C4 olielekkage (na hete dag rijden)

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: C4 olielekkage (na hete dag rijden)

Bericht door Cobretti »

PeterHoogeveen schreef: wo 26 aug, 2020 12:22 Er hing alleen olie aan de onderkant van de bellhousing.
En is die onderkant dan buiten of binnen de bellhousing ... of allebei... :mrgreen:

Grts, C. 8)
Gebruikersavatar
PeterHoogeveen
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 03 jan, 2014 13:29
Locatie: Gouda

Re: C4 olielekkage (na hete dag rijden)

Bericht door PeterHoogeveen »

Kan niet in de bellhousing kijken met de bak onder de auto. Ik denk dat Edgar gelijk heeft dat het bij de oilpump verdaan kont.
Met vriendelijk groet,

Peter Hoogeveen
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: C4 olielekkage (na hete dag rijden)

Bericht door edgar »

Natuurlijk kan je wel in de bellhousing kijken. Haal de inspection plate los en kijk of er achter de torqueconverter een oliespoor langs de binnenkant aanwezig is / weg komt. Dan komt het van de TQ seal af. (Als we over atf olie praten)

Zit er een oliespoor aan de buitnkant van de bellhousing kan het van de afdichting van de c4 carter komen of tussen de naad van bellhousing en c4 behuizing. In het laatste geval zal het waarschijnlijk tussen de c4 pomp en c4 behuizing af komen.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: C4 olielekkage (na hete dag rijden)

Bericht door edgar »

Maar je zult er waarschijnlijk niet onderuit komen om de bak er uiteindelijk onder vandaan te moeten halen :( Dat is helaas niet anders.

Aan de andere kant; het biedt weer mogelijkheden om je auto een beetje te verwennen. Hoort er ook bij he :lol:
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
PeterHoogeveen
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 03 jan, 2014 13:29
Locatie: Gouda

Re: C4 olielekkage (na hete dag rijden)

Bericht door PeterHoogeveen »

Afbeelding

Zie hier afbeelding, volgens mij lekt die vanaf de Front pump seal (als die warm/heet is), niet aan de buitenkant van de bellhousing.
Met vriendelijk groet,

Peter Hoogeveen
Gebruikersavatar
PeterHoogeveen
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 03 jan, 2014 13:29
Locatie: Gouda

Re: C4 olielekkage (na hete dag rijden)

Bericht door PeterHoogeveen »

Nog even (late) reactie: Na vervangen keerring voorzijde en preventief achter is de lekkage verholpen.
Met vriendelijk groet,

Peter Hoogeveen
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: C4 olielekkage (na hete dag rijden)

Bericht door edgar »

Top! Kan je weer rondcrossen.

Je eigen diagnose was correct he. Front pump seal.

Netjes dat ze ook het achterste seal vervangen. Is geen duur onderdeel, en als je er makkelijk bij kunt, is het een klusje van niks natuurlijk.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”