Onjuist schakelgedrag van (gereviseerde) C4 transmissie

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Onjuist schakelgedrag van (gereviseerde) C4 transmissie

Bericht door Big_fun_58 »

Ik hoop dat je iemand vindt.
Ik kan je nu al de uitslag vertellen: "Hij schakeld niet als een standaard automaat behoort te schakelen"
Waarom? Omdat het revisie bedrijf al aan heeft gegeven dat er al geknoeid was aan het ventielenblok en omdat ze zelf geprobeerd hebben dit op te lossen als ik goed lees: "een reprogramming kit in is gekomen om de werking van het kleppenblok zo goed mogelijk terug te brengen naar originele specs". 
Ik kan uit ervaring zeggen (en ik denk dat iedereen die een reprogramming-kit in zijn C4 bak heeft) dat een bak later en minder comfortabel gaat schakelen. Dus ik verwacht niet dat het bij deze bak anders kan zijn. Vandaar mijn advies om met een onverklooit ventielenblok even te kijken of het schakelen meer naar je zin is. Dan kan je je verlies nemen en hopen dat je bak gewoon heel blijft (als hij kapot gaat verwacht ik sowieso weinig van de garantie in deze zaak). Maar ja, dat kan je ook na je rechtzaken doen als je voorkeur heeft.
Ik wens je succes en hoop dat het spoedig opgelost wordt.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 806
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: Onjuist schakelgedrag van (gereviseerde) C4 transmissie

Bericht door Robinski »

sjirafje schreef: vr 06 nov, 2020 18:04

Daarnaast; mocht een van jullie in de gelegenheid zijn en zin hebben om het schakelgedrag in persoon te beoordelen dan hoor ik dat ook graag.
Hallo Sjirafje, je bent altijd welkom om eens langs te komen met de mustang. Ik denk dat ik aardig kan inschatten of de auto goed of slecht schakelt. Misschien heb je er iets aan.
Ik zit vlakbij jou in de buurt ( volgens mij heb ik je een een aantal weken geleden zien rijden in Gulpen, smorgens vroeg tegen 9 uur)
Ik ben op zaterdag altijd wel met mijn eigen mustang bezig, dus altijd welkom.
Ik hoor het wel.
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Onjuist schakelgedrag van (gereviseerde) C4 transmissie

Bericht door sjirafje »

Ik bedenk me trouwens net dat de bak altijd het probleem of wel of niet heeft en niets daar tussenin. Daar mee bedoel ik dat ik geen geleidelijke verbetering heb gemerkt bij het warm worden van blok/bak. Dus niet: motor/bak koud, te laat op schakelen -> motor/bak warmen op, schakelen gaat beter -> motor/bak warm, bak schakelt goed. Maar motor/bak koud, te laat op schakelen -> motor/bak warmen op, bak blijft te laat opschakelen -> motor/bak warm, bak schakelt 9/10 keer goed.
Big_fun_58 schreef: vr 06 nov, 2020 19:58 Ik hoop dat je iemand vindt.
Ik kan je nu al de uitslag vertellen: "Hij schakeld niet als een standaard automaat behoort te schakelen"
Waarom? Omdat het revisie bedrijf al aan heeft gegeven dat er al geknoeid was aan het ventielenblok en omdat ze zelf geprobeerd hebben dit op te lossen als ik goed lees: "een reprogramming kit in is gekomen om de werking van het kleppenblok zo goed mogelijk terug te brengen naar originele specs". 
Ik kan uit ervaring zeggen (en ik denk dat iedereen die een reprogramming-kit in zijn C4 bak heeft) dat een bak later en minder comfortabel gaat schakelen. Dus ik verwacht niet dat het bij deze bak anders kan zijn. Vandaar mijn advies om met een onverklooit ventielenblok even te kijken of het schakelen meer naar je zin is. Dan kan je je verlies nemen en hopen dat je bak gewoon heel blijft (als hij kapot gaat verwacht ik sowieso weinig van de garantie in deze zaak). Maar ja, dat kan je ook na je rechtzaken doen als je voorkeur heeft.
Ik wens je succes en hoop dat het spoedig opgelost wordt.
Ik heb mogelijk de indruk gewekt dat ik uit ben op juridische procedures, dat wil ik bij deze even rechtzetten. Daar zit ik helemaal niet op te wachten, want dat zou allerlei narigheid betekenen terwijl ik alleen maar een goed schakelende bak wil.

