Lek aan passagierszijde
Moderator: Shelby GT-H
Lek aan passagierszijde
Hey allemaal,
ik heb mijn Mustang nu een jaartje en ik heb altijd gedacht dat mijn cowl rot was omdat ik ooit eens een lek heb gehad aan de passagiers kant. Ik heb erna dus nooit in de regen gereden en als ik hem was dan dek alles af zodat er geen water in kan, de cowl staat dus droog.
Dit weekend ben ik nog eens gaan touren en toen ik eens goed optrok begon mijn raam aan te wasemen ik had niet direct door wat er aan de hand was totdat ik de damp zag, er kwam heet water onder de dash uit, uit dat zwart ding (heater box).
ik vind het gek dat dat nu gebeurd en de rest van het jaar niet en ik heb toch al wat gereden.
kan iemand mij uitleggen hoe dat komt.
Het water komt echt uit waar de 2 delen van de box samen komen in het midden onder dat lipje.
ik heb mijn Mustang nu een jaartje en ik heb altijd gedacht dat mijn cowl rot was omdat ik ooit eens een lek heb gehad aan de passagiers kant. Ik heb erna dus nooit in de regen gereden en als ik hem was dan dek alles af zodat er geen water in kan, de cowl staat dus droog.
Dit weekend ben ik nog eens gaan touren en toen ik eens goed optrok begon mijn raam aan te wasemen ik had niet direct door wat er aan de hand was totdat ik de damp zag, er kwam heet water onder de dash uit, uit dat zwart ding (heater box).
ik vind het gek dat dat nu gebeurd en de rest van het jaar niet en ik heb toch al wat gereden.
kan iemand mij uitleggen hoe dat komt.
Het water komt echt uit waar de 2 delen van de box samen komen in het midden onder dat lipje.
Re: Lek aan passagierszijde
Dat lijkt mij vrij eenvoudig het probleem van een lekke verwarming. Je geeft het zelf al aan (heater box). Het zal dus hete koelvloeistof zijn die lekt.MAIELLO schreef:Hey allemaal,
ik heb mijn Mustang nu een jaartje en ik heb altijd gedacht dat mijn cowl rot was omdat ik ooit eens een lek heb gehad aan de passagiers kant. Ik heb erna dus nooit in de regen gereden en als ik hem was dan dek alles af zodat er geen water in kan, de cowl staat dus droog.
Dit weekend ben ik nog eens gaan touren en toen ik eens goed optrok begon mijn raam aan te wasemen ik had niet direct door wat er aan de hand was totdat ik de damp zag, er kwam heet water onder de dash uit, uit dat zwart ding (heater box).
ik vind het gek dat dat nu gebeurd en de rest van het jaar niet en ik heb toch al wat gereden.
kan iemand mij uitleggen hoe dat komt.
Het water komt echt uit waar de 2 delen van de box samen komen in het midden onder dat lipje.
Heb je trouwens al wel ontdekt dat je dat 'lipje' kunt gebruiken als een soort deurklinkje? M.a.w.: je kunt het deurtje van de heater box gewoon open doen.
p.s.: Je cowls schoonmaken en met de hand aftasten is ook niet zo moeilijk. Grote kans dat er veel dennennaalden, bladeren en andere rotzooi zit opgehoopt die je daar niet wil hebben. Aan de bestuurderskant kan dat door eerst de beluchtingspot (met die klep erin) eraf te schroeven, aan de passagierskant kun je er zo bij. Althans, wel op je rug in de auto liggen onder het dashboard. Met behulp van je handen kun je dan net over de randen van de cowls voelen en de rotzooi wegpakken. Daarna met een dunne flexibele slang op een stofzuigerslang het laatste zand, stof en kleine blaadjes opzuigen.
1966 Mustang Fastback
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Lek aan passagierszijde
Normaal gesproken kan er alleen maar water in je heater box lekken via de cowl aan de passagiers kant. Daar is hij immers via aangesloten.
Of je hebt een lekkende heater core in je heater box. Dan is het koelvloeistof en verklaard gelijk waarom het water warm is
Of je hebt een lekkende heater core in je heater box. Dan is het koelvloeistof en verklaard gelijk waarom het water warm is
66 coupe aut. V8 in progress
Re: Lek aan passagierszijde
De cowls zijn zuiver, daar ligt geen vuiligheid.
Met lipje bedoel ik echt aan de onderkant van de box, dat luikje heb ik al eens open gehad om de cowls te bekijken.
kan ik die heater box op de een of ander manier testen, eventueel eruit halen, weet niet of het een moeilijke klus is.
