C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
volgens mij de juiste ?
The transmission and bellhousing was bought from the US , tranny is out of 5.0 (302) Mustang V8
staat in de advertentie. Of is dat niet voldoende info?
The transmission and bellhousing was bought from the US , tranny is out of 5.0 (302) Mustang V8
staat in de advertentie. Of is dat niet voldoende info?
- Shoarmaman
- Berichten: 230
- Lid geworden op: vr 06 aug, 2010 23:41
- Locatie: Geldrop
Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
Bedankt voor de link, maar hoogst waarschijnlijk heeft hij geen tag nummer. En hij is behoorlijk prijzig voor een 2de hands bak.
Is 1750 euro exl. verzend kosten. En de onderdelen die erbij zitten is +- 500 euro
Voor 1150 dollar heb ik een gereviseerde van moderndriveline. En dan heb ik 100% de goede.
Maar toch bedankt!
Is 1750 euro exl. verzend kosten. En de onderdelen die erbij zitten is +- 500 euro
Voor 1150 dollar heb ik een gereviseerde van moderndriveline. En dan heb ik 100% de goede.
Maar toch bedankt!
Ford Mustang '66 V8 Fastback 2+2
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
tja,ik kijk af en toe een beetje meeShoarmaman schreef:Bedankt voor de link, maar hoogst waarschijnlijk heeft hij geen tag nummer. En hij is behoorlijk prijzig voor een 2de hands bak.
Is 1750 euro exl. verzend kosten. En de onderdelen die erbij zitten is +- 500 euro
Voor 1150 dollar heb ik een gereviseerde van moderndriveline. En dan heb ik 100% de goede.
Maar toch bedankt!
bak verzenden vanuit de UK kost je 50 euro
kijk eens wat verder dan ebay in de UK,staan er zat daar
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
ik weet niet of ze als langs gekomen zijn maar deze http://www.rosehillperformanceparts.com ... 0chart.htm" onclick="window.open(this.href);return false; en deze http://www.flatheadv8.org/ernie/ernie-t5.htm" onclick="window.open(this.href);return false; vond ik nog in mijn T5 archief,
grts,
Jack
grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
Glenn van rosehill is een toffe peer,heeft volgens mij ook altijd T5 op voorraad
Tonie
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
- Shoarmaman
- Berichten: 230
- Lid geworden op: vr 06 aug, 2010 23:41
- Locatie: Geldrop
Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
Heeft hij een bedrijf of iets dergelijks? Of hoe kom ik hierachter?66hipowannebee schreef:Glenn van rosehill is een toffe peer,heeft volgens mij ook altijd T5 op voorraad
Ford Mustang '66 V8 Fastback 2+2
- Shoarmaman
- Berichten: 230
- Lid geworden op: vr 06 aug, 2010 23:41
- Locatie: Geldrop
Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
Op Ebay vond ik deze bak, misschien wel interessant als ik van deze de input shaft zou kunnen vervangen?
http://www.ebay.com/itm/94-95-Mustang-T ... ab&vxp=mtr
Deze input shaft zou gemakkelijk te verwisselen moeten zijn. Echter staat er in zijn comment dat het alleen past op een t5 van 84-93.
http://www.ebay.com/itm/T5-MUSTANG-23T- ... 5f&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/94-95-Mustang-T ... ab&vxp=mtr
Deze input shaft zou gemakkelijk te verwisselen moeten zijn. Echter staat er in zijn comment dat het alleen past op een t5 van 84-93.
http://www.ebay.com/itm/T5-MUSTANG-23T- ... 5f&vxp=mtr
Ford Mustang '66 V8 Fastback 2+2
Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
Originele T-5's zijn van huis uit in ongemodificeerde staat niet echt de meest sterke bakken.
Als je er één gebruikt koopt (en in de USA zonder garantie) weet je dus nooit en te nimmer hoeveel zo'n ding misbruikt is, wat de slijtage is en of ie überhaupt wel onderhouden is.
Mijn ervaring na aanschaf van een aantal handbakken leert dat ze zelden "plug & play" zijn en er bijna altijd wel wat aan mankeert.
Ik zou je echt aanraden om in jouw geval gewoon een nieuwe Motorsport Z-spec T5 te kopen, dan kun je verder gewoon rustig slapen en blijven slapen.
http://www.summitracing.com/parts/fms-m ... /overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of een gereviseerde en reeds geupgrade bak.
http://tinyurl.com/d9pxqht" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je een bak met stukken krijgt of er na verloop van tijd één moet (laten) reviseren ben je vaak duurder uit met veel meer ergernissen.
Voorend heeft er ook altijd wel een paar gebruikt liggen waar hij tegen cash betaling graag vanaf wil.
Uiteraard is het dan ook nog steeds de vraag of je een goede krijgt.
Michel.
Als je er één gebruikt koopt (en in de USA zonder garantie) weet je dus nooit en te nimmer hoeveel zo'n ding misbruikt is, wat de slijtage is en of ie überhaupt wel onderhouden is.
Mijn ervaring na aanschaf van een aantal handbakken leert dat ze zelden "plug & play" zijn en er bijna altijd wel wat aan mankeert.
Ik zou je echt aanraden om in jouw geval gewoon een nieuwe Motorsport Z-spec T5 te kopen, dan kun je verder gewoon rustig slapen en blijven slapen.
http://www.summitracing.com/parts/fms-m ... /overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of een gereviseerde en reeds geupgrade bak.
http://tinyurl.com/d9pxqht" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je een bak met stukken krijgt of er na verloop van tijd één moet (laten) reviseren ben je vaak duurder uit met veel meer ergernissen.
Voorend heeft er ook altijd wel een paar gebruikt liggen waar hij tegen cash betaling graag vanaf wil.
Uiteraard is het dan ook nog steeds de vraag of je een goede krijgt.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
kwam deze spullen nog tegen op Marktplaats
Tremec TKO-500
http://link.marktplaats.nl/672217279" onclick="window.open(this.href);return false;
Tremec driveshaft Mustang
http://link.marktplaats.nl/672236201" onclick="window.open(this.href);return false;
Koppelingshuis Ford v8 bellhouse tremec
http://link.marktplaats.nl/672219961" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is het iets, misschien ook helemaal niets.
grtz
Tremec TKO-500
http://link.marktplaats.nl/672217279" onclick="window.open(this.href);return false;
Tremec driveshaft Mustang
http://link.marktplaats.nl/672236201" onclick="window.open(this.href);return false;
Koppelingshuis Ford v8 bellhouse tremec
http://link.marktplaats.nl/672219961" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is het iets, misschien ook helemaal niets.
grtz
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
Is trouwens geen TKO maar een 10 Spline bak.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
Hoe weet je dat?Ghost Rider schreef:Is trouwens geen TKO maar een 10 Spline bak.
de yoke is volgens de verkoper een 31 spline die er in past
dat zou ook duiden op 26 spline aan de clutchkant <dus TKO ipv 3550
niet dat ik nu de wijsneus wil spelen,dit is zijn info
Tonie
Laatst gewijzigd door 66hipowannebee op zo 05 mei, 2013 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
omdat ik met de verkoper contact heb gehad over deze bak en hij gekeken heeft of het een 10 of een 26 zou zijn.
Ik had hier mogelijk interesse in, maar dat zou te veel verbouwen voor mij betekenen, thats why.
Ik had hier mogelijk interesse in, maar dat zou te veel verbouwen voor mij betekenen, thats why.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
euhm maar wat maakt dat dan uit als je nog een hele concersie wil gaan doen?
of is de ene bak minder goed dan de andere??
of is de ene bak minder goed dan de andere??
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
In mijn geval dat ik diverse 10 spline onderdelen heb gekocht zeg maar... zou dus zonde zijn.
Op mijn vraag of het een 10 spline of een 26 spline is:
Op mijn vraag of het een 10 spline of een 26 spline is:
Ff in de doosgekeken...maar goed ook want het is een 10 spline dus de 3550 variant
Dacht dat het een TKO 500 was want zo had ik hem destijds besteld.
Voor de ratio maakt het verder niet uit.
Dus 475 Nm ipv 500Nm...
Groeten,
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu
niels het hele verhaal zit nogal raar in elkaar,niet echt geloofwaardige info van de verkoper dusGhost Rider schreef:In mijn geval dat ik diverse 10 spline onderdelen heb gekocht zeg maar... zou dus zonde zijn.
Op mijn vraag of het een 10 spline of een 26 spline is:
Ff in de doosgekeken...maar goed ook want het is een 10 spline dus de 3550 variant
Dacht dat het een TKO 500 was want zo had ik hem destijds besteld.
Voor de ratio maakt het verder niet uit.
Dus 475 Nm ipv 500Nm...
Groeten,
een 3550 heeft niet de opgegeven waarde van 475 Nm
ik zeg bezin eer ge begin (aan ieder die hier evt intresse in heeft)
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com