Wat misschien een optie is als ik vraag aan het revisiebedrijf of ik zelf het ventielenblok met behoud van garantie mag vervangen.
Robinski schreef: di 10 nov, 2020 22:04
sjirafje schreef: vr 06 nov, 2020 18:04

Daarnaast; mocht een van jullie in de gelegenheid zijn en zin hebben om het schakelgedrag in persoon te beoordelen dan hoor ik dat ook graag.
Hallo Sjirafje, je bent altijd welkom om eens langs te komen met de mustang. Ik denk dat ik aardig kan inschatten of de auto goed of slecht schakelt. Misschien heb je er iets aan.
Ik zit vlakbij jou in de buurt ( volgens mij heb ik je een een aantal weken geleden zien rijden in Gulpen, smorgens vroeg tegen 9 uur)
Ik ben op zaterdag altijd wel met mijn eigen mustang bezig, dus altijd welkom.
Ik hoor het wel.
Bedankt voor het aanbod! Ik zal je even een berichtje sturen.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
RonCuijpers
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 17 apr, 2020 20:26
Locatie: limburg

Re: Onjuist schakelgedrag van (gereviseerde) C4 transmissie

Bericht door RonCuijpers »

Hallo Sjirafje, ik had voor een tijdje gevraagd waar je was geweest voor revisie van je c4 bak,
Ik heb hem recent laten reviseren bij elferink in Ede toffe jongens die kunnen je verder helpen doen allen revisie oude bakken ongeveer 150 per jaar, want ik las dat de koppel omvermer van jouw gelast is nou je krijgt bij hen een gereviseerde ingebouwd van een andere, daar moet je eens heen gaan voor het schakelgedrag.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Onjuist schakelgedrag van (gereviseerde) C4 transmissie

Bericht door sjirafje »

Dank voor je bericht. Zo lang het verhaal nog niet afgerond is vind ik het niet netjes om de naam van het revisie bedrijf te noemen.

Helaas kan ik ivm quarantaine voorlopig niets ondernemen. Daarnaast is Ede voor mij ook niet bepaald om de hoek dus ik weet niet in hoeverre dit praktisch haalbaar is maar ik zal je bericht in mijn achterhoofd houden.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Onjuist schakelgedrag van (gereviseerde) C4 transmissie

Bericht door mymustang »

Ik kan dat enkel beamen. Heb destijds met die mensen gebeld en die hebben netjes voor mij een bak in orde gemaakt juiste type en jaartal die er in moest en gewoon mijn bak binnen gebracht. Bakje koffie gedronken en ff gekletst en alles prima in orde met de nodige installatie tips... en ik kom vanuit België dus op deze manier een rit uitgespaard.
Gebruikersavatar
RonCuijpers
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 17 apr, 2020 20:26
Locatie: limburg

Re: Onjuist schakelgedrag van (gereviseerde) C4 transmissie

Bericht door RonCuijpers »

Hallo Sjirafje, als je die versnellingsbak in buurt van parkstad gebracht heb weet ik waar noem geen naam.
Dat zijn prutsers maakt reclame en slechte service en duur.

Vriendelijke gr
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Onjuist schakelgedrag van (gereviseerde) C4 transmissie

Bericht door sjirafje »

Nee het was niet in de buurt van Parkstad.

Robinski heeft afgelopen weekend even een rondje gereden (met koude motor/bak), toen deed het probleem zich niet voor. Daar heb ik in elk geval voor mijzelf mee bevestigd dat wanneer het probleem zich niet voor doet de bak wel gewoon goed schakelt. Dat stelt me wel gerust dat er intern waarschijnlijk geen grote structurele problemen zijn. Het advies van Robinski is om eerst gewoon wat kilometers te gaan maken ("inrijden" heb ik er maar van gemaakt :lol:)
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 470
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Onjuist schakelgedrag van (gereviseerde) C4 transmissie

Bericht door richard66coupe »

Dat zou goed kunnen, gewoon wat meer kilometers maken.
Bij mij was het probleem ook ineens weg. Wel vlak nadat ik de pook iets had bij gesteld maar ik kan dat ook niet verklaren.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”