Kleurcode bekabeling

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Kleurcode bekabeling

Bericht door mymustang »

Hoi,
Omdat ik enkele slechte kabels had, heb ik besloten om de hele kabelboom na te kijken.
Dus knip en herstelwerk.
In mijn volle enthousiasme vergeten enkele labels aan te brengen. Oké dacht ik, ff schema erbij en klaar.
Nu heb ik diverse schema's gedownload, en ik kan één kleurcode niet thuisbrengen waar die naartoe moet. De uiterste linkse connector van de firewall heeft dus ppunten.
Lichten, pinkers,claxon, voeding... maar dan is er ook nog eentje met de kleur geel met zwarte streep.
Ik heb een vroege 65mustang.
Op een oud schema van een Falcon van 64 zou deze kleur dienen voor het contact lichtje of ampère meter, maar dat is natuurlijk geen mustang.
Iemand een idee waar deze normaal naartoe gaat?
Bij aan de connector vertrekt er ook nog samen met de geel/zwart een gewone zwarte naar zwart groen aan het contactslot.
Ik ga nog een foto erbij voegen.
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Kleurcode bekabeling

Bericht door mymustang »

Afbeelding
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Kleurcode bekabeling

Bericht door sjirafje »

Is het deze?
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sjirafje op do 26 aug, 2021 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Kleurcode bekabeling

Bericht door sjirafje »

de schema's voor de 64 staan ook op die site: https://averagejoerestoration.com/1964- ... -diagrams/
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Kleurcode bekabeling

Bericht door edgar »

De dikke zwart-gele draad gaat naar je startrelais. Dit is de voeding van alle circuits en verdeelt zich in het underdash-harness o.a. naar contactslot en zekeringhouder.

De dunne zwart-gele draad komt van verlichtingsschakelaar en gaat naar beide stadslichten.

Dit zijn ondanks de gelijke kleurcode, draden met verschillende functie en dienen dan ook niet samengevoegd of gekoppeld te worden.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Kleurcode bekabeling

Bericht door mymustang »

Ik heb een geel met zwarte streep die ik niet kan thuisbrengen.
De dikke en dunne zwart met gele streep zitten op hun plaats.
Die waar ik het over heb vertrekt aan de connector samen met een zwarte en die zwarte hangt bij aan zwart groen aan het contactslot.
Ik heb schema van 65 bekeken en daar staan 7 van de 8pennen genummerd maar die net niet.
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Kleurcode bekabeling

Bericht door mymustang »

Ik kan enkel vermoeden omdat ik een heel vroege 65 heb dat de kleurcode anders is dan bij latere modellen.
Ik kan op een ander schema enkel zien dat het code 904 is met de kleur groen rood en deze doet dienst voor het contactlampje. Aangezien ik een cluster van een 66 heb vermoed ik dat deze dan van geen nut meer is. Hij is in het motorcompartiment afkomstig van de regulator.
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Kleurcode bekabeling

Bericht door mymustang »

Om nog eens te verduidelijken, het is op de foto de uiterste links vanonder waar de zwarte bij aanhangt.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Kleurcode bekabeling

Bericht door edgar »

Lastig zeg.

Als je op het falcon schema af gaat, dan gaat deze naar de voltage regulator. Had / heeft jouw auto een generator ipv een alternator?

In een 66er zit in de betreffende bundel ook een draad naar de regulator (904 / groen-rood), contact S, welke gekoppeld is aan de accessoire(*) stand van het contact. Deze schakelt de regulator in.

(*) het zou ignition stand moeten zijn volgens workshop manual (1966, ch. 13-2), maar bij mijn metingen ging deze mee met accessoire contact.

Als je alle draden verder thuis kunt brengen, blijft deze functie over zou ik zeggen. En lijkt overeen te komen met zijn broertje Falcon.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
mymustang
Berichten: 374
Lid geworden op: do 15 jun, 2017 21:52
Locatie: Heusden-Zolder

Re: Kleurcode bekabeling

Bericht door mymustang »

Is inderdaad een lastige!
Bij een 66 gaat deze naar de regulator I ignition en komt hij van het contactslot ja. Zoals ik eerder schreef, de zwarte die erbij is gekoppeld gaat ook naar het contactslot en de geel/zwart kan ik dus niet thuisbrengen, enkel dat hij naar het contactlampje dashboard gaat bij de Falcon dan.
Maar aan die auto is volgens mij zoveel geprutst dat er niet alles van klopt.
Ik was dus alles volgens het schema aan het opzoeken.
Er ligt een 302blok in met een alternator en cluster is dat van een 66'
Of ik laat de kabel vrij, of ik koppel hem bij aan het contactslot... anders zou ik niet weten welke functie hij nog heeft.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”