Stroomverdeler reviseren

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Stroomverdeler reviseren

Bericht door mymustang »

Weet er iemand of je een stroomverdeler kan reviseren?
Ik stel vast dat er veel speling zit op mijn rotoras.
Ik kan hem aanzienlijk zijwaarts heen en weer bewegen.
Via een forumlid weet ik dat dit niet zou mogen... Dus dat of een nieuwe verdeler kopenπŸ€”
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Stroomverdeler reviseren

Bericht door Cobretti »

Revisie is zeker mogelijk πŸ‘
Ik heb die van mij ook uit elkaar gehad bij m'n Pertronix ombouw, maar revisie was eigenlijk niet nodig.
Aandacht voor correct tandwiel materiaal op de nokkenas.

Grts,
C. 😎
Dakloos schreef: ↑di 20 feb, 2018 11:13 Maximaal 10 graden centrifugaal vervroeging is wel erg weinig!
capri v8 driver schreef: ↑di 20 feb, 2018 09:26 of je zult iemand moeten vinden die nog een machine heeft om de vervroeging te kunnen testen.
Ik ken wel iemand :wink: maar die woont niet echt in de buurt.....

Afbeelding
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Stroomverdeler reviseren

Bericht door mymustang »

Ik krijg hem er zelfs niet uit! Ik trek eraan en draai de rotor wat mee maar na een cm blijft hij zitten. Ben al een half uur bezig geweest en het zit niet goed.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Stroomverdeler reviseren

Bericht door edgar »

Ik dacht dat de bushings lastig te vinden zijn. Tenminste, ik heb wel eens gezocht om alvast een of twee setjes op de plank te hebben liggen en dat is op niks uitgelopen. Althans, overal kom je tegen dat ze zelf oilite bushings zelf op maat draaien, en ik heb die mogelijkheid helaas niet.

Ik hou mij aanbevolen als iemand een oplossing hiervoor weet.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Stroomverdeler reviseren

Bericht door Dakloos »

mymustang schreef: ↑za 20 jun, 2020 20:10 Ik krijg hem er zelfs niet uit! Ik trek eraan en draai de rotor wat mee maar na een cm blijft hij zitten. Ben al een half uur bezig geweest en het zit niet goed.
Gewoon trekken! Waarschijnlijk zit de oliepompas een beetje vastgekoekt aan de verdeleras.
Erwin

1966 convertible
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Stroomverdeler reviseren

Bericht door mymustang »

Nu al!? Gereviseerde motor met 300km op verse olie.
Ik probeer straks nog eens. Een goed gevoel heb ik er niet bij. Hij zit echt precies ergens tegenaan te tikken.
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Stroomverdeler reviseren

Bericht door Cobretti »

Opgelet met de oliepompas dat die niet in je 302 blok valt. (zie filmpje)
Ga je altijd voor moeten opletten of je nu voor revisie dan wel voor nieuwe verdeler kiest

->

Als ik me goed herinner is gans je blok gereviseerd, behalve de verdeler die reeds een Pertronix ombouw had.
Als je veel tijd hebt kan je mijn ontstekingstopic eens doorlezen.
viewtopic.php?f=82&t=30111

Mijn Pertronix kitje was verre van perfect en moest mechanisch aangepast worden onder de verdelerkap opdat het perfect zou werken.
We vroegen ons toen af bij hoeveel anderen dit ook zo voorkomen, dus mogelijks ook bij jou. Maar goed, demontage en lagerspeling zal de eerste stap zijn...

Greets en succes !
C. 8)
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Stroomverdeler reviseren

Bericht door Dakloos »

mymustang schreef: ↑zo 21 jun, 2020 08:55 Nu al!? Gereviseerde motor met 300km op verse olie.
Ik probeer straks nog eens. Een goed gevoel heb ik er niet bij. Hij zit echt precies ergens tegenaan te tikken.
Dat zal dit ringetje wel zijn wat voorkomt dat je de as uit de oliepomp meetrekt en in het carter valt :(

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Stroomverdeler reviseren

Bericht door mymustang »

Ik vind het heel raar. Een maand geleden heb ik hem er nog uitgehaald. Uiteindelijk blijft de as toch zitten en de verdeler schuift toch gewoon een stukje in de as. Ik zie net de o-ring van de verdeler en verder komt hij er niet uit. Ik vrees carter eraf en langs onder een kijken aan de oliepomp. Tjonge heb ik met dat karretje al afgezien. Buiten de kast was het enkel rommel gekocht!
Plaats reactie

Terug naar β€œ1964 – 1973”