Onze 'Stang', de laatste loodjes

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

Heb je over de kachelradiateur nog niets over?
dit is onze stand van zaken:

http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13372& kachel lek 1967 coupe met airco
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

het is al wat langer stil hier; zoals ik al eerder zei wil ik de Mustang in het seizoen zo veel mogelijk rijdend houden. De kachel is winterwerk; van de week klein klusje gedaan: de ontstekingkabels vervangen door een nieuw (rood) HEI setje dat ik op marktplaats kocht. Moet allen nog kabelspacertjes hebben, de plaatselijke handel had ze niet dus die komen op het Te Kopen lijstje. Vandaag ritje gemaakt, deed het allemaal nog netjes. Wellicht morgenochtend nog even naar King Cruise Maxis Muiden.

gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
Nicov.dr.Klok
Berichten: 2854
Lid geworden op: di 13 jul, 2004 20:27
Locatie: Dat weet ik wel

Bericht door Nicov.dr.Klok »

@Wellicht morgenochtend nog even naar King Cruise Maxis Muiden.

Dan is het nog lekker rustig daar. :roll: :lol:
De rest(ook ik)komen pas s,middags,omdat het om 12.00 uur pas begint :mrgreen:
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

tja begint om 12.00 en moet 13.00 al weer thuis zijn; in mijn hoofd zwierf van 11 tot 5; foutje du. thx
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

Afbeelding

er wordt gereden, eigenlijk niet gesleuteld. Hier nog plaatje van nieuwe rode (!!!) dikke ignition kabels.
Moet nog spacers kopen. De locale shop had ze niet.

gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

Het is nog altijd meer rijden dan sleutelen, om toch maar weer eens in de techniek te duiken een oude Bosch EFAW 215 CO tester gekocht; zie http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=16149& CO afstellen met kast ik wacht de tips af ;-)
groetjes, gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

zo maar even een plaatje, dat krijg je van die kalenderfoto's zonder groene mustangs ;-)

Afbeelding
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

vandaag maar eens mijn boodschappenlijstje http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic. ... c&start=17 bij Hans & Bianca van Hollandranch geplaatst; eens kijken hoe dat gaat uitpakken.
Ik ben in elk geval te laat om de kachel te repareren voor de wintertocht.

gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
Franko
Berichten: 552
Lid geworden op: za 28 mar, 2009 17:34
Locatie: Barendrecht

Bericht door Franko »

niet uit kritiek maar mag ik vragen waarom je veel van die onderdelen importeert.

Ze zijn in nederland ook verkrijgbaar, zijn ze in de VS zo'n stuk goedkoper? zelfs met verzendkosten?
[b]Ford Mustang 1966 289 V8 :D[/b]
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

Ze zijn in nederland ook verkrijgbaar, zijn ze in de VS zo'n stuk goedkoper? zelfs met verzendkosten?
zelf importeren is niet duurder denk ik, ik heb in NL ook wel spulletjes gekocht maar daarbij ook wel weer gehad dat het niet paste; in USA is keuze uitgebreider. Ik heb inmiddels de nodige varianten geprobeerd: via E-bay, bij Mustangs Unlimited, bij Tyra in Nunschoten, bij Jan Willem Adams, bij de Maxis (KingCruise) gereedschap gekocht. OP E-bay rondschuimen vind ik ook wel leuk. Soms kan in USA kopen echt een stuk voordeliger zijn.
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

Van Bianca Hollandranch per mail vernomen dat e.e.a. binnnenkort ingepakt gaat worden en de container ingaat.

Eerder stelde ik al is deze vraag: http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=15953& brandblusser, wat voor eentje adviseren jullie

Inmiddels heb ik bij "RH Brandbeveiliging" uit Barendrecht http://www.rhpreventie.nl/ via internet een 2 kg schuimblusser (vorstbestendig) gekocht. HEt ding was netjes bestickerd met keuringssticker, met daarop een verval en volgende inspectiedatum. Dat mis ik vaak...

Nu komt nog de puzzle 'waar zo iets netjes te monteren'.
Voorlopig in de trunk:
Afbeelding
ingepakt in wat lappen:
Afbeelding
verder daarbij een stevige tang, om de accukabel door te knippen voor als er kortsluiting is.

zijn er suggesties voor een goede montage? fotos wellicht?
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

ik denk niet in je trunk, (denk aan het topic van in de brand vliegende Mustangs :shock: ) Ik zou zeggen onder handbereik. Als er iets met jouw Mustang, of een andere wagen gebeurt, dan denk je er volgens mij niet direct aan om je sleutels uit het contact te halen om je trunk open te maken.
Ik denk plaatsen uit het zicht achter de bestuurders stoel. (kan je er meteen bij zonder allerlei stunten)
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
1969Mach1
Berichten: 3036
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 14:34
Locatie: Veluwe

Bericht door 1969Mach1 »

Groot gelijk Piet!
Daarom heb ik deze onder mijn voorstoel liggen:

http://www.fireater.nl/13b-informatie.php

Topic
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Bericht door 66hipowannebee »

RobSchipper schreef:Groot gelijk Piet!
Daarom heb ik deze onder mijn voorstoel liggen:

http://www.fireater.nl/13b-informatie.php

Topic
Rob,zit er ook nog een beugeltje bij?
of krijg je alleen die losse staaf?

had het al meer gezien,idee staat mij wel aan.

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”