Onze 'Stang', de laatste loodjes

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

Afbeelding
kon toch wel eens zijn dat het schip in afwachting van 2 maart op zee de tijd aan het doden is;
dus nog niet gelost heefd; nu ligt de sea-land racer na een rondje Duitse Bocht weer voor Rotterdam.
Of zou ze in Hamburg of ??? geweest zijn?

Afbeelding
leuk overzicht met golfhoogte, ferquentie, zeewatertemp en zo; de container heeft tamelijk rustige zeeen en zal niet zeeziek worden.
De apparatuur aan boord wordt kennelijk soms in- en uitgeschakeld want soms is de snelheid (AVG KNTS) onwaarschijnlijk hoog (>>20 knopen)
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
berimar
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 17 feb, 2008 21:15
Locatie: geraardsbergen

Bericht door berimar »

Hij is terug richting de US aan het varen. Zou hij dan toch vorige week in Rotterdam geweest zijn?

Grt

Tom
Gebruikersavatar
mick
Berichten: 1472
Lid geworden op: za 02 aug, 2008 12:04
Locatie: Blankenberge
Contacteer:

Bericht door mick »

Heb net mail gehad en is aangekomen en gelost in loods in rotterdam
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Gebruikersavatar
berimar
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 17 feb, 2008 21:15
Locatie: geraardsbergen

Bericht door berimar »

Ik heb ook een mail gekregen. Wanneer gaan jullie de onderdelen halen? Ik ga volgende week dinsdag of woensdag, denk ik. Kan deze week geen verlof meer krijgen.

grt

Tom
Gebruikersavatar
mick
Berichten: 1472
Lid geworden op: za 02 aug, 2008 12:04
Locatie: Blankenberge
Contacteer:

Bericht door mick »

ik heb een mail gestuurd of ze het kunnen leveren want het zal moeilijk zijn om conge te hebben in de week
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

kreeg ook mail, heb ook gevraagd wat verzenden kost. Had gehoopt zaterdags te kunnen afhalen maar is wel logisch dat dat niet kan.
Maakte even snel wat sommetjes; heb voor $ 551 spullen besteld, moet 636 Euro totaal afrekenen incl. BTW (af Rotterdam), inklaren verzenden en zo. Het is 43 kg.
Ik kom dus uit op 1.15 Euro per bestede dollar.

gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

afeglopen donderdag de bestelde spullen opgehaald;was even zoeken naar om Nr 37 te vinden, maar hier is het:

Afbeelding

Dit is een voorbeeldje van uit de USA geimorteerd spul: een rode (Ferrari, herstel:) De Tomaso Panthera
Afbeelding
Verplaatsen gaat eenvoudig en doelmatig met een daarvoor ingerichtte heftruck.
Service was vlot en no nonsense.

Inmiddels ook de Mustang weer uit zijn winterslaap gehaald. Banden leeg laten lopen tot 2 Atm; olie gecontroleerd en op benzine gestart. Ging vlotjes. Daarna de lege gastank gevuld en een tochtje door de omgeving gereden.
Laatst gewijzigd door metzijndrie op zo 14 mar, 2010 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

De Tomaso Panthera
Beetje erg slecht de links achter merknaam gelezen.
Met goede wil kan die T de gestileerde F van Ferrari zijn. Niet dus !!!! Zo van Laag en rood en snel..... bloost. en thx gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

en dan nu met de verworven spullen aan het werk gegaan.

Afbeelding
als vervolg op http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=14030& waar ik vroeg wat de goede Decal was voor de trunk nu deze er op kunnen plakken:


Afbeelding
Ook de wijsheid van http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13046& safety convenience control panel maar eens ten dele naar daden omgezet.
Gellof het of niet, een deze spullen kosten rond de 40 dollar, je krijgt 4 rode lensjes en verchroomde metalen ringen.
Was nog even worsetel voor ik door had dat je de lensring gewoon op het metalen huis van lamphoudertje kon persen.
En dat het lamphoudertje met een bajonetje weer in dat huis gezet wordt.

