Rear sway bar of niet?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Rear sway bar of niet?

Bericht door mymustang »

Hallo allen,
Nu de auto toch maar stilstaat in afwachting van... dacht ik te overwegen om een achterste stabilisator kit te plaatsen.
Er zijn blijkbaar pro en contra's voor zo'n kit.
Ik ga sowieso schokdempers al vervangen. De auto helt in de bochten nogal over en ik wil een iets strakker rijgedrag bereiken.
Voorkant zit al een volledige nieuwe ophanging onder, export brace en monte carlo bar.
Misschien heeft er iemand een kitje liggen die hij uiteindelijk toch niet gemonteerd heeft?
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Rear sway bar of niet?

Bericht door Gearz »

Ik zou je aanraden eerst rondom Koni Classics plaatsen en een iets dikkere front swaybar en dan vandaar uit pas verder gaan kijken wat er mogelijk nog op het wensenlijstje komt.

Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Rear sway bar of niet?

Bericht door JaCo »

Gearz schreef: za 30 jan, 2021 21:10 Ik zou je aanraden eerst rondom Koni Classics plaatsen en een iets dikkere front swaybar en dan vandaar uit pas verder gaan kijken wat er mogelijk nog op het wensenlijstje komt.
Michel
Geheel mee eens, mocht je toch willen knutselen, ik heb nog een set liggen vanonder mijn laatste project, ik zie de toegevoegde waarde van een 1/2 inch stangetje niet dus gaat ie er niet meer onder,

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”