Hallo
Heeft er iemand een goed schema van de aansluiting van de alternator naar regulator? Ook zoek ik een schema om de ampère meter correct aan te sluiten naar de alternator toe. Eén zijde (rood)komt van startrelais Bat+ maar naar welke plaats gaat (geel) van de ampère meter naar de alternator?
Nu is het een allegaartje van kabels en kleuren...
Alternator bedrading
Moderator: Shelby GT-H
Re: Alternator bedrading
Hier zou je alles moeten kunnen vinden http://my66stang.blogspot.com/2011/04/m ... s.html?m=1
Re: Alternator bedrading
Dit schema had ik al. Enkel is het niet duidelijk welke nu de (B+)(S )(F) zijn op de alternator en ook op het schema zie je dus niet welke aansluiting (B+) (S) (F) of (I) zijn op de regulator. Ik vermoed dan toch dat voor de ampère meter de rode naar B+ solenoid gaat, en de gele naar B+ alternator of vergis ik me?
Re: Alternator bedrading
Als je het schema goed volgt zie je dat:
rood (655) via de 8 punts connector loopt naar het start relais
Geel (654) via de 8 punts connector loopt naar zwart/geel en van daar loopt die naar verschillende punten: start relais, alternator, ignition
rood (655) via de 8 punts connector loopt naar het start relais
Geel (654) via de 8 punts connector loopt naar zwart/geel en van daar loopt die naar verschillende punten: start relais, alternator, ignition
Re: Alternator bedrading
Na het schema meerdere malen bekeken te hebben, zit ik nog wat vast met de bedrading naar de regulator toe.
Op het schema (zie foto) heb je dus de nummers van alternator naar regulator. Ook is het wel duidelijk op de alternator zelf.picture hosting
Even op een rijtje:
- 37 Bl/Y gaat naar relais+
- 35 Wh gaat naar S regulator
- Niet op schema Oranje draad bij mijn bekabeling gaat naar F regulator
- 904 van contact Bl/GR gaat naar I regulator
-152 Y gaat van relais+ naar A regulator
Klopt deze bekabeling of zit ik er langs?
Dan nog even de startrelais zelf:
-32 R/B gaat naar Relais S
-262 Br komt van de 16A split gaat naar Relais I
Er staat nog een massa teken bij, is dit gewoon de relais massa geven of moet ik nog ergens massa bij aansluiten?
laatste vraag, mocht ik nu een contact lampje willen bij aansluiten, waar mag ik dit dan tussen koppelen?
Misschien kan iemand bevestigen of corrigeren waar nodig...
Op het schema (zie foto) heb je dus de nummers van alternator naar regulator. Ook is het wel duidelijk op de alternator zelf.picture hosting
Even op een rijtje:
- 37 Bl/Y gaat naar relais+
- 35 Wh gaat naar S regulator
- Niet op schema Oranje draad bij mijn bekabeling gaat naar F regulator
- 904 van contact Bl/GR gaat naar I regulator
-152 Y gaat van relais+ naar A regulator
Klopt deze bekabeling of zit ik er langs?
Dan nog even de startrelais zelf:
-32 R/B gaat naar Relais S
-262 Br komt van de 16A split gaat naar Relais I
Er staat nog een massa teken bij, is dit gewoon de relais massa geven of moet ik nog ergens massa bij aansluiten?
laatste vraag, mocht ik nu een contact lampje willen bij aansluiten, waar mag ik dit dan tussen koppelen?
Misschien kan iemand bevestigen of corrigeren waar nodig...