Schijfremmen voor 1966 Mustang
Moderator: Shelby GT-H
Schijfremmen voor 1966 Mustang
Ik ben me aan het oriënteren op het gebied van schijfremmen en heb er al redelijk wat over gelezen. Met +/- 350 pk en 4 trommelremmen mag het ook wel een keer gaan gebeuren...
Toch nog een aantal dingen die ik me afvraag, o.a.:
- Vaak zie je enkel de voorremmen die naar schijven worden omgebouwd. Maar zelfs bij Mustangs met schijven voor én achter lees ik nog regelmatig dat het niet eens veel beter remt dan 4 trommelremmen. Wat is dus de ervaring hier op het forum van mensen die concreet van de 'een op de andere dag' het verschil tussen trommels en schijven hebben gemerkt?
- Is het ook mogelijk onbekrachtigde schijfremmen te laten installeren? Ik vind juist het rijden zonder stuur- en rembekrachtiging iets toevoegen aan de oldtimerbeleving.
- Indien het toch bekrachtigde remmen worden, moet je dan een powersteeringpomp installeren om de remmen te bekrachtigen? Ik heb geen idee hoe het werkt, maar mijn garagist had het toevallig over Hydratech remmen of iets dergelijks, waarbij dat nodig was.
Thanks!
Toch nog een aantal dingen die ik me afvraag, o.a.:
- Vaak zie je enkel de voorremmen die naar schijven worden omgebouwd. Maar zelfs bij Mustangs met schijven voor én achter lees ik nog regelmatig dat het niet eens veel beter remt dan 4 trommelremmen. Wat is dus de ervaring hier op het forum van mensen die concreet van de 'een op de andere dag' het verschil tussen trommels en schijven hebben gemerkt?
- Is het ook mogelijk onbekrachtigde schijfremmen te laten installeren? Ik vind juist het rijden zonder stuur- en rembekrachtiging iets toevoegen aan de oldtimerbeleving.
- Indien het toch bekrachtigde remmen worden, moet je dan een powersteeringpomp installeren om de remmen te bekrachtigen? Ik heb geen idee hoe het werkt, maar mijn garagist had het toevallig over Hydratech remmen of iets dergelijks, waarbij dat nodig was.
Thanks!
1966 Mustang Fastback
Re: Schijfremmen voor 1966 Mustang
Dat is het neusje van de zalm... (vind ik toch... want er zullen er weer anderen zijn die dat afkeuren ).saf1908 schreef: mijn garagist had het toevallig over Hydratech remmen
Ik was ook aan het overwegen dat systeem toe te passen, en werkt inderdaad op de stuurbekrachtigingspomp.
Dus je hebt geen vacuum of grote powerbrake booster meer nodig.
Google maar eens op Hydratech... (niet echt goedkoop maar doeltreffend !)
By the way, op mijn 67 heb ik vooraan schijven en achteraan trommels, op mijn 68 heb ik rondom schijven.
Laatst gewijzigd door Mustang24 op wo 25 sep, 2013 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Schijfremmen voor 1966 Mustang
Ik heb ook omgebouwd van trommels naar schijven aan de voorkant, een set van SSBC met dubbele hoofdremcilinder en bekrachtiging. Daar zat wel redelijk wat verschil in ten opzichte van de originele setup.
Voordeel van schijven algemeen is dat de koeling wat beter is en je er wat minder/makkelijker onderhoud aan hebt. Scheef wegtrekken met remmen wil bij trommels ook nog wel eens voorkomen.
Schijven zonder bekrachtiging kan ook, is wat harder trappen....
Normaal gesproken werkt de bekrachtiger op het vacuüm van het inlaatspruitstuk. Andere systemen (vacuümpomp/hydraulisch) wordt vaak toegepast bij een tekort aan vacuüm in het inlaatspruitstuk door bijvoorbeeld een hele wilde nokkenas, of in Emiel zijn situatie een haarfohn op de inlaat.
Voordeel van schijven algemeen is dat de koeling wat beter is en je er wat minder/makkelijker onderhoud aan hebt. Scheef wegtrekken met remmen wil bij trommels ook nog wel eens voorkomen.
Schijven zonder bekrachtiging kan ook, is wat harder trappen....
Normaal gesproken werkt de bekrachtiger op het vacuüm van het inlaatspruitstuk. Andere systemen (vacuümpomp/hydraulisch) wordt vaak toegepast bij een tekort aan vacuüm in het inlaatspruitstuk door bijvoorbeeld een hele wilde nokkenas, of in Emiel zijn situatie een haarfohn op de inlaat.
Laatst gewijzigd door Ando op wo 25 sep, 2013 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Schijfremmen voor 1966 Mustang
Dank voor je reactie Emiel.GTA67 schreef:Dat is het neusje van de zalm... (vind ik toch... want er zullen er weer anderen zijn die dat afkeuren ).saf1908 schreef: mijn garagist had het toevallig over Hydratech remmen
Ik was ook aan het overwegen dat systeem toe te passen, en werkt inderdaad op de stuurbekrachtigingspomp.
Dus je hebt geen vacuum of grote powerbrake booster meer nodig.
Google maar eens op Hydratech... (niet echt goedkoop maar doeltreffend !)
By the way, op mijn 67 heb ik vooraan schijven en achteraan trommels, op mijn 68 heb ik rondom schijven.
Wat jouw ervaring m.b.t. het verschil in remmen bij de '67er en '68er?
1966 Mustang Fastback
Re: Schijfremmen voor 1966 Mustang
Ik heb nog nooit (gelukkig) een echte noodstop moeten uitvoeren, maar ik merk niet echt veel verschil.saf1908 schreef:
Wat jouw ervaring m.b.t. het verschil in remmen bij de '67er en '68er?
Heb al verschillende keren zowel met de 67 als met de 68 op het circuit van Zolder gereden, en ze remmen allebei goed. De 67 weegt wat lichter omdat hij dakloos is (cabrio).
De Hydratech remt zeer goed (volgend de website verhalen) maar als de motor afslaat, zowel bij Hydratech als bij Vacuumbooster... tja... dan.....
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Schijfremmen voor 1966 Mustang
Mijn auto is origineel een disc/drum setup (65'r) welke onbekrachtigd was. Remde prima alleen je moet meer kracht zetten.
Dus om comfort te verhogen heb ik er wel een bekrachtiger tussen gezet. van een bekrachtiger gaat ie niet harder remmen, maar als bestuurder hoef jezelf niet zo hard te trappen.
Denk ook aan staal omvlochten remleidingen ipv rubber. dat helpt ook weer wat
Dus om comfort te verhogen heb ik er wel een bekrachtiger tussen gezet. van een bekrachtiger gaat ie niet harder remmen, maar als bestuurder hoef jezelf niet zo hard te trappen.
Denk ook aan staal omvlochten remleidingen ipv rubber. dat helpt ook weer wat
- Mustengske
- Berichten: 80
- Lid geworden op: za 31 mar, 2012 11:31
- Locatie: Sittard
Re: Schijfremmen voor 1966 Mustang
Ik heb 3 jaar met onbekrachtigde trommels gereden. het rempedaal voelde als een baksteen en het was altijd een verassing welke kant de wagen opschoot bij remmen. Nu rijd ik al 10 jaar met granada schijfremmen met booster. Rem aanraken en je staat stil en dan ook nog eens zonder corrigerend stuurgedrag. ben daar zeer tevreden over. De booster is orgineel van mustang en werkt op het vacuum van de motor. De stuurbekrachiging is ook nog orgineel en werkt op een gesloten oliesysteem.
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: Schijfremmen voor 1966 Mustang
GOED,, afgestelde trommels remmen zeker zo goed als schijven..
voordeel van schijven is dat je geen last hebt van fading.
Tonie
voordeel van schijven is dat je geen last hebt van fading.
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Schijfremmen voor 1966 Mustang
Tonie, ben ik niet helemaal met je eens. Op Zolder trapte ik na 3 rondes het pedaal op de bodem en gebeurde er niets meer, ondanks de schijven voor en het voor/achter gescheiden systeem. Heb er nu ATE racing fluid in zitten en tot opheden geen probleem meer gehad...
via tapatalk.....
via tapatalk.....
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: Schijfremmen voor 1966 Mustang
Dan denk ik dat het tijd word voor een setje juiste remblokken,en idd goede remolieAndo schreef:Tonie, ben ik niet helemaal met je eens. Op Zolder trapte ik na 3 rondes het pedaal op de bodem en gebeurde er niets meer, ondanks de schijven voor en het voor/achter gescheiden systeem. Heb er nu ATE racing fluid in zitten en tot opheden geen probleem meer gehad...
via tapatalk.....
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Schijfremmen voor 1966 Mustang
Mijne staat ook op 4 trommels onbekrachtigd. Inderdaad harder trappen maar remmen als de beste! En ja als ze warmer worden wordt het remmen minder maar voor straatgebruik ga ik er geen schijven opgooien.
Trouwens mijn claxon werkt ook dus als mijn remmen een keer weigeren...........
Trouwens mijn claxon werkt ook dus als mijn remmen een keer weigeren...........
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: Schijfremmen voor 1966 Mustang
Ha ja... en dan springt die boom opeens uit de weg...1967coupe schreef: Trouwens mijn claxon werkt ook dus als mijn remmen een keer weigeren...........
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Schijfremmen voor 1966 Mustang
Hier in de buurt wel ja, daar kennen ze me.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Schijfremmen voor 1966 Mustang
Ik heb er EBC Yellow Stuff in zitten volgens mij...66hipowannebee schreef:Dan denk ik dat het tijd word voor een setje juiste remblokken,en idd goede remolieAndo schreef:Tonie, ben ik niet helemaal met je eens. Op Zolder trapte ik na 3 rondes het pedaal op de bodem en gebeurde er niets meer, ondanks de schijven voor en het voor/achter gescheiden systeem. Heb er nu ATE racing fluid in zitten en tot opheden geen probleem meer gehad...
via tapatalk.....
Tonie
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Schijfremmen voor 1966 Mustang
Ando, je moet ook de redstuff hebben die zijn voor autos boven de 200Bhp
Redstuff is only available for heavier and faster cars and does find its self at its best on slightly heavier cars or Truck and SUV applications.
en anders de Orangestuff dat is een full race brakepad
Ik ga van de winter over naar Redstuff pads en groved en drilled ebc schijven. Dan ook nog eens staal omvlochten remleidingen er op ipv rubber..
Redstuff is only available for heavier and faster cars and does find its self at its best on slightly heavier cars or Truck and SUV applications.
en anders de Orangestuff dat is een full race brakepad
Ik ga van de winter over naar Redstuff pads en groved en drilled ebc schijven. Dan ook nog eens staal omvlochten remleidingen er op ipv rubber..