Met lipje bedoel ik echt aan de onderkant van de box, dat luikje heb ik al eens open gehad om de cowls te bekijken.
kan ik die heater box op de een of ander manier testen, eventueel eruit halen, weet niet of het een moeilijke klus is.
Re: Lek aan passagierszijde
Ik heb een beetje research gedaan op 't internet en als ik het goed begrijp is die grote zwarte doos onder de dash de heater box (met luikje voor toegang naar de cowl) en daarin heb je dan een heater core en dat is dan een soort kleine radiator en die zou bij mij dan lekken.
klopt dit zo een beetje?
klopt dit zo een beetje?
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Lek aan passagierszijde
ok,
bedankt, dan weet ik wat mij te doen staat .
bedankt, dan weet ik wat mij te doen staat .
Re: Lek aan passagierszijde
Fijn dat ie zich met een klein lek aankondigt, bij mij knalde de core in 1 keer open,
Grts,
Jack
Grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: Lek aan passagierszijde
1,tip haal heel de heatherbox er uit,werkt wel zo makkelijk
gelijk een setje pakkingen kopen om alles weer netjes op te knappen
iendien die grote ring bovenop de box nog goed is,(wat ik wel verwacht) die weer gebruiken
de nieuwe die in het setje zit zijn butdingen
let aub op dat je de klipjes van de box met beleid los klikt,oude heatherboxen sloop je zo,en krijg je de clips er niet meer op
eenmaal alles weer netjes opgeknapt,EERST de slangen aan de box monteren en door het gat naar de motorruimte voeren,anders kan je er niet meer bij (trust me,been there done that )
Tonie
gelijk een setje pakkingen kopen om alles weer netjes op te knappen
iendien die grote ring bovenop de box nog goed is,(wat ik wel verwacht) die weer gebruiken
de nieuwe die in het setje zit zijn butdingen
let aub op dat je de klipjes van de box met beleid los klikt,oude heatherboxen sloop je zo,en krijg je de clips er niet meer op
eenmaal alles weer netjes opgeknapt,EERST de slangen aan de box monteren en door het gat naar de motorruimte voeren,anders kan je er niet meer bij (trust me,been there done that )
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Lek aan passagierszijde
Bedankt voor de tip Tonie. Heb net die oude ring weggegooid omdat ik nu een nieuw setje pakkingen heb gemonteerd
Zal er rekening mee houden als ik de box weer monteer dat het een zwak plek kan zijn
Zal er rekening mee houden als ik de box weer monteer dat het een zwak plek kan zijn
66 coupe aut. V8 in progress
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: Lek aan passagierszijde
Die zachte grote foam ring,sluit een stuk slechter aan als de originele,, vandaarmustang66coupe schreef:Bedankt voor de tip Tonie. Heb net die oude ring weggegooid omdat ik nu een nieuw setje pakkingen heb gemonteerd
Zal er rekening mee houden als ik de box weer monteer dat het een zwak plek kan zijn
zou je altijd zien,ik zou in de kliko duiken
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Lek aan passagierszijde
Die kliko is al geleegd
Maar ik weet nu dat ik het in de gaten moet houden
Maar ik weet nu dat ik het in de gaten moet houden
66 coupe aut. V8 in progress
Re: Lek aan passagierszijde
Allemaal bedankt voor julie reactie,
ik heb voorlopig een bypass gemaakt dan kan ik op mijn gemakje de heaterbox demonteren de core eruit halen en dan de nieuwe delen halen, ik ga hem helemaal opknappen met nieuwe dichtingen en nieuwe slangen, lijkt mij het beste nu dat ie er toch uit moet
ik heb voorlopig een bypass gemaakt dan kan ik op mijn gemakje de heaterbox demonteren de core eruit halen en dan de nieuwe delen halen, ik ga hem helemaal opknappen met nieuwe dichtingen en nieuwe slangen, lijkt mij het beste nu dat ie er toch uit moet
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Lek aan passagierszijde
Heb ik ook pas gedaan.
Houd er wel rekening mee dat er van binnen aardig wat roest op de metalen stukken kan zitten. En oude pakkingen waren bij mij als pulp
Ik heb eerst alles ontroest omdat het mij nou niet zo slim leek om nieuwe pakkingen op een roestig onderdeel te plakken
Houd er wel rekening mee dat er van binnen aardig wat roest op de metalen stukken kan zitten. En oude pakkingen waren bij mij als pulp
Ik heb eerst alles ontroest omdat het mij nou niet zo slim leek om nieuwe pakkingen op een roestig onderdeel te plakken
66 coupe aut. V8 in progress