Slecht starten bij koude motor
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Slecht starten bij koude motor
Hoe bedien je de choke? je zit toch mogelijk niet aan de knop van de frisselucht te trekken in gedacht dat het mogelijk een choke is.
Dat zit vlak bij de handrem.
Dat zit vlak bij de handrem.
Re: Slecht starten bij koude motor
Eventueel door slechte valves in je benzinepomp dat het terug geheveld wordt? En anders gewoon domweg verdampen. Let wel, ik praat over lange tijd. Niet een weekje he.1967coupe schreef:Ok, maar waarom loopt de carb leeg? Zou toch niet kunnen lijkt me?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: Slecht starten bij koude motor
Dank voor de uitleg. En wat versta je onder "heel lang stilstaan"?edgar schreef:Als mijn auto heel lang heeft stil gestaan start ik twee keer 10 seconden door met gaspedaal helemaal ingetrapt (dit voorkomt dat er veel mengsel naar binnen gezogen wordt door opheffen van vacuum in de venturies). Dan gas loslaten. Choke er op (handchoke, auto choke zal na gas loslaten ook geactiveerd zijn). Dan starten maar. Dit werkt voor mij.
Optioneel is (als je een kannetje benzine hebt) om een beetje peut via de vent-tube van de carb in de fuel-bowl te laten lopen. Dan hoef je niet eerst lang door te starten.
Met gevulde carb is het kwestie van twee keer pompen, choke er op en starten-lopen.
1966 Mustang Fastback
Re: Slecht starten bij koude motor
Dat was misschien een optie geweest voor sommingenDieselhead schreef:Hoe bedien je de choke? je zit toch mogelijk niet aan de knop van de frisselucht te trekken in gedacht dat het mogelijk een choke is.
Dat zit vlak bij de handrem.
Op de plek bij de handrem zit bij inderdaad de knop voor de frisse lucht. En aan de andere kant onder het contactslot zit de handmatige choke. Tenminste, daar heb ik hem gemonteerd toen ik overstapte van een holley met elektrische choke. Schijnt ook de fabriekslocatie te zijn trouwens.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Slecht starten bij koude motor
zover ik weet zijn ze affabriek nooit geleverd met hand bediende choke. Mogelijk de 64,5 maar verder niets. kan daar ook niets van vinden in de recognition guide
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Slecht starten bij koude motor
Bij de mijne (67) zit hij ook aan de contact kant.
Edgar de mijne start al moeilijk als hij een paar dagen stilstaat. De carb is er nieuw opgezet.
Ando moet je bij een electrische pomp geen retourleiding aanleggen?
We zitten trouwens een ander zijn topic te vervuilen, hopelijk niet erg?
Gr
Rene
Edgar de mijne start al moeilijk als hij een paar dagen stilstaat. De carb is er nieuw opgezet.
Ando moet je bij een electrische pomp geen retourleiding aanleggen?
We zitten trouwens een ander zijn topic te vervuilen, hopelijk niet erg?
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: Slecht starten bij koude motor
Hmm, ik weet bijna zeker dat er op die plek af-fabriek een montage punt (gat) is voor een hand choke.
Ik had voor de verbouