WIe o wie kan mij helpen.
Ik ben in het bezit van een Ford mustang Coupe uit 1967. Hij is heel erg mooi en in een goede staat.
Echter is de motor (waarschijnlijk door een kapot thermostaat) te heet geworden, en kapot gegaan.
Als ik probeerde te starten, was er wel een ontbranding, maar deze sloeg vervolgens terug door de inlaat.
Inmiddels heb ik de koppen gereviseerd (kleppen uitgeslepen, koppen gevlakt, nieuwe kleptuimelaar bouten en overal nieuwe pakkingen tussen)
en ben ik bezig met het monteren van de koppen.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
Als ik de eerste kleptuimelaars monteer en afstel (op voelermaatje 0,50) bij het TDC, dan gaat dit probleemloos.
Na 180 graden te draaien voor het monteren van de volgende selectie kleptuimelaars, gaat dit ook probleemloos.
Als ik echter daarna de motor 270 graden verder draai, zou ik de laatste paar kleptuimelaars moeten kunnen monteren. Echter staat er een inlaatklepstoter op dat moment open!
Mijn eerste diagnoses zijn:
-Ik heb het draaien van de motor (eerst 180 daarna 270 graden) fout gedaan, maar ik ben er vrij zeker van dat dit goed zit.
-Er is een Nok verschoven over de nokkenas.
Dit laatste schijnt erg onwaarschijnlijk te zijn heb ik mij laten vertellen. Ik weet ook niet of de nokkenas uit een geheel bestaat (waardoor een verschuiving niet mogelijk zou zijn). Er is wel een punt waarop alle klepstoters dicht zijn, maar dit is niet na de 270 graden draaien zoals in mijn Smallblock handboek staat.
Ik moet binnen nu en 2 weken mijn auto verkopen omdat ik naar Spanje ga, en ik zal erg balen als ik hem kapot moet wegdoen. (vraagprijs: 10.000 of 9000 als hij het niet doet)
Als iemand mij kan helpen of ideeen of tips heeft dan hoor ik het erg graag!
Groeten van Walt!
Startprobleem na overhitting!
Moderator: Shelby GT-H
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Startprobleem na overhitting!
Over welk blok hebben we het? Een 289 V8?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- richard66coupe
- Berichten: 471
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: Startprobleem na overhitting!
Er zijn 2 ontstekingsvolgordes mogelijk voor een 302/289. Misschien heeft de nokkenaas die je er nu in hebt een andere volgorde en kom je daarom niet uit?
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Startprobleem na overhitting!
Nokken van een nokkenas kunnen onmogelijk van elkaar verschuiven.waltveen schreef:
-Er is een Nok verschoven over de nokkenas.
Dit laatste schijnt erg onwaarschijnlijk te zijn heb ik mij laten vertellen. Ik weet ook niet of de nokkenas uit een geheel bestaat (waardoor een verschuiving niet mogelijk zou zijn). Er is wel een punt waarop alle klepstoters dicht zijn, maar dit is niet na de 270 graden draaien zoals in mijn Smallblock handboek staat.
Ik moet binnen nu en 2 weken mijn auto verkopen omdat ik naar Spanje ga, en ik zal erg balen als ik hem kapot moet wegdoen. (vraagprijs: 10.000 of 9000 als hij het niet doet)
Als iemand mij kan helpen of ideeen of tips heeft dan hoor ik het erg graag!
Groeten van Walt!
De nokkenas is 1 geheel
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Startprobleem na overhitting!
1-5-4-2-6-3-7-8 is de vroege 260, 289 en 302 windsor en 302 Boss firing order.richard66coupe schreef:Er zijn 2 ontstekingsvolgordes mogelijk voor een 302/289. Misschien heeft de nokkenaas die je er nu in hebt een andere volgorde en kom je daarom niet uit?
1-3-7-2-6-5-4-8 is de late 302 5.0? en 351 windsor firing order.
Er bestaan ook nokken assen voor tegengesteld draaiende motoren (bijv. bij dubbele motoren in schepen) als je zo'n nokkenas heb dan zal de ontstekingsvolgorde ook wel anders zijn…..
Kijk anders even op deze Tech topic(s): viewtopic.php?f=42&t=12149" onclick="window.open(this.href);return false;
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Startprobleem na overhitting!
Ik maak uit je verhaal op dat je je originele nokkenas hergebruikt?
Als het effectief je originele nokkenas is, kan je alles toch gewoon terug monteren zoals het vroeger was en hoef je je van dit probleem nu niet te veel aan te trekken.
Je moet wel je juiste firing order weten om straks de ontsteking terug te monteren natuurlijk.
Dacht ik zo even...
Als het effectief je originele nokkenas is, kan je alles toch gewoon terug monteren zoals het vroeger was en hoef je je van dit probleem nu niet te veel aan te trekken.
Je moet wel je juiste firing order weten om straks de ontsteking terug te monteren natuurlijk.
Dacht ik zo even...
1967 mustang coupé... under construction