Afbeelding

Het eerste resultaat is een functionerend Park lampje. Nu moet ik nog een creative oplossing bedenken voor de mishandelde linkerkant van de centrale console; daar is vrij bruut een schakelaar voor de Impco installatie in gezet.
Ook heeft een eerdere eigenaar de console verzaagd om de radio er in te passen :-(

Volgende klus was de stopper van de deur; en de bedrading.
De regen werd spelbreker.

Afbeelding
zoals de stopper / uithouder hoort te zijn (links)

Afbeelding
En zoals het er rechts uitzet. Om duistere reden is het blokkeermechanisme weg.

Afbeelding
Van het hele setje heb ik dus alleen de blokkerstift met het draaiende busje en de veer nodig; de deur heeft verder geen speling.

Afbeelding
De bedrading is gesneuveld, klusje twee aan de deur.

Kan ik de scharnier eenvoudig verwijderen zonder het spatbord los te maken?
Het lijkt mij dat ik het portier er uit kan halen als ik beide hinges los maak. (Met dank aan de defecte bedrading) en dat ik dan zonder het spatbord te verwijderen de defecte scharnier er wel af moet kunnen krijgen.
Heeft iemand daar ervaring mee? nu werd de regen spelbreker.....

gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

en de kachel moet er nu ook van komen: http://mustangforum.isookzo.nl/viewtopic.php?t=13372& kachel lek 1967 coupe met airco

heb is op youtube gezocht naar filmpjes van het vervangen maar nog niks gevonden. Uit de eerdere reacties begreep ik dat je toch wel twee dagen bezig bent. En dat wil zeggen dat ik in de garage wat plek moet maken om er makkelijk bij te kunnen.
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

beetje molybdeenvet op de as van de starter gedaan: http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13409& wel of niet vet op een nieuwe starter?
En even stukje gereden; was best lekker weer.

gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Bericht door metzijndrie »

Afbeelding
Als gevolg van een defecte engine mount had de fanshroud een tik gekregen.
Duct tape is mooi voor onderweg maar niet als blijvende oplossing.

Afbeelding
Vervangen ! Hoort de warning sticker ook op een 1967? hij zat niet op het origineel.

Afbeelding
Het beugeltje van het koelvloeistof reservoir is wat vreemd verbogen. Is dit bij het inbouwen van het gas gedaan of kan dit op zijn amerikaans zo horen?

http://www.youtube.com/watch?v=_B8CCOAmosA
daarna maar even laten draaien, en meteen eens gemeten hoeveel CO er geproduceerd wordt. Goed starten en 3% bij warme motor lijken samen te gaan.

http://www.youtube.com/watch?v=PGquDBcQ5YA
nog even met het gas spelen..... ;-)

gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
metzijndrie
Berichten: 1351
Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
Locatie: Gooi

Re: Onze 'Stang' betrouwbaar maken

Bericht door metzijndrie »

De starter wilde niet altijd netjes pakken.
Om niet in de situatie te komen dat ik met een gesloopte starter en een dus niet te starten stang zou komen eerst een andere besteld:
Afbeelding
100 $ + 50 $ shipment gaf een douanewaarde van 110 Euro plus Euro 20,90 BTW bij invoer en Euro 12.50 Inklaringskosten van TNT.
Het ding er in gezet; draait als een trein. Nu eens kijken wat er met de andere aan de hand is.

gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group

Gertjan, Jelle, Paul
Gebruikersavatar
gert-jan
Berichten: 1656
Lid geworden op: di 24 apr, 2007 20:07
Locatie: nabij 't fean

Re: Onze 'Stang' betrouwbaar maken

Bericht door gert-jan »

Hej GJ
Is het al gelukt met de verwarming?

gj
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
FASTBACK68
Berichten: 13
Lid geworden op: di 24 aug, 2010 16:27

Re: Onze 'Stang' betrouwbaar maken

Bericht door FASTBACK68 »

hoi

die starter voor super torque geeft dat dan meer kracht voor wat accleratie of snelheid zou graag wilen weten en kan dat ook worden in gebouwd bij een 68 en heb je ook zo een starter voor andere motoren of allen 289

mvg tristan
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”