Stroomverdeler reviseren
Moderator: Shelby GT-H
Stroomverdeler reviseren
Weet er iemand of je een stroomverdeler kan reviseren?
Ik stel vast dat er veel speling zit op mijn rotoras.
Ik kan hem aanzienlijk zijwaarts heen en weer bewegen.
Via een forumlid weet ik dat dit niet zou mogen... Dus dat of een nieuwe verdeler kopen
Ik stel vast dat er veel speling zit op mijn rotoras.
Ik kan hem aanzienlijk zijwaarts heen en weer bewegen.
Via een forumlid weet ik dat dit niet zou mogen... Dus dat of een nieuwe verdeler kopen
Re: Stroomverdeler reviseren
Revisie is zeker mogelijk
Ik heb die van mij ook uit elkaar gehad bij m'n Pertronix ombouw, maar revisie was eigenlijk niet nodig.
Aandacht voor correct tandwiel materiaal op de nokkenas.
Grts,
C.
Ik heb die van mij ook uit elkaar gehad bij m'n Pertronix ombouw, maar revisie was eigenlijk niet nodig.
Aandacht voor correct tandwiel materiaal op de nokkenas.
Grts,
C.
Dakloos schreef: βdi 20 feb, 2018 11:13 Maximaal 10 graden centrifugaal vervroeging is wel erg weinig!
Ik ken wel iemand maar die woont niet echt in de buurt.....capri v8 driver schreef: βdi 20 feb, 2018 09:26 of je zult iemand moeten vinden die nog een machine heeft om de vervroeging te kunnen testen.
Re: Stroomverdeler reviseren
Ik krijg hem er zelfs niet uit! Ik trek eraan en draai de rotor wat mee maar na een cm blijft hij zitten. Ben al een half uur bezig geweest en het zit niet goed.
Re: Stroomverdeler reviseren
Ik dacht dat de bushings lastig te vinden zijn. Tenminste, ik heb wel eens gezocht om alvast een of twee setjes op de plank te hebben liggen en dat is op niks uitgelopen. Althans, overal kom je tegen dat ze zelf oilite bushings zelf op maat draaien, en ik heb die mogelijkheid helaas niet.
Ik hou mij aanbevolen als iemand een oplossing hiervoor weet.
Ik hou mij aanbevolen als iemand een oplossing hiervoor weet.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: Stroomverdeler reviseren
Gewoon trekken! Waarschijnlijk zit de oliepompas een beetje vastgekoekt aan de verdeleras.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Stroomverdeler reviseren
Nu al!? Gereviseerde motor met 300km op verse olie.
Ik probeer straks nog eens. Een goed gevoel heb ik er niet bij. Hij zit echt precies ergens tegenaan te tikken.
Ik probeer straks nog eens. Een goed gevoel heb ik er niet bij. Hij zit echt precies ergens tegenaan te tikken.
Re: Stroomverdeler reviseren
Opgelet met de oliepompas dat die niet in je 302 blok valt. (zie filmpje)
Ga je altijd voor moeten opletten of je nu voor revisie dan wel voor nieuwe verdeler kiest
->
Als ik me goed herinner is gans je blok gereviseerd, behalve de verdeler die reeds een Pertronix ombouw had.
Als je veel tijd hebt kan je mijn ontstekingstopic eens doorlezen.
viewtopic.php?f=82&t=30111
Mijn Pertronix kitje was verre van perfect en moest mechanisch aangepast worden onder de verdelerkap opdat het perfect zou werken.
We vroegen ons toen af bij hoeveel anderen dit ook zo voorkomen, dus mogelijks ook bij jou. Maar goed, demontage en lagerspeling zal de eerste stap zijn...
Greets en succes !
C.
Ga je altijd voor moeten opletten of je nu voor revisie dan wel voor nieuwe verdeler kiest
->
Als ik me goed herinner is gans je blok gereviseerd, behalve de verdeler die reeds een Pertronix ombouw had.
Als je veel tijd hebt kan je mijn ontstekingstopic eens doorlezen.
viewtopic.php?f=82&t=30111
Mijn Pertronix kitje was verre van perfect en moest mechanisch aangepast worden onder de verdelerkap opdat het perfect zou werken.
We vroegen ons toen af bij hoeveel anderen dit ook zo voorkomen, dus mogelijks ook bij jou. Maar goed, demontage en lagerspeling zal de eerste stap zijn...
Greets en succes !
C.
Re: Stroomverdeler reviseren
Dat zal dit ringetje wel zijn wat voorkomt dat je de as uit de oliepomp meetrekt en in het carter valt
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Stroomverdeler reviseren
Ik vind het heel raar. Een maand geleden heb ik hem er nog uitgehaald. Uiteindelijk blijft de as toch zitten en de verdeler schuift toch gewoon een stukje in de as. Ik zie net de o-ring van de verdeler en verder komt hij er niet uit. Ik vrees carter eraf en langs onder een kijken aan de oliepomp. Tjonge heb ik met dat karretje al afgezien. Buiten de kast was het enkel rommel gekocht!