luchtstroom creëerde.
Thx!!
Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk
''vaak bende te bang''
65 Fastback GT350 clone
65 Fastback GT350 clone
Re: verwarming en rijwind?
wellicht a leens eerder gepost,
maar zo
maak je het wel logisch,
grts,
Jack
maar zo
maak je het wel logisch,
grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: verwarming en rijwind?
Aaaaah een DIY klep erin gezet, dat is inderdaad ook een oplossing
Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk
''vaak bende te bang''
65 Fastback GT350 clone
65 Fastback GT350 clone