Mustang lekt koelwater 289ci
Geplaatst: za 23 mei, 2020 10:17
Hallo,
Een tijdje geleden heb ik de motor eens doorgespoeld omdat er bovenkant in mijn radiator kleine stukjes geroest metaal lag.
Er zat gewoon water in het koelcircuit. (Was zo bij aankoop)
Radiator uitgespoeld, motorblok gespoeld en terug alles gemonteerd met nieuwe slangen, thermostaat, thermostaatbehuizing en dichting. En nu geel fluoriserend koelvloeistof gebruikt.
Een paar weken later lag er onder de auto enkele druppels koelvloeistof.
Geen probleem dacht ik, zal waarschijnlijk gemorst zijn bij het vullen.
Na een paar maanden komen er telkens terug enkele druppels koelvloeistof onder te staan.
Ik heb alles gecontroleerd wat ik kan denk ik.
De waterpomp, de slangen, de thermostaatbehuizing, de radiator.
Ik zie dat de druppels komen van aan het montagepunt waar de servopomp op de motor wordt gemonteerd.
Het lijkt erop dat het aan het motorblok is.
Ik vermoed de kop. Zeer moeilijk te zien en ik zie niks vochtig daar van koelvloeistof, een beetje zweterig van olie.
Ik kan er ook niet goed aan om te zien.
Ik hoop niet dat er een koppakking stuk is.
In begin deed de motor wel raar.
Omdat de motor niet goed ontlucht was.
Nu draait hij gewoon normaal.
Niks op te merken.
Ik heb nog wel geen lange rit kunnen doen vanwege de coronatoestanden.
Wat zou het kunnen zijn?
Moet ik de bouten van de kop eens aandraaien op koppel?
Voor ik de vloeistof vervangen had lekte er niks.
Mvg
David
Een tijdje geleden heb ik de motor eens doorgespoeld omdat er bovenkant in mijn radiator kleine stukjes geroest metaal lag.
Er zat gewoon water in het koelcircuit. (Was zo bij aankoop)
Radiator uitgespoeld, motorblok gespoeld en terug alles gemonteerd met nieuwe slangen, thermostaat, thermostaatbehuizing en dichting. En nu geel fluoriserend koelvloeistof gebruikt.
Een paar weken later lag er onder de auto enkele druppels koelvloeistof.
Geen probleem dacht ik, zal waarschijnlijk gemorst zijn bij het vullen.
Na een paar maanden komen er telkens terug enkele druppels koelvloeistof onder te staan.
Ik heb alles gecontroleerd wat ik kan denk ik.
De waterpomp, de slangen, de thermostaatbehuizing, de radiator.
Ik zie dat de druppels komen van aan het montagepunt waar de servopomp op de motor wordt gemonteerd.
Het lijkt erop dat het aan het motorblok is.
Ik vermoed de kop. Zeer moeilijk te zien en ik zie niks vochtig daar van koelvloeistof, een beetje zweterig van olie.
Ik kan er ook niet goed aan om te zien.
Ik hoop niet dat er een koppakking stuk is.
In begin deed de motor wel raar.
Omdat de motor niet goed ontlucht was.
Nu draait hij gewoon normaal.
Niks op te merken.
Ik heb nog wel geen lange rit kunnen doen vanwege de coronatoestanden.
Wat zou het kunnen zijn?
Moet ik de bouten van de kop eens aandraaien op koppel?
Voor ik de vloeistof vervangen had lekte er niks.
Mvg
David