Lime Gold Mustang 1967
Moderator: Shelby GT-H
Lime Gold Mustang 1967
Ik heb mij al een keer voorgesteld op het forum, maar toen had ik de Mustang nog niet in mijn bezit. Daar is nu verandering in gekomen en ik ben inmiddels de gelukkige eigenaar van een mooie Mustang uit 1967 waar ik de afgelopen dagen ontzettend veel plezier aan heb beleeft, maar waar nog aardig wat werk aan te verrichten valt.
De auto is twee weken geleden RDW gekeurd. Er is het e.e.a. aan vernieuwd. Nieuwe remslangen, remcilinders, remvoering, rubbers, draagarmen (voorzijde), koplampen, etc. De radiator wordt binnenkort vervangen omdat deze ergens verstopt zit waardoor de motor na verloop van tijd te warm wordt, maar verder zijn er geen problemen en loopt de auto goed.
Ik mis nog wat onderdelen. Ik heb slechts drie GT-velgen op de auto zitten en ben op zoek naar een vierde. Verder is er geen krik bij de auto en geen sleutel om de moeren van de velgen te draaien. De chroom rand om de voorruit ontbreekt. Als iemand nog iets over heeft hou ik me aanbevolen.
De lak is mooi, er zijn een paar kleine plekjes die bijgewerkt moeten worden. Het interieur moet compleet vervangen worden en onder de motorkap heeft deze auto nog een flinke dosis TLC nodig. Alles werkt, maar het ziet er wat shabby uit.
De eerste bestelling voor een setje driepuntsgordels heb ik al bij Adams gedaan. Waarschijnlijk ga ik komende winter het interieur vervangen en daarna zien we wel weer verder.
Vandaag even een fotosessie gemaakt van de Mustang en de Triumph TR6 er ook maar even bijgezet.
De auto is twee weken geleden RDW gekeurd. Er is het e.e.a. aan vernieuwd. Nieuwe remslangen, remcilinders, remvoering, rubbers, draagarmen (voorzijde), koplampen, etc. De radiator wordt binnenkort vervangen omdat deze ergens verstopt zit waardoor de motor na verloop van tijd te warm wordt, maar verder zijn er geen problemen en loopt de auto goed.
Ik mis nog wat onderdelen. Ik heb slechts drie GT-velgen op de auto zitten en ben op zoek naar een vierde. Verder is er geen krik bij de auto en geen sleutel om de moeren van de velgen te draaien. De chroom rand om de voorruit ontbreekt. Als iemand nog iets over heeft hou ik me aanbevolen.
De lak is mooi, er zijn een paar kleine plekjes die bijgewerkt moeten worden. Het interieur moet compleet vervangen worden en onder de motorkap heeft deze auto nog een flinke dosis TLC nodig. Alles werkt, maar het ziet er wat shabby uit.
De eerste bestelling voor een setje driepuntsgordels heb ik al bij Adams gedaan. Waarschijnlijk ga ik komende winter het interieur vervangen en daarna zien we wel weer verder.
Vandaag even een fotosessie gemaakt van de Mustang en de Triumph TR6 er ook maar even bijgezet.
Triumph TR6 1969 Royal Blue
Ford Mustang 1967 Lime Gold
Ford Mustang 1967 Lime Gold
- grandmaster n
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Lime Gold Mustang 1967
Nice ride!
En zo heb je in ieder geval wat te doen van de winter.
gr
En zo heb je in ieder geval wat te doen van de winter.
gr
Re: Lime Gold Mustang 1967
Welkom bij de Lime Gold drivers
Mooie Mustang en een leuk kleurtje
gr Dimitri
Mooie Mustang en een leuk kleurtje
gr Dimitri
67 Fastback V8 289ci, 4 speed
67 Coupe V8 390ci, automatic
67 Coupe V8 390ci, automatic
Re: Lime Gold Mustang 1967
Welkom!
Lime en Ivy Gold, DE kleuren
Mis je ook de raam-omlijsting?
Lime en Ivy Gold, DE kleuren
Mis je ook de raam-omlijsting?
Gr,
Ruud
'67 Mustang V8 coupe
Ruud
'67 Mustang V8 coupe
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Lime Gold Mustang 1967
Gefeliciteerd met de aankoop.
Veel rijplezier toegewenst
Veel rijplezier toegewenst
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- mustangfan26
- Berichten: 985
- Lid geworden op: ma 04 jul, 2011 13:22
Re: Lime Gold Mustang 1967
gefeliciteerd met de aankoop.
en behalve een chrome raamlijst moet je ook zeker de chrome dorpel lijsten hebben
en behalve een chrome raamlijst moet je ook zeker de chrome dorpel lijsten hebben
Filmpje van mijn auto toen deze nog in amerika stond!
http://www.youtube.com/watch?v=GaYD9OnsqYk
http://www.youtube.com/watch?v=GaYD9OnsqYk
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Lime Gold Mustang 1967
Hoi Peter. Leuke auto hoor. Gewoon je dingetjes doen en lekker genieten. Laat je niet gek maken.
Be happy!!!
Be happy!!!
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Lime Gold Mustang 1967
+1! Hij is anders zo kaal van onder.... Mooie kleur en zo'n TR6 is ook absoluut niet verkeerd!mustangfan26 schreef:en behalve een chrome raamlijst moet je ook zeker de chrome dorpel lijsten hebben
De velgen zijn overigens geen GT velgen maar "gewoon" Styled Steel Wheels. Die konden op elke 65-67'er V8 Mustang besteld worden.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Lime Gold Mustang 1967
Krik: is bij mijn weten zo'n enge bumperkrik
Ik heb bij mijn falcon een (schaar) krik van een VW T4 transporter zitten en een gewone kruissleutel.
Heb al al redelijk wat lekke banden gehad, in 5 a 10 minuten is het bandje op deze manier gewisseld.
Rinke
Ik heb bij mijn falcon een (schaar) krik van een VW T4 transporter zitten en een gewone kruissleutel.
Heb al al redelijk wat lekke banden gehad, in 5 a 10 minuten is het bandje op deze manier gewisseld.
Rinke
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline
Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
170 CiD 6-inline
Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
Re: Lime Gold Mustang 1967
Als je zo'n gammele Mustang bij de bumpers op wilt krikken buigt of breekt er wel wat denk ik. In zo'n oud Mustangetje lag standaard gewoon een schaarkrikkie:falcongek schreef:Krik: is bij mijn weten zo'n enge bumperkrik
Vroeger had ik bij m'n Kadett zo'n halve schaarkrik......veel gebruikt maar nooit echt een goed gevoel bij gehad
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Lime Gold Mustang 1967
Ik denk erover om een andere krik (kleine hydraulische krik) bij de auto te nemen die iets stabieler is als zo'n schaarkrik. Is weliswaar niet origineel, maar waarschijnlijk wel veiliger. Ik neem tenminste aan dat je bij een Mustang een platte krik aan de voorzijde of achterzijde onder een balk kan plaatsen zonder de boel te beschadigen.
@mustangfan26 en @dakloos: de dorpellijsten hebben de aandacht. Die komen er wel, maar ik heb inmiddels een voorraad onderdelen (gordels/nieuwe temp/olie sensoren, thermostaat huis+thermostaat, radiatordop, nieuwe radiator) besteld die wat mij betreft hogere prioriteit hebben. Eerst moet de auto helemaal lekker naar mijn zin lopen en dan ga ik aan het cosmetische werken
@mustangfan26 en @dakloos: de dorpellijsten hebben de aandacht. Die komen er wel, maar ik heb inmiddels een voorraad onderdelen (gordels/nieuwe temp/olie sensoren, thermostaat huis+thermostaat, radiatordop, nieuwe radiator) besteld die wat mij betreft hogere prioriteit hebben. Eerst moet de auto helemaal lekker naar mijn zin lopen en dan ga ik aan het cosmetische werken
Triumph TR6 1969 Royal Blue
Ford Mustang 1967 Lime Gold
Ford Mustang 1967 Lime Gold
Re: Lime Gold Mustang 1967
Ik heb de Mustang inmiddels een jaar en het wordt tijd voor een update.
Er is heel veel gebeurd aan de Mustang. Omdat de auto trilde tijdens het rijden en het balanceren van de wielen e.d. geen resultaat had heb ik de Mustang afgelopen winter bij Voorend in Gendt gebracht. Hier is geconstateerd dat de krukas krom was. Krukas laten vervangen en meteen maar de motor en het differentieel laten reviseren. De V8 loopt nu heerlijk soepel en trilt niet meer.
In het voorjaar heb ik het intereur compleet verwijderd en de auto met anti-roest behandeld. Met een compressor en verfspuit heb ik o.a. het dak, de binnenkant van de deuren, de vloer en de panelen aan de achterzijde behandeld. Er was niet veel roest aanwezig (voornamelijk oppervlakte roest), dus ik was er op tijd bij.
Vervolgens heb ik het interieur vernieuwd. Nieuwe vloerbekleding, matjes, stuurwiel, deurpanelen, kickpanels, dashboard, dashboardpanelen, raamslingers, deurgrepen, verlichting, kortom alles vernieuwd. Ik heb ook een “One Piece Headliner” (is eigenlijk een “five piece headliner”) van TMI geplaatst en deze ziet er prachtig uit. Het is hier ook goed gelukt om de bevestiging van de gordels weg te werken. Het interieur is bijna klaar, alleen de bekleding van de stoelen en de achterbank moet nog vervangen worden (ligt al gereed; mooi klusje voor het najaar).
Ook de buitenkant is aangepakt: nieuwe voorruit geplaatst, chroom omlijsting, de rubbers vervangen van de voor- en achterruit en logo’s geplaatst. Daarnaast heb ik de banden vervangen door banden met witte bies. Er komen geen dorpellijsten omdat ik het zonde vind om gaten in mijn auto te moeten boren. Bovendien vind ik dat de auto er prachtig uitziet zonder.
Ik heb heel veel schik gehad de laatste tijd met de Mustang. De auto is enorm vooruit gegaan en ik ben nog steeds heel blij dat ik deze heb aangeschaft.
Helaas is het niet gelukt om de Mustang mee te nemen naar Mustang Valley (problemen met de shifter) , maar dat probleem is inmiddels opgelost dus moet het volgend jaar wel lukken .
Een paar foto’s van het voorjaar:
En dan nu zoals deze er nu uitziet:
Er is heel veel gebeurd aan de Mustang. Omdat de auto trilde tijdens het rijden en het balanceren van de wielen e.d. geen resultaat had heb ik de Mustang afgelopen winter bij Voorend in Gendt gebracht. Hier is geconstateerd dat de krukas krom was. Krukas laten vervangen en meteen maar de motor en het differentieel laten reviseren. De V8 loopt nu heerlijk soepel en trilt niet meer.
In het voorjaar heb ik het intereur compleet verwijderd en de auto met anti-roest behandeld. Met een compressor en verfspuit heb ik o.a. het dak, de binnenkant van de deuren, de vloer en de panelen aan de achterzijde behandeld. Er was niet veel roest aanwezig (voornamelijk oppervlakte roest), dus ik was er op tijd bij.
Vervolgens heb ik het interieur vernieuwd. Nieuwe vloerbekleding, matjes, stuurwiel, deurpanelen, kickpanels, dashboard, dashboardpanelen, raamslingers, deurgrepen, verlichting, kortom alles vernieuwd. Ik heb ook een “One Piece Headliner” (is eigenlijk een “five piece headliner”) van TMI geplaatst en deze ziet er prachtig uit. Het is hier ook goed gelukt om de bevestiging van de gordels weg te werken. Het interieur is bijna klaar, alleen de bekleding van de stoelen en de achterbank moet nog vervangen worden (ligt al gereed; mooi klusje voor het najaar).
Ook de buitenkant is aangepakt: nieuwe voorruit geplaatst, chroom omlijsting, de rubbers vervangen van de voor- en achterruit en logo’s geplaatst. Daarnaast heb ik de banden vervangen door banden met witte bies. Er komen geen dorpellijsten omdat ik het zonde vind om gaten in mijn auto te moeten boren. Bovendien vind ik dat de auto er prachtig uitziet zonder.
Ik heb heel veel schik gehad de laatste tijd met de Mustang. De auto is enorm vooruit gegaan en ik ben nog steeds heel blij dat ik deze heb aangeschaft.
Helaas is het niet gelukt om de Mustang mee te nemen naar Mustang Valley (problemen met de shifter) , maar dat probleem is inmiddels opgelost dus moet het volgend jaar wel lukken .
Een paar foto’s van het voorjaar:
En dan nu zoals deze er nu uitziet:
Laatst gewijzigd door Peter op zo 21 jul, 2013 18:38, 9 keer totaal gewijzigd.
Triumph TR6 1969 Royal Blue
Ford Mustang 1967 Lime Gold
Ford Mustang 1967 Lime Gold
- mustangfan26
- Berichten: 985
- Lid geworden op: ma 04 jul, 2011 13:22
Re: Lime Gold Mustang 1967
Mooi dat je er nog mee bezig bent en dat het de goede kant op gaat.
Lees soms toch mindere verhalen over het adres waar je stang vandaan komt. en ook deze is weer niet 100 dus.
maar al met al mooi dat hij bij een liefhebben is gekomen die hem goed aanpakt.
Lees soms toch mindere verhalen over het adres waar je stang vandaan komt. en ook deze is weer niet 100 dus.
maar al met al mooi dat hij bij een liefhebben is gekomen die hem goed aanpakt.
Filmpje van mijn auto toen deze nog in amerika stond!
http://www.youtube.com/watch?v=GaYD9OnsqYk
http://www.youtube.com/watch?v=GaYD9OnsqYk
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Lime Gold Mustang 1967
netjes,
maar wat voor hemeltje heb je er in gezet? is dat iets uit 1 stuk?
grtz
maar wat voor hemeltje heb je er in gezet? is dat iets uit 1 stuk?
grtz
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Lime Gold Mustang 1967
Zat ik ook al naar te kijken... zoek nog iets voor een 66-Mustang!Dieselhead schreef:netjes,
maar wat voor hemeltje heb je er in gezet? is dat iets uit 1 stuk?
grtz
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl