Project 65-er coupe herstart

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Project 65-er coupe herstart

Bericht door saf1908 »

Ziet er nog erg goed uit! Heb je veel geluk mee en bespaart je veel werk. Juiste spul erop kwasten en dan moet je voor goed vanaf zijn lijkt mij.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
andypeeters
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 28 sep, 2012 19:18

Re: Project 65-er coupe herstart

Bericht door andypeeters »

als je dan toch bezig bent zou ik ook eens goed kijken naar de klepzittingen, is eigenlijk zonde om ze te laten zitten . :!:
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Project 65-er coupe herstart

Bericht door Dakloos »

Waarom heb je cowlvent überhaupt losgemaakt? Zo aan de foto's te zien kon je absoluut geen lekkage hebben.

Ik heb de mijne destijds met een emmer water en een endoscoop gecontroleerd. Ik heb er daarna via het rooster en via de gaten aan de spatbordzijde een complete bus ML in gespoten over een tijdbestek van een paar weken. Dat gaat echt niet meer rotten :wink: .
Erwin

1966 convertible
Beautycase
Berichten: 16
Lid geworden op: do 18 jul, 2013 14:18
Locatie: HOUTEN

Re: Project 65-er coupe herstart

Bericht door Beautycase »

theoc schreef:Los boren cowlvent :
Ik twijfel ontzettend hoe het e.e.a. te conserveren voor het weer dichtlassen. Welke kleur zouden jullie dit doen en wat voor verf : 2-K epoxyprimer en zwart afwerken met 2-K lak????
Wat hebben jullie gedaan, ik ben zeker niet de eerste.
Theo
Overal waar je niet meer bij kan en ook tussen de te lassen delen goed inspuiten met zinkspray, (dus voor het lassen) wat er onderuit komt wegvegen omdat de lak er minder op hecht.
Gebruikersavatar
theoc
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 13:18

Re: Project 65-er coupe herstart

Bericht door theoc »

Ik wou geen risico nemen en later spijt krijgen dat ik het niet gedaan heb. ( ik ken mezelf ) Ook waren er een paar stukken waar roest tussen de plaatdelen zat, ik zou geen goede manier weten om dit te verwijderen.

Of hebben jullie daar wel een oplossing voor, bijv inspuiten met Owatrol oid. Ik heb nog een paar plekken meer waar dit speelt, zoals waar de driprail tegen de A stijl is gepuntlast. De roest welke er onder uit komt krijg je wel weg maar wat er tussen zit gaat ( volgens mij ) gewoon weer verder.
65ér Coupe
Gebruikersavatar
theoc
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 13:18

Re: Project 65-er coupe herstart

Bericht door theoc »

Kleine update, na vele uren van schuren, voornamelijk met de staalborstels, heb ik bijna alle oude lak eraf. Ik ga voor 100% kaal, waarna een nieuwe lakopbouw volgt. Vooral de bodem koste veel moeite.
Afbeelding
Afbeelding
Ook heb ik de bodem en carrosserie in de 2K epoxy staan. Volgen nu nog de losse delen, spatborden deuren etc.
Afbeelding
Afbeelding
65ér Coupe
Gebruikersavatar
theoc
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 13:18

Re: Project 65-er coupe herstart

Bericht door theoc »

Eindelijk weer wat af kunnen werken, na veel schuren en de eerste keer lassen. Is ff wennen maar lukt al steeds beter.
Shelby drop en verstevingsplaat linker voorzijde :

Afbeelding
Binnenkant gespoten na het radiogat te hebben gerepareerd en een rear seat divider te hebben ingelast :

Afbeelding

Afbeelding
65ér Coupe
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 104
Lid geworden op: di 07 mei, 2013 20:39

Re: Project 65-er coupe herstart

Bericht door Forza »

Ziet er goed uit.

Ik had er de cowlvent ook volledig afgenomen nu je toch bezig bent aan een volledige reno.
Zelf zou ik binnenin ook met epoxy werken en je kan daar bovenop nog wat tectyl zetten ook, niet te zuinig zijn zou ik zeggen.
Wel bovenstaande achter het lassen doen dat je boel niet fikt :)
De lasnaden kan je afwerken met zink spray of debracel.
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
theoc
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 13:18

Re: Project 65-er coupe herstart

Bericht door theoc »

Het vordert nog steeds gestaag. De 2 deuren heb ik gerepareerd en een hele hoop kleine zaken uitgevoerd. Nu moet ik de uiteindelijke kleur bepalen omdat de binnenzijde van de cowlvent gespoten moet worden, dan kan deze ook afgewerkt worden.

Wie heeft de 2 scheurtjes onder de zijraampjes gerepareerd, is volgens mij een standaard probleempje. Als ik het scheurtje openslijp zeg 1mm breed en dan aflas, is het eind resultaat dan goed? Of zijn er andere ideeën?
65ér Coupe
Gebruikersavatar
theoc
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 13:18

Re: Project 65-er coupe herstart

Bericht door theoc »

Een update:

Besloten om toch te gaan voor de originele kleur : Silver Blue. Op dit moment de binnenzijde gespoten en de onderkant, ook een hoop losse dingen alvast meegepakt. Ook besloten om het taillightpanel te vernieuwen, het ziet er op het eerste oog nog goed uit, echter heeft in het verleden dusdanige schade gehad dat er niet veel van te maken is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
65ér Coupe
Gebruikersavatar
theoc
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 13:18

Re: Project 65-er coupe herstart

Bericht door theoc »

Eindelijk is de mustang naar de spuiter, weer een stapje dichterbij het eindpunt.
Image
65ér Coupe
Gebruikersavatar
theoc
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 13:18

Re: Project 65-er coupe herstart

Bericht door theoc »

Afbeelding
65ér Coupe
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Project 65-er coupe herstart

Bericht door Ando »

dat ziet er spuitklaar uit!
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1527
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Project 65-er coupe herstart

Bericht door grandmaster n »

Hij gaat echt afkomen, respect!!

gr
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: Project 65-er coupe herstart

Bericht door jvdiest »

Mooi resultaat tot dusver. Leuk om het project te volgen.
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”