Agreed
@mymustang, kan je bevestigen dat de motor bij rijden niet warmloopt ?
Dus dat je je temperatuur ziet stijgen bij stationair en stilstand, maar dat je temperatuur ook weer daalt als je rijdt...
Grts,
C.
Moderator: Shelby GT-H
Agreed
Gaat je thermostaat wel open ?mymustang schreef: ↑do 08 okt, 2020 10:57 Ik ken die motoren niet maar je kan de koppen niet aanraken zo heet staan die. Misschien is dat normaal voor deze motoren heb dan ook geen referentie of ervaring van iemand die meer van motoren afweet. Er is ook 2x een vriesstop uitgevlogen tijdens het rijden. Telkens als ik toeren maakte en vermogen vroeg. Hoge druk of te warm of gewoon pech dat de stoppen eruit vlogen?
Nochtans kookt hij niet over en het peil staat net boven de ribben.
Is een klassieke fout.Gaat je thermostaat wel open ?
Zit deze er niet verkeerd om in gemonteerd ?
mymustang schreef: ↑do 08 okt, 2020 21:58 Alles is correct gemonteerd en het water stroomt als de thermostaat opengaat. Als ik op de weg ben dan blijft de temp binnen de normen. Als ik stop en stationair laat draaien dan is het na 10min richting Hot en daar blijft hij dan ook staan. Een veer zit er niet op de onderderste slang, maar dichttrekken doet hij ook niet.
Of de sensor! Meet de werkelijke temperatuur eens met een IR thermometer. Misschien valt het allemaal wel mee.
Ik kan na een lange rit bijna niets vastpakken onder de motorkap en zeker niet het blok!
Een flexfan heeft, je zou het niet zeggen, flexibele bladen die naarmate het toerental toeneemt ietwat buigen en zich meer naar de radiateur toe trekken en hierdoor meer lucht door de radiateur zuigt.mymustang schreef: ↑vr 09 okt, 2020 16:31 De timing zal wellicht niet goed gestaan hebben. Er is geen cam degree uitgevoerd en dus is exacte tdc niet bepaald.
Hoge druk kan toch enkel als er obstructie is, maar het gehele blok is gereinigd bij de revisie, nieuwe waterpomp, pakking van de cilinderkoppen liggen correct, thermostaat gaat open en radiator is een nieuw en dikker net!
Vriestoppen zitten een paar mm dieper dan de schuine rand aan het blok.
De machinebouwer had er ook niet direct een verklaring voor.
Hij stelde voor om van die oude rode hermetiekpasta eraan te smeren, dat deed hij vroeger ook wel eens bij stoppen die eruit durfde te vliegen.
Ik ga alleszins een 5blade fan monteren.
Passen die op alle spacers of is er verschil in maat? En wat verschilt een flexfan tov een gewone?