Mijn 347 stroker voor de fastback

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Bericht door peer »

Vandaag voor het eerst proberen de motor te starten. In eerste instantie leek het zo dat we nog maar een paar kleine dingetjes aan moesten sluiten (slangen en kabeltjes) Dit bleek toch een langere klus te zijn dan verwacht en zo waren we alweer 5 uur verder.
Eindelijk alles aangesloten eerst even wat olie rond pompen, bougies erin, ontsteking aansluiten, koelvloeistof erin, olie controleren. Even pauze en nog maals alles nalopen. Toen was het grote moment daar.
Alles aangesloten en starten maar. De motor liep vrijwel meteen en vrij netjes. Motor weer af en wat plekken controleren. Een kleine water lekkage die veroorzaakt werd door een radiator slang. Opnieuw bevestigd en nogmaals starten. Wederom start de motor meteen en blijft lopen.
Na 5 minuten indraaien begon de uitlaat rood te gloeien en hebben we de motor uitgezet.

De doelstelling van vandaag is gehaald en volgende week gaan we verder. Ik ben in iedergeval ontzettend blij dat de motor loopt :)
Gebruikersavatar
stephan verhagen
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 24 feb, 2008 10:19

Bericht door stephan verhagen »

Gefeliciteerd.

Hoe klinkt hij Peter!!

Ik had gisteren al vernomen dat vandaag de grote dag van starten zou zijn. Wanneer verwacht je te rijden?

Gr.
Stephan
Coupe 67
Fastback 67
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

Gefeliciteerd met het succesvol tot leven brengen van je 347!
Altijd weer een moment van klapperende knieèn, klamme handen en sterk verhoogde hartslag. Blij dat alles volgens plan is verlopen. En nu snel een filmpje uploaden! Je hebt toch wel een filmpje gemaakt? :mrgreen:
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
Mustangfreak
Berichten: 272
Lid geworden op: di 21 sep, 2004 21:48
Locatie: Ergens in Nederland

Bericht door Mustangfreak »

Zo Peer,

Toch altijd weer leuk als je het motortje weer hoort lopen.....
Succes verder en tot snel.

Pim
1965 Ford Mustang coupe V8-automaat ivy green metallic
1965 Ford mustang fastback GT A-code V8-automaat powerbrakes, pony interieur , ivy green metallic
2001 Opel Zafira 1.8 Comfort
2002 Ford Transit 260S 2.0TDDI Cool Edition
Gebruikersavatar
PoisonIvy66
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
Locatie: Noord Brabant

Bericht door PoisonIvy66 »

Hee Peer,

gefeliciteerd! Ik hoop hem snel te zien en horen!!

groeten,

Roel
...Happiness is the road...
Gebruikersavatar
fordman
Donateur 2014
Berichten: 1006
Lid geworden op: vr 02 jul, 2004 19:54

Bericht door fordman »

Gefeliciteerd met het succes :up:

:ok:
Fordman
1968 fastback


[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]

[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Bericht door peer »

Na een lange tijd heb ik weer eens in de mustang gereden de eerste rid van 30 km heb ik met 1 grote grijns in de mustang gezeten. :D

De motor loopt perfect en er zit enorm veel vermogen in (vind ik dan) Ik moet echt zeer rustug rijden en ik kom er al snel achter dat er nog een aantal dingen aangepast moeten worden. Ik heb nog wat foto's genomen en ik zal morgen als het licht wordt ook een filmpje maken van de draaiende motor.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De kickdown is voorlopig uitgeschakeld en de 2e carberateur is zo ingesteld dat deze pas meewerkt bij plank gas. Natuurlijk heb ik dit wel even uitgeprobeerd wat resulteerde in een diepe brom en 1 grote rookwolk achter me. Ik ben bang dat het me veel bandjes gaat kosten.

Wel heb ik nu weer wat andere plannen voor de toekomst. Ik denk dat er toch een sper-dif in moet en zo nog wat andere plannen.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

ik zal morgen als het licht wordt ook een filmpje maken van de draaiende motor.
NEE Peer, niet doen. Morgen als het licht wordt, stap je in en kom je naar MustangValley...! Dan kunnen we het zien en horen :idea:

Wat denken de andere Forummers ervan... naar MV komen ?

Emiel
8)
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”