:( kan de prik niet vinden (en onbekende stekkers)

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: :( kan de prik niet vinden (en onbekende stekkers)

Bericht door Hamster »

Bullet connectors. Kende ik nog niet, dank.
De gedachte is dat velen van u de garage vol heeft liggen met 'oude zooi', dat dus goed bij mijn kabelboom past. :)
Nieuw bestellen kan natuurlijk, maar veel minder leuk.
Iedere dag is een schooldag
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: :( kan de prik niet vinden (en onbekende stekkers)

Bericht door Hamster »

Na het geknutsel van de afgelopen weken heb ik de situatie als volgt:
- bobine in separaat circuit: krijgt direct 12V vanuit contactslot (Yellow wire) via relais, dat geschakeld wordt door contactslot (Black-Green).
- bobine krijgt dus permanent 12+V. Als de motor loopt zelfs 13,5V. Is dat een probleem?

Motor sloeg niet eerder zo snel aan, dat is dan weer fijn 8)
Iedere dag is een schooldag
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: :( kan de prik niet vinden (en onbekende stekkers)

Bericht door Hamster »

Met zulk weer als vandaag is een ritje geen straf. Kap omlaag en effies een rondje :c8l:

Tien minuutjes sturen leverde we een erg warme bobine op (lees: heet). Da's niet heel bevorderlijk voor de levensduur, klopt dat? Toch een te hoog voltage dan? :smt102
Iedere dag is een schooldag
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: :( kan de prik niet vinden (en onbekende stekkers)

Bericht door Dakloos »

Wat voor een "flamethrower" heb je? Er zijn aardig wat verschillende types lees ik. Wat is heet? En komt het door de stroom die er doorheen loopt of gewoon door de hitte van het blok? Alles onder de motorkap wordt bij mij na een half uur zo heet dat ik het niet meer vast kan pakken. Nooit anders geweest ook niet bij mijn vorige Mustang. Ik gebruik nog steeds een originele "yellow top" bobine met pink wire maar met de Pertronix 1 op 12V. Bobine zit tegen het blok geschroefd en wordt ook heel heet.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: :( kan de prik niet vinden (en onbekende stekkers)

Bericht door Hamster »

Pertronix Flame-Thrower III.
In de Installation Instructions staat zelfs: The ballast resistor or resistance wire needs to be removed [...] etc. Dat lijkt dus goed te zijn maar het apparaat wordt nogal heet, en blijft dat ook lang, terwijl het blok nog nauwelijks op temperatuur is.
De motor heeft overigens nooit eerder zo pittig gelopen. Het verschil bij accelereren is behoorlijk.
Iedere dag is een schooldag
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: :( kan de prik niet vinden (en onbekende stekkers)

Bericht door Dakloos »

0.32 Ohm primaire weerstand volgens de specs dus loopt er aardig wat stroom doorheen. Het ding zal er wel op gebouwd zijn :D .

Ter info: een yellow top met pink wire heeft samen een weerstand van ongeveer 3 Ohm dus dat is nogal en verschil!
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”