Ik ben momenteel aan het bekijken of ik mijn auto een wat betere nokkenas ga doen, maar daarbij loop ik tegen het probleem aan dat er nu nog push in rocker studs inzitten, waardoor ik geen zwaardere klepveren kan gebruiken.
De koppen zijn verder goed, zover ik weet zelfs al eens gereviseerd en volgens mij ook origineel voor de auto, dus wil ik graag behouden.
Heb 2 nokkenassen gezien die me wel wat lijken, ze hebben een lift van rond de 0.460 - 0.475
Iemand die al eens heeft laten plaatsen ergens en zo ja waar? was dat duur/ingewikkeld? of zelfs zelf gedaan?
tips zijn welkom
screw in rocker studs 289
Moderator: Shelby GT-H
screw in rocker studs 289
Mustang silverblue 1966 289Cui AOD
Re: screw in rocker studs 289
Het is niet moeilijk, maar vooral veel werk.
Carberateur, intake, waterpomp, timingchain cover, grill en radiator moeten er allemaal uit. Zet er ook meteen nieuwe lifters in, deze zijn op de oude ingesloten.
En dan heb je de 1e start, inloop procedure en niet te vergeten inloop olie voor de nieuwe Nokkenas. En misschien wil je meteen de Nokkenas lagers vervangen nu het toch uit elkaar ligt maar daar heb je weer speciaal gereedschap voor nodig.
Carberateur, intake, waterpomp, timingchain cover, grill en radiator moeten er allemaal uit. Zet er ook meteen nieuwe lifters in, deze zijn op de oude ingesloten.
En dan heb je de 1e start, inloop procedure en niet te vergeten inloop olie voor de nieuwe Nokkenas. En misschien wil je meteen de Nokkenas lagers vervangen nu het toch uit elkaar ligt maar daar heb je weer speciaal gereedschap voor nodig.
Re: screw in rocker studs 289
Thanks voor je reactie,peer schreef: ↑za 02 jan, 2021 09:56 Het is niet moeilijk, maar vooral veel werk.
Carberateur, intake, waterpomp, timingchain cover, grill en radiator moeten er allemaal uit. Zet er ook meteen nieuwe lifters in, deze zijn op de oude ingesloten.
En dan heb je de 1e start, inloop procedure en niet te vergeten inloop olie voor de nieuwe Nokkenas. En misschien wil je meteen de Nokkenas lagers vervangen nu het toch uit elkaar ligt maar daar heb je weer speciaal gereedschap voor nodig.
Die nokkenas lagers vervangen, is dat te doen met de motor in de auto? en vooral ook is het nodig als je een nieuwe nokkenas plaatst? ik heb de indruk dat het blok niet heel veel miles terug al eens gereviseerd is, zou kunnen zij dat ze toen zijn vervangen, maar dat weet ik niet helaas..
Mustang silverblue 1966 289Cui AOD
Re: screw in rocker studs 289
Je kan ze in de auto vervangen, maar heel makkelijk is hé niet, als ze nog goed zijn zou ik ze ook zeker laten zitten. Alleen is het de vraag (zeker als het blok al eens gereviseerd is) of er niet toevallig al een overmaat in zit en dan past de nieuwe Nokkenas niet met deze lagers. Dat is vervelend om achter te komen als je net bezig bent.
Ik besef nu pas de je vraag eigenlijk ging om de studs. Ik heb er screw in studs in zitten, daarvoor moeten de koppen van de motor en moet eigenlijk door een specialist gebeuren. Dit kan 99% van de hobbyisten niet zelf. En 1 fout en het blok kan naar het oud ijzer.
Maar eigenlijk is het de moeite en het geld niet waard. Dan zou ik eerder de koppen laten flowen daar is veel meer uit te halen. Of als je niets om originaliteit geeft meteen aluminum koppen erop.
Ik besef nu pas de je vraag eigenlijk ging om de studs. Ik heb er screw in studs in zitten, daarvoor moeten de koppen van de motor en moet eigenlijk door een specialist gebeuren. Dit kan 99% van de hobbyisten niet zelf. En 1 fout en het blok kan naar het oud ijzer.
Maar eigenlijk is het de moeite en het geld niet waard. Dan zou ik eerder de koppen laten flowen daar is veel meer uit te halen. Of als je niets om originaliteit geeft meteen aluminum koppen erop.
Re: screw in rocker studs 289
hmm, ja overmaat nokkenas lagers had ik inderdaad niet aan gedacht, zou kunnen natuurlijk.. alleen te checken door deze nokkenas eruit te halen lijkt me..?peer schreef: ↑za 02 jan, 2021 10:38 Je kan ze in de auto vervangen, maar heel makkelijk is hé niet, als ze nog goed zijn zou ik ze ook zeker laten zitten. Alleen is het de vraag (zeker als het blok al eens gereviseerd is) of er niet toevallig al een overmaat in zit en dan past de nieuwe Nokkenas niet met deze lagers. Dat is vervelend om achter te komen als je net bezig bent.
Ik besef nu pas de je vraag eigenlijk ging om de studs. Ik heb er screw in studs in zitten, daarvoor moeten de koppen van de motor en moet eigenlijk door een specialist gebeuren. Dit kan 99% van de hobbyisten niet zelf. En 1 fout en het blok kan naar het oud ijzer.
Maar eigenlijk is het de moeite en het geld niet waard. Dan zou ik eerder de koppen laten flowen daar is veel meer uit te halen. Of als je niets om originaliteit geeft meteen aluminum koppen erop.
plan was sowieso om de koppen te gaan port matchen, maar wil vooral iets meer toeren kunnen maken met de motor, waarvoor ik wel naar zwaardere veren moet.
Mustang silverblue 1966 289Cui AOD