Vorderingen project 69 sportsroof
Moderator: Shelby GT-H
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: Vorderingen project 69 sportsroof
Uiteindelijk wel .
Ik heb 100 euronorm bakken gekocht om mijn bananendoos systeem te vervangen.
En ik heb bijna alle bakken in gebruik .
Ik heb 100 euronorm bakken gekocht om mijn bananendoos systeem te vervangen.
En ik heb bijna alle bakken in gebruik .
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: Vorderingen project 69 sportsroof
Hahahaha, het ziet er wel mooi uit. Goed te zien dat ze allemaal gevuld zijn. Bij volgende updates verwacht ik dat ze wat leger zijnwillem_nog_niks schreef: ↑ma 22 jul, 2019 17:08 Uiteindelijk wel .
Ik heb 100 euronorm bakken gekocht om mijn bananendoos systeem te vervangen.
En ik heb bijna alle bakken in gebruik .
- 1970 Mach 1 -
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: Vorderingen project 69 sportsroof
LOL .
De kast die tot boven toe vol staat met onderdelen is de kast met onderdelen die over zijn .
Groetjes Willem
De kast die tot boven toe vol staat met onderdelen is de kast met onderdelen die over zijn .
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: Vorderingen project 69 sportsroof
aaaah het leuke werk begint! een weekendje flink door sleutelen en hij staat op de wielen!
binnekort kom ik ffkes live kijken! alweer? ja, alweer!
binnekort kom ik ffkes live kijken! alweer? ja, alweer!
Groetjes, Robin
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: Vorderingen project 69 sportsroof
Hallo allemaal
Zoals beloofd een update.
Het heeft een hele tijd geduurd. Slap smoesje: ik wist niet meer hoe ik foto's moest plaatsen.
De werkelijke smoes is wat serieuzer en houd ik voor me .
Hoe ik foto's moet posten weet ik nu weer wel dankzij oplettende forumleden .
Nu type ik mijn tekst altijd eerst in Hotmail voor hem te posten.
Hieronder het stuk wat ik bijna 4 jaar geleden al klaar had staan om te posten.
Hallo allemaal
Hieperdepiep hoera eindelijk ben ik aan de eindmontage begonnen. Wat ik niet had verteld in mijn vorige post was dat de Mustang 1 week voor onze vakantie terug is gekomen van de spuiter. Dat ik op vakantie ga, ga ik ook niet aan de grote klok hangen . We hebben een geweldige vakantie gehad hoor . Van heimwee was ook geen sprake .
Voordat ik aan de montage begon moest ik eerst alle nieuw ingelaste stukken controleren.
Waarom? Het bleek dat in sommige nieuwe stukken belangrijke gaten (bijvoorbeeld van de controlvalve voor de remmen) ontbraken. Ondanks hun gelaatsuitdrukking kijken Chinezen schijnbaar niet zo nauw .
Verder bleek dat er nog wat issues's waren. Variërend van een klein stukje lak dat weg was tot een onopvallend scheurtje in een dragend deel en een stuk gemist laswerk op een moeilijk zichtbare plek.
Maar goed, dat kan allemaal nog gemaakt worden.
Ik ben begonnen met het monteren van de rem - en benzineleidingen en de eerste kabel van de parkeerrem. Nu kan ik de body nog ondersteboven zetten, dus nu kan ik er nog goed bij .
Verder heb ik een goede veerspanner gekocht. Ik weet niet of jullie mijn in elkaar gebeunde veerspanner hebben gezien. Deze was oerdegelijk en redelijk veilig, maar niet zo heel gebruiksvriendelijk . Bij het monteren van de eerste veer bleek dat de veeruitloop te ver van het lipje op de veerschommel (van de bovenste draagarm) zat. Dat mag volgens mij een paar mm zijn. Bij de eerste keer monteren was deze maat buiten spec.
Maar met de nieuwe veerspanner was het in no-time gepiept .
De bovenste draagarmen heb ik voorzien van nieuwe kogelscharnieren en zwart gelakt. Toen ik de Mustang kocht had iemand bijna alle onderdelen van de wielophanging en de stuurinrichting rood geschilderd. Waarom weet ik niet. Misschien om de auto er sneller uit te laten zien .
Goed.
Back to the future . Of eigenlijk het heden.
