V8 of v7

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
iceman
Berichten: 293
Lid geworden op: za 22 apr, 2006 20:13
Locatie: almelo

V8 of v7

Bericht door iceman »

Goedenavond,
Ben vandaag erachter gekomen, nadat we kleppen wilden stellen en de mustang niet regelmatig wou lopen, dat cilinder 7 of 2, (hoe je het bekijkt, niet goed werkt.
Inlaatspruitstuk eraf, de koppen eraf en wat kom je tegen? Geen zuiger in de cilinder, 1 klep ontbreekt. De cilinderwand dermate beschadigt dat er zelfs een barst in zit.
Door het lawaai van uitlaat en headers nooit echt kunnen opmerken. Wel soms een licht getik, heel licht.
Motor liep verder goed, voldoende power en nooit problemen gehad. Sinds aanschaf 2006 ,1523 mijl gereden.
Iemand dit vaker mee gemaakt? 2006 geimporteerd uit amerika.
68er coupe v8 ,289 motor, automaat.

Motor word nu gereviseerd, nieuwe cilinderbus word erin geperst.
Kan zo geen andere motor vinden.
Gr erwin beukers
mustang 68 302 engine
ford bronco 83,302 4x4-verkocht
Gebruikersavatar
iceman
Berichten: 293
Lid geworden op: za 22 apr, 2006 20:13
Locatie: almelo

Re: V8 of v7

Bericht door iceman »

Auto tussendoor 8 jaar stilgestaan ivm restauratie en gezondheid
mustang 68 302 engine
ford bronco 83,302 4x4-verkocht
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: V8 of v7

Bericht door Big_fun_58 »

Dat is wel héél speciaal... :shock:
Heb jij foto's van de demontage?
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: V8 of v7

Bericht door Hamster »

Geen zuiger in de cylinder?! :shock: Ik probeer me voor te stellen hoeveel liter olie per seconde je door de uitlaat jaagt.
Iedere dag is een schooldag
Gebruikersavatar
iceman
Berichten: 293
Lid geworden op: za 22 apr, 2006 20:13
Locatie: almelo

Re: V8 of v7

Bericht door iceman »

Bijna geen olieverbruik. Olie komt niet zo hoog,mede doordat er weinig carterdruk is.
En geen rookpluim.


Geen idee.hoe een foto te plaatsen
mustang 68 302 engine
ford bronco 83,302 4x4-verkocht
Gebruikersavatar
iceman
Berichten: 293
Lid geworden op: za 22 apr, 2006 20:13
Locatie: almelo

Re: V8 of v7

Bericht door iceman »

Geen olieveebruik. Geen rook uit de uitlaat, maar ook geen carterdruk, dus weinig olie bovenin
mustang 68 302 engine
ford bronco 83,302 4x4-verkocht
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: V8 of v7

Bericht door Hamster »

Owww ja, that makes sense. De universele vraag zal zijn: waar heeft die zuiger zich nou verstopt? :lol:
Iedere dag is een schooldag
Gebruikersavatar
iceman
Berichten: 293
Lid geworden op: za 22 apr, 2006 20:13
Locatie: almelo

Re: V8 of v7

Bericht door iceman »

Hebben ze er in de US uitgehaald. Waarschijnlijk iets kapot gegaan en zo een goedkope reparatie gedaan.
mustang 68 302 engine
ford bronco 83,302 4x4-verkocht
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: V8 of v7

Bericht door Big_fun_58 »

Blijf het een raar verhaal vinden maar komt me wel bekend voor. :D
Volgens mij bij een Le Mans race in de 60ties was er een drijfstang van een Cobra gebroken van naar ik dacht een Alan Mann of Shelby Cobra. Zuiger aan gruizelementen. Hebben de drijfstang eruit gehaald en twee (2) drijfstang-lagerkappen (met lagerschalen) op elkaar op de krukas t.p.v. de drijfstang geplaatst om de oliedruk op peil te houden. Hebben met deze noodoplossing toch de finisch kunnen halen ondanks de onbalans...
Dus, ja...het kan wel ( misschien heb jij dat oude raceblok wel... :mrgreen: :mrgreen: :lol:....)
It's the M@DM@N.......... #>B-)
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: V8 of v7

Bericht door edgar »

Wat een verhaal Erwin!

Ik ben toch zo benieuwd naar foto's. Ik vind het wel een spectaculair en origineel topic eigenlijk. Is weer eens wat anders dan loszittende remklauwen of een bodemplaat met gaten.

En anders gedacht, als het toch met zeven ook kan in plaats van 8... Hmm, ik heb de mijne nog open liggen :lol:

Ik hoop dat je blok verder geen schade heeft opgelopen en de kosten beperkt blijven. Gelukkig geef je zelf aan heel weinig te hebben gereden. Dat is dan weer een gelukje. Succes met de rebuild! Straks weer lekker toeren.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: V8 of v7

Bericht door mymustang »

Het is alom geweten dat de Amerikanen de meeste brol mustangs naar hier sturen of van hier gaan de handelaars ze importeren. De goeie exemplaren blijven meestal daar en de rest zit hier. Je kan er dan nog een hoop centen insteken voor het iets deftig gaat worden.
En als ze toch in goede staat zijn dan betaal je top dollar/euro ervoor!
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: V8 of v7

Bericht door Hamster »

Nou zeg, het zouden zo maar Hollanders kunnen zijn :lol:
Iedere dag is een schooldag
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: V8 of v7

Bericht door mymustang »

Ik wil er zeker niemand mee viseren, maar ik heb de mijne bij movie cars gekocht en hij was zogezegd RDW gekeurd en in goede staat! Ik zou er zo de weg mee op kunnen! Nou nou... na inspectie gehele ophang armen gescheurd, remmen niet goed... en dan de rest van verborgen gebreken. Heel wat jaren en euro's verder begint hij stilaan in orde te geraken.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”