Inlaat pakking lijmen?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 471
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Inlaat pakking lijmen?

Bericht door richard66coupe »

Hallo,

Binnenkort wou ik het inlaatspruitstuk weer monteren en hierover had ik een vraag.
De vorige keer heb ik de pakking gemonteerd enkel met wat siliconen kit(RTV) rondom de water poorten en op de eindstukken (ipv kurk). Dit werkte prima. Het enige wat ik merkte is dat de pakking wel wat naar onder schoof bij het aandraaien. Dit wou ik nu voorkomen dus zit te denken om ze eerst aan de kop te lijmen. Ik heb nog Loctite MR5923 van die bruine langzaam drogende smurrie met een kwastje maar dacht zelf dat spuitlijm misschien wel beter werkt. Iemand ervaring met een pakking lijm of geschikt product hiervoor?
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Inlaat pakking lijmen?

Bericht door mymustang »

Ik heb daar al heel wat filmpjes over gezien.
Bij felpro pakking zit er rondom de poorten zelfs een soort rubber seal. De meeste zeggen om rond de waterkanaal rvt te doen, even laten rusten zodat het seal niet meer kan verschuiven.
Wat betreft de kurk stripjes voor en achter, daar ook weer verschillende meningen. De ene beweert met kurk en in de hoeken wat rvt... de ander zegt dan weer om een goede laag over het gehele vlak.
Ik heb beide al geprobeerd en bij het tweede is het wel meer knoei van rvt dat er uitgeperst wordt.
Zelf heb ik bij de kurkstrip wel een heel dun laagje rvt gesmeerd om deze ook weer niet te laten verschuiven.
Alles was netjes dicht en geen lekken.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Inlaat pakking lijmen?

Bericht door Big_fun_58 »

De manifold pakking behoort met een lipje om de koppakking vastgehouden te worden?
Dan zou hij dus niet kunnen verschuiven...
Zat dat wel goed dan?
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”