Want in de tussentijd heb ik nog meer issues gehad.
Om te beginnen had ik het verkeerde uitlaatsysteem. Het was een 2,5 inch RVS uitlaatsysteem. De verkoper had me gegarandeerd dat het zou passen.
Niet dus . Spoiler alert: de problemen kwamen al aan het licht bij de proefmontage.
Meteen bij het begin was het al raak. De steek van de aansluitflenzen was anders. In de flenzen van het uitlaatsysteem zaten slobgaten. De kleinste steekmaat was ruim 1 cm groter dan de steekmaat van de originele uitlaatspruitstukken. Daarna bleek dat de linker pijp bijna klem zat tussen de fender apron en het stuurhuis. Dat was voor mij genoeg om het uitlaatsysteem in te ruilen tegen een standaard 2,25 inch systeem. De verkoper heeft het uiteindelijk netjes met me geregeld.
Maar goed.
Daarna kwam het volgende probleem. Dit keer van andere aard.
Slechte aarde (of eigenlijk massa ) om precies te zijn.
Ik heb 3 maanden zitten klooien. Ik was er vrij snel achter dat ik de massa connecties niet goed genoeg blank had gemaakt.
Maar toen was ik er nog niet.
Uiteindelijk bleek het de connector van de toerenteller te zijn die een slecht contact had. Fijn joh. Een toerenteller die in serie staat met je bobine.
Onze grote vriend Peer had het binnen een half uurtje gevonden.
Nogmaals bedankt maat .
Later had ik alweer een startprobleem. Toen bleek dat een connector binnen in de toerenteller kapot was.
En toen dat was gemaakt ....................
deed Julius het nog steeds niet.
De startmotor vertikte het.
Uiteindelijk bleek dat de aluminium neus van de startmotor (die in de bellhousing zit) versleten was en voor een slechte massa zorgde.
Hoe dan ook, na lang klooien heb ik Julius aan de praat gekregen.
Maar toen kwam de volgende uitdaging: de carburateur lekte benzine.
Carburateur gereviseerd, maar de benzine spoot eruit .
Dankzij dokter Google heb ik de oplossing gevonden.
Julius deed het nu prima.
Hartstikke mooi.
Volgende punt: de ruiten.
In een ver en grijs verleden (toen was ik nog niet alwetend ) had ik brackets met Bisonkit op de zijruiten geplakt.
Deze moesten schoongemaakt worden.
De brackets kon ik heel voorzichtig verwijderen.
Dat ging goed bij 1 ruit ................
Hoe het bij de andere ruit ging hoef ik niet te vertellen .
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE KUT KUT KUT KUT KUT KUT en dan nog een half uur door .
Uiteindelijk bij Voorend een zijruit gehaald.
Met de buurman van mijn ouders heb ik de ruiten ingelijmd.
Even denken. Heb ik alles gehad?
Oh nee. Nog 2 dingetjes.
1) de bestuurders-stoel zag er niet uit. De hoes was los over het frame getrokken. Na wat logisch nadenken wist ik wat ik moest doen.
De metalen stangen die in de bekleding was verweven was voor een groot deel vergaan. Van 2 mm dik ijzerdraad heb ik nieuwe stangen gemaakt. Het resultaat mag er zijn ;0 .
2) ik had het al gezien, maar nog niet verder bij stil gestaan: de oren van de headlampbuckets waren afgebroken. Van mijn werk hoe achterlijk sterk 2K lijm is. Dus gefixed en het zit nog steeds vast .
Momenteel ben ik de laatste issues aan het oplossen.
Mijn planning is om Julius begin augustus (net voor mijn verjaardag ) klaar te hebben.
Maar nu ga ik even mijn vingers in het ijs leggen want godnondeju wat zijn die warm geworden .
Groetjes Willem
Zoals beloofd een update.
Het heeft een hele tijd geduurd. Slap smoesje: ik wist niet meer hoe ik foto's moest plaatsen.
De werkelijke smoes is wat serieuzer en houd ik voor me .
Hoe ik foto's moet posten weet ik nu weer wel dankzij oplettende forumleden .
Nu type ik mijn tekst altijd eerst in Hotmail voor hem te posten.
Hieronder het stuk wat ik bijna 4 jaar geleden al klaar had staan om te posten.
