Eenvoudige ombouw AMP naar Voltmeter project(je).....
Moderator: Shelby GT-H
Re: Eenvoudige ombouw AMP naar Voltmeter project(je).....
Dus als ik het goed begrijp, dan heb je de wikkeling van amp meter verwijderd en dient de 12v spoel om een magnetisch veld te creëren en zo de wijzer te bewegen? Je hebt dan aan de spoel een + en - bevestigd...en hoe zit het met die bevestiging aan de magneet dan? Gewoon met lijmkit en het geheel inkapselen?
Re: Eenvoudige ombouw AMP naar Voltmeter project(je).....
Klopt, ik gebruikte 2k lijm,
succes en groet,
Jack
succes en groet,
Jack
Laatst gewijzigd door JaCo op vr 13 aug, 2021 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: Eenvoudige ombouw AMP naar Voltmeter project(je).....
Ik ga met deze info ook eens proberen. Heb hier nog een oud display van een 67 liggen... Ik ga met die amp meter eens testen... mocht je nog een foto van jou eindresultaat hebben mag je deze altijd eens op de site zetten.
Benieuwd hoe die van jou eruitziet!
Re: Eenvoudige ombouw AMP naar Voltmeter project(je).....
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: Eenvoudige ombouw AMP naar Voltmeter project(je).....
Ziet er net en compact uit.
Dus verbeter me waar nodig...
Je hebt dan + op de 85 van de relais gezet, - op 86 om de relais spanning +30 door de spoel te laten gaan naar 87 en dan dient die weerstand na de 87 als verbruiker om de spanning te laten circuleren?
Sorry hoor, mij elec kennis is zoals ik zei niet mijn sterkste punt....
Dus verbeter me waar nodig...
Je hebt dan + op de 85 van de relais gezet, - op 86 om de relais spanning +30 door de spoel te laten gaan naar 87 en dan dient die weerstand na de 87 als verbruiker om de spanning te laten circuleren?
Sorry hoor, mij elec kennis is zoals ik zei niet mijn sterkste punt....
Re: Eenvoudige ombouw AMP naar Voltmeter project(je).....
Nou ja, van 85 en 86 is geen sprake meer als je het spoeltje uit het relais haalt, dan is het slechts een kwestie van + en- zodanig dat de wijzer naar rechts uitslaat en met een weerstand de 12volt middenpositie zien te krijgen,
Dus spoeltje aansluiten en achter de naald de juiste positie opzoeken, dan daar plakken, als je eerst test zodat je weet dat het werkt kun je daarna met snelle 2k lijm het spoeltje plakken en al plakkende nog iets verschuiven.
Grts,
Jack
Dus spoeltje aansluiten en achter de naald de juiste positie opzoeken, dan daar plakken, als je eerst test zodat je weet dat het werkt kun je daarna met snelle 2k lijm het spoeltje plakken en al plakkende nog iets verschuiven.
Grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: Eenvoudige ombouw AMP naar Voltmeter project(je).....
Ah oké. Ik dacht altijd als je op 30+ en op 87 - zou zetten dat je gewoon kortsluiting krijgt.
Nog enkel een weerstand zoeken dan.
Nog enkel een weerstand zoeken dan.