C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Bericht door Dieselhead »

volgens mij de juiste ?

The transmission and bellhousing was bought from the US , tranny is out of 5.0 (302) Mustang V8

staat in de advertentie. Of is dat niet voldoende info?
Gebruikersavatar
Shoarmaman
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 06 aug, 2010 23:41
Locatie: Geldrop

Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Bericht door Shoarmaman »

Bedankt voor de link, maar hoogst waarschijnlijk heeft hij geen tag nummer. En hij is behoorlijk prijzig voor een 2de hands bak.
Is 1750 euro exl. verzend kosten. En de onderdelen die erbij zitten is +- 500 euro

Voor 1150 dollar heb ik een gereviseerde van moderndriveline. En dan heb ik 100% de goede.

Maar toch bedankt!
Ford Mustang '66 V8 Fastback 2+2
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Bericht door 66hipowannebee »

Shoarmaman schreef:Bedankt voor de link, maar hoogst waarschijnlijk heeft hij geen tag nummer. En hij is behoorlijk prijzig voor een 2de hands bak.
Is 1750 euro exl. verzend kosten. En de onderdelen die erbij zitten is +- 500 euro

Voor 1150 dollar heb ik een gereviseerde van moderndriveline. En dan heb ik 100% de goede.

Maar toch bedankt!
tja,ik kijk af en toe een beetje mee

bak verzenden vanuit de UK kost je 50 euro

kijk eens wat verder dan ebay in de UK,staan er zat daar :D

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Bericht door JaCo »

ik weet niet of ze als langs gekomen zijn maar deze http://www.rosehillperformanceparts.com ... 0chart.htm" onclick="window.open(this.href);return false; en deze http://www.flatheadv8.org/ernie/ernie-t5.htm" onclick="window.open(this.href);return false; vond ik nog in mijn T5 archief,

grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Bericht door 66hipowannebee »

Glenn van rosehill is een toffe peer,heeft volgens mij ook altijd T5 op voorraad :D

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
Shoarmaman
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 06 aug, 2010 23:41
Locatie: Geldrop

Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Bericht door Shoarmaman »

66hipowannebee schreef:Glenn van rosehill is een toffe peer,heeft volgens mij ook altijd T5 op voorraad :D
Heeft hij een bedrijf of iets dergelijks? Of hoe kom ik hierachter?
Ford Mustang '66 V8 Fastback 2+2
Gebruikersavatar
Shoarmaman
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 06 aug, 2010 23:41
Locatie: Geldrop

Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Bericht door Shoarmaman »

Op Ebay vond ik deze bak, misschien wel interessant als ik van deze de input shaft zou kunnen vervangen?

http://www.ebay.com/itm/94-95-Mustang-T ... ab&vxp=mtr

Deze input shaft zou gemakkelijk te verwisselen moeten zijn. Echter staat er in zijn comment dat het alleen past op een t5 van 84-93.

http://www.ebay.com/itm/T5-MUSTANG-23T- ... 5f&vxp=mtr
Ford Mustang '66 V8 Fastback 2+2
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Bericht door Gearz »

Originele T-5's zijn van huis uit in ongemodificeerde staat niet echt de meest sterke bakken.
Als je er één gebruikt koopt (en in de USA zonder garantie) weet je dus nooit en te nimmer hoeveel zo'n ding misbruikt is, wat de slijtage is en of ie überhaupt wel onderhouden is.
Mijn ervaring na aanschaf van een aantal handbakken leert dat ze zelden "plug & play" zijn en er bijna altijd wel wat aan mankeert.

Ik zou je echt aanraden om in jouw geval gewoon een nieuwe Motorsport Z-spec T5 te kopen, dan kun je verder gewoon rustig slapen en blijven slapen.
http://www.summitracing.com/parts/fms-m ... /overview/" onclick="window.open(this.href);return false;

Of een gereviseerde en reeds geupgrade bak.
http://tinyurl.com/d9pxqht" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je een bak met stukken krijgt of er na verloop van tijd één moet (laten) reviseren ben je vaak duurder uit met veel meer ergernissen.

Voorend heeft er ook altijd wel een paar gebruikt liggen waar hij tegen cash betaling graag vanaf wil.
Uiteraard is het dan ook nog steeds de vraag of je een goede krijgt.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Bericht door Dieselhead »

kwam deze spullen nog tegen op Marktplaats

Tremec TKO-500
http://link.marktplaats.nl/672217279" onclick="window.open(this.href);return false;

Tremec driveshaft Mustang
http://link.marktplaats.nl/672236201" onclick="window.open(this.href);return false;

Koppelingshuis Ford v8 bellhouse tremec
http://link.marktplaats.nl/672219961" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien is het iets, misschien ook helemaal niets.

grtz
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Bericht door Ghost Rider »

Is trouwens geen TKO maar een 10 Spline bak.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Bericht door 66hipowannebee »

Ghost Rider schreef:Is trouwens geen TKO maar een 10 Spline bak.
Hoe weet je dat?

de yoke is volgens de verkoper een 31 spline die er in past
dat zou ook duiden op 26 spline aan de clutchkant <dus TKO ipv 3550

niet dat ik nu de wijsneus wil spelen,dit is zijn info

Tonie
Laatst gewijzigd door 66hipowannebee op zo 05 mei, 2013 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Bericht door Ghost Rider »

omdat ik met de verkoper contact heb gehad over deze bak en hij gekeken heeft of het een 10 of een 26 zou zijn.
Ik had hier mogelijk interesse in, maar dat zou te veel verbouwen voor mij betekenen, thats why.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Bericht door Dieselhead »

euhm maar wat maakt dat dan uit als je nog een hele concersie wil gaan doen?

of is de ene bak minder goed dan de andere??
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Bericht door Ghost Rider »

In mijn geval dat ik diverse 10 spline onderdelen heb gekocht zeg maar... zou dus zonde zijn.

Op mijn vraag of het een 10 spline of een 26 spline is:
Ff in de doosgekeken...maar goed ook want het is een 10 spline dus de 3550 variant
Dacht dat het een TKO 500 was want zo had ik hem destijds besteld.
Voor de ratio maakt het verder niet uit.
Dus 475 Nm ipv 500Nm...
Groeten,
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: C4 to T5 conversion '66 fastback 289cu

Bericht door 66hipowannebee »

Ghost Rider schreef:In mijn geval dat ik diverse 10 spline onderdelen heb gekocht zeg maar... zou dus zonde zijn.

Op mijn vraag of het een 10 spline of een 26 spline is:
Ff in de doosgekeken...maar goed ook want het is een 10 spline dus de 3550 variant
Dacht dat het een TKO 500 was want zo had ik hem destijds besteld.
Voor de ratio maakt het verder niet uit.
Dus 475 Nm ipv 500Nm...
Groeten,
niels het hele verhaal zit nogal raar in elkaar,niet echt geloofwaardige info van de verkoper dus

een 3550 heeft niet de opgegeven waarde van 475 Nm

ik zeg bezin eer ge begin (aan ieder die hier evt intresse in heeft)

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”