Hallo allemaal
Hieperdepiep hoera eindelijk ben ik aan de eindmontage begonnen. Wat ik niet had verteld in mijn vorige post was dat de Mustang 1 week voor onze vakantie terug is gekomen van de spuiter. Dat ik op vakantie ga, ga ik ook niet aan de grote klok hangen . We hebben een geweldige vakantie gehad hoor . Van heimwee was ook geen sprake .
Voordat ik aan de montage begon moest ik eerst alle nieuw ingelaste stukken controleren.
Waarom? Het bleek dat in sommige nieuwe stukken belangrijke gaten (bijvoorbeeld van de controlvalve voor de remmen) ontbraken. Ondanks hun gelaatsuitdrukking kijken Chinezen schijnbaar niet zo nauw .
Verder bleek dat er nog wat issues's waren. Variërend van een klein stukje lak dat weg was tot een onopvallend scheurtje in een dragend deel en een stuk gemist laswerk op een moeilijk zichtbare plek.
Maar goed, dat kan allemaal nog gemaakt worden.
Ik ben begonnen met het monteren van de rem - en benzineleidingen en de eerste kabel van de parkeerrem. Nu kan ik de body nog ondersteboven zetten, dus nu kan ik er nog goed bij .
Verder heb ik een goede veerspanner gekocht. Ik weet niet of jullie mijn in elkaar gebeunde veerspanner hebben gezien. Deze was oerdegelijk en redelijk veilig, maar niet zo heel gebruiksvriendelijk . Bij het monteren van de eerste veer bleek dat de veeruitloop te ver van het lipje op de veerschommel (van de bovenste draagarm) zat. Dat mag volgens mij een paar mm zijn. Bij de eerste keer monteren was deze maat buiten spec.
Maar met de nieuwe veerspanner was het in no-time gepiept .
De bovenste draagarmen heb ik voorzien van nieuwe kogelscharnieren en zwart gelakt. Toen ik de Mustang kocht had iemand bijna alle onderdelen van de wielophanging en de stuurinrichting rood geschilderd. Waarom weet ik niet. Misschien om de auto er sneller uit te laten zien .
Goed.
Back to the future . Of eigenlijk het heden.
Want in de tussentijd heb ik nog meer issues gehad.
Om te beginnen had ik het verkeerde uitlaatsysteem. Het was een 2,5 inch RVS uitlaatsysteem. De verkoper had me gegarandeerd dat het zou passen.
Niet dus . Spoiler alert: de problemen kwamen al aan het licht bij de proefmontage.
Meteen bij het begin was het al raak. De steek van de aansluitflenzen was anders. In de flenzen van het uitlaatsysteem zaten slobgaten. De kleinste steekmaat was ruim 1 cm groter dan de steekmaat van de originele uitlaatspruitstukken. Daarna bleek dat de linker pijp bijna klem zat tussen de fender apron en het stuurhuis. Dat was voor mij genoeg om het uitlaatsysteem in te ruilen tegen een standaard 2,25 inch systeem. De verkoper heeft het uiteindelijk netjes met me geregeld.
Maar goed.
Daarna kwam het volgende probleem. Dit keer van andere aard.
Slechte aarde (of eigenlijk massa ) om precies te zijn.
Ik heb 3 maanden zitten klooien. Ik was er vrij snel achter dat ik de massa connecties niet goed genoeg blank had gemaakt.
Maar toen was ik er nog niet.
Uiteindelijk bleek het de connector van de toerenteller te zijn die een slecht contact had. Fijn joh. Een toerenteller die in serie staat met je bobine.
Onze grote vriend Peer had het binnen een half uurtje gevonden.
Nogmaals bedankt maat .
Later had ik alweer een startprobleem. Toen bleek dat een connector binnen in de toerenteller kapot was.
En toen dat was gemaakt ....................
deed Julius het nog steeds niet.
De startmotor vertikte het.
Uiteindelijk bleek dat de aluminium neus van de startmotor (die in de bellhousing zit) versleten was en voor een slechte massa zorgde.
Hoe dan ook, na lang klooien heb ik Julius aan de praat gekregen.
Maar toen kwam de volgende uitdaging: de carburateur lekte benzine.
Carburateur gereviseerd, maar de benzine spoot eruit .
Dankzij dokter Google heb ik de oplossing gevonden.
Julius deed het nu prima.
Hartstikke mooi.
Volgende punt: de ruiten.
In een ver en grijs verleden (toen was ik nog niet alwetend ) had ik brackets met Bisonkit op de zijruiten geplakt.
Deze moesten schoongemaakt worden.
De brackets kon ik heel voorzichtig verwijderen.
Dat ging goed bij 1 ruit ................
Hoe het bij de andere ruit ging hoef ik niet te vertellen .
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE KUT KUT KUT KUT KUT KUT en dan nog een half uur door .
Uiteindelijk bij Voorend een zijruit gehaald.
Met de buurman van mijn ouders heb ik de ruiten ingelijmd.
Even denken. Heb ik alles gehad?
Oh nee. Nog 2 dingetjes.
1) de bestuurders-stoel zag er niet uit. De hoes was los over het frame getrokken. Na wat logisch nadenken wist ik wat ik moest doen.
De metalen stangen die in de bekleding was verweven was voor een groot deel vergaan. Van 2 mm dik ijzerdraad heb ik nieuwe stangen gemaakt. Het resultaat mag er zijn ;0 .
2) ik had het al gezien, maar nog niet verder bij stil gestaan: de oren van de headlampbuckets waren afgebroken. Van mijn werk hoe achterlijk sterk 2K lijm is. Dus gefixed en het zit nog steeds vast .
Momenteel ben ik de laatste issues aan het oplossen.
Mijn planning is om Julius begin augustus (net voor mijn verjaardag ) klaar te hebben.
Maar nu ga ik even mijn vingers in het ijs leggen want godnondeju wat zijn die warm geworden .
Groetjes Willem
Laatst gewijzigd door willem_nog_niks op ma 22 mei, 2023 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
- PoisonIvy66
- Berichten: 1801
- Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
- Locatie: Noord Brabant
Re: Vorderingen project 69 sportsroof
Ik ben wel heel benieuwd hoe hij eruit zal zien. Moet ik toch eens komen kijken.
Gr. Roel
Gr. Roel
...Happiness is the road...
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: Vorderingen project 69 sportsroof
Je bent van harte welkom Roel. Je weet waar ik woon.
Rijden gaat nog niet .
Rijden gaat nog niet .
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: Vorderingen project 69 sportsroof
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
- PoisonIvy66
- Berichten: 1801
- Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
- Locatie: Noord Brabant
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: Vorderingen project 69 sportsroof
Bedankt . In het echt ziet hij er beter uit.
Ruiten, deurpanelen, sidescoops, linker stoel, luchtfilterhuis (met correcte hitteschild waar ik 13 jaar naar heb gezocht ) en console zijn inmiddels ook gemonteerd .
Ruiten, deurpanelen, sidescoops, linker stoel, luchtfilterhuis (met correcte hitteschild waar ik 13 jaar naar heb gezocht ) en console zijn inmiddels ook gemonteerd .
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: Vorderingen project 69 sportsroof
Goed bezig Willem!
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
--> @mistermach1
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Vorderingen project 69 sportsroof
Mooi zeg Willem!!!
Bijna klaar. Je verdient het om er binnenkort van te mogen genieten. Je heb er hard genoeg voor gewerkt.
Mijn Mustang (convertible) is na bijna 20 jaar ook "af" en het is wel ècht kikken met dit beest hoor!
Ik zie je wel bij een of andere meeting in de buurt.
Gr. Jan.
Bijna klaar. Je verdient het om er binnenkort van te mogen genieten. Je heb er hard genoeg voor gewerkt.
Mijn Mustang (convertible) is na bijna 20 jaar ook "af" en het is wel ècht kikken met dit beest hoor!
Ik zie je wel bij een of andere meeting in de buurt.
Gr. Jan.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: Vorderingen project 69 sportsroof
Mooi dat hij nu bijna klaar is om de weg op te gaan.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Vorderingen project 69 sportsroof
Eindelijk weer wat foto's.
Mooi dat je het project hebt doorgezet, en we hopen snel het resultaat te mogen bewonderen op een meeting
Mooi dat je het project hebt doorgezet, en we hopen snel het resultaat te mogen bewonderen op een meeting
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: Vorderingen project 69 sportsroof
de aanhouder wint !
ziet er goed uit !
ziet er goed uit !
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen