Lek aan passagierszijde

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MAIELLO
Berichten: 148
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 14:16
Contacteer:

Lek aan passagierszijde

Bericht door MAIELLO »

Hey allemaal,

ik heb mijn Mustang nu een jaartje en ik heb altijd gedacht dat mijn cowl rot was omdat ik ooit eens een lek heb gehad aan de passagiers kant. Ik heb erna dus nooit in de regen gereden en als ik hem was dan dek alles af zodat er geen water in kan, de cowl staat dus droog.
Dit weekend ben ik nog eens gaan touren en toen ik eens goed optrok :twisted: begon mijn raam aan te wasemen ik had niet direct door wat er aan de hand was totdat ik de damp zag, er kwam heet water :shock: onder de dash uit, uit dat zwart ding (heater box).
ik vind het gek dat dat nu gebeurd en de rest van het jaar niet en ik heb toch al wat gereden.
kan iemand mij uitleggen hoe dat komt.
Het water komt echt uit waar de 2 delen van de box samen komen in het midden onder dat lipje.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Lek aan passagierszijde

Bericht door saf1908 »

MAIELLO schreef:Hey allemaal,

ik heb mijn Mustang nu een jaartje en ik heb altijd gedacht dat mijn cowl rot was omdat ik ooit eens een lek heb gehad aan de passagiers kant. Ik heb erna dus nooit in de regen gereden en als ik hem was dan dek alles af zodat er geen water in kan, de cowl staat dus droog.
Dit weekend ben ik nog eens gaan touren en toen ik eens goed optrok :twisted: begon mijn raam aan te wasemen ik had niet direct door wat er aan de hand was totdat ik de damp zag, er kwam heet water :shock: onder de dash uit, uit dat zwart ding (heater box).
ik vind het gek dat dat nu gebeurd en de rest van het jaar niet en ik heb toch al wat gereden.
kan iemand mij uitleggen hoe dat komt.
Het water komt echt uit waar de 2 delen van de box samen komen in het midden onder dat lipje.
Dat lijkt mij vrij eenvoudig het probleem van een lekke verwarming. Je geeft het zelf al aan (heater box). Het zal dus hete koelvloeistof zijn die lekt.
Heb je trouwens al wel ontdekt dat je dat 'lipje' kunt gebruiken als een soort deurklinkje? M.a.w.: je kunt het deurtje van de heater box gewoon open doen.

p.s.: Je cowls schoonmaken en met de hand aftasten is ook niet zo moeilijk. Grote kans dat er veel dennennaalden, bladeren en andere rotzooi zit opgehoopt die je daar niet wil hebben. Aan de bestuurderskant kan dat door eerst de beluchtingspot (met die klep erin) eraf te schroeven, aan de passagierskant kun je er zo bij. Althans, wel op je rug in de auto liggen onder het dashboard. Met behulp van je handen kun je dan net over de randen van de cowls voelen en de rotzooi wegpakken. Daarna met een dunne flexibele slang op een stofzuigerslang het laatste zand, stof en kleine blaadjes opzuigen.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Lek aan passagierszijde

Bericht door mustang66coupe »

Normaal gesproken kan er alleen maar water in je heater box lekken via de cowl aan de passagiers kant. Daar is hij immers via aangesloten.

Of je hebt een lekkende heater core in je heater box. Dan is het koelvloeistof en verklaard gelijk waarom het water warm is :mrgreen:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
MAIELLO
Berichten: 148
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 14:16
Contacteer:

Re: Lek aan passagierszijde

Bericht door MAIELLO »

De cowls zijn zuiver, daar ligt geen vuiligheid.
Met lipje bedoel ik echt aan de onderkant van de box, dat luikje heb ik al eens open gehad om de cowls te bekijken.
kan ik die heater box op de een of ander manier testen, eventueel eruit halen, weet niet of het een moeilijke klus is.
Gebruikersavatar
MAIELLO
Berichten: 148
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 14:16
Contacteer:

Re: Lek aan passagierszijde

Bericht door MAIELLO »

Ik heb een beetje research gedaan op 't internet en als ik het goed begrijp is die grote zwarte doos onder de dash de heater box (met luikje voor toegang naar de cowl) en daarin heb je dan een heater core en dat is dan een soort kleine radiator en die zou bij mij dan lekken.
klopt dit zo een beetje?
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Lek aan passagierszijde

Bericht door mustang66coupe »

Ja dat is precies wat we bedoelde :ok:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
MAIELLO
Berichten: 148
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 14:16
Contacteer:

Re: Lek aan passagierszijde

Bericht door MAIELLO »

ok,

bedankt, dan weet ik wat mij te doen staat :cry: .
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Lek aan passagierszijde

Bericht door JaCo »

Fijn dat ie zich met een klein lek aankondigt, bij mij knalde de core in 1 keer open,

Grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Lek aan passagierszijde

Bericht door 66hipowannebee »

1,tip haal heel de heatherbox er uit,werkt wel zo makkelijk

gelijk een setje pakkingen kopen om alles weer netjes op te knappen

iendien die grote ring bovenop de box nog goed is,(wat ik wel verwacht) die weer gebruiken
de nieuwe die in het setje zit zijn butdingen

let aub op dat je de klipjes van de box met beleid los klikt,oude heatherboxen sloop je zo,en krijg je de clips er niet meer op

eenmaal alles weer netjes opgeknapt,EERST de slangen aan de box monteren en door het gat naar de motorruimte voeren,anders kan je er niet meer bij (trust me,been there done that :mrgreen: )

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Lek aan passagierszijde

Bericht door mustang66coupe »

Bedankt voor de tip Tonie. Heb net die oude ring weggegooid omdat ik nu een nieuw setje pakkingen heb gemonteerd :roll: :mrgreen:

Zal er rekening mee houden als ik de box weer monteer dat het een zwak plek kan zijn :ok:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Lek aan passagierszijde

Bericht door 66hipowannebee »

mustang66coupe schreef:Bedankt voor de tip Tonie. Heb net die oude ring weggegooid omdat ik nu een nieuw setje pakkingen heb gemonteerd :roll: :mrgreen:

Zal er rekening mee houden als ik de box weer monteer dat het een zwak plek kan zijn :ok:
Die zachte grote foam ring,sluit een stuk slechter aan als de originele,, vandaar

zou je altijd zien,ik zou in de kliko duiken :mrgreen:

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Lek aan passagierszijde

Bericht door mustang66coupe »

Die kliko is al geleegd :lol:

Maar ik weet nu dat ik het in de gaten moet houden :wink:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
MAIELLO
Berichten: 148
Lid geworden op: do 13 sep, 2012 14:16
Contacteer:

Re: Lek aan passagierszijde

Bericht door MAIELLO »

Allemaal bedankt voor julie reactie,
ik heb voorlopig een bypass gemaakt dan kan ik op mijn gemakje de heaterbox demonteren de core eruit halen en dan de nieuwe delen halen, ik ga hem helemaal opknappen met nieuwe dichtingen en nieuwe slangen, lijkt mij het beste nu dat ie er toch uit moet :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Lek aan passagierszijde

Bericht door mustang66coupe »

Heb ik ook pas gedaan.

Houd er wel rekening mee dat er van binnen aardig wat roest op de metalen stukken kan zitten. En oude pakkingen waren bij mij als pulp :mrgreen:

Ik heb eerst alles ontroest omdat het mij nou niet zo slim leek om nieuwe pakkingen op een roestig onderdeel te plakken :wink:
66 coupe aut. V8 in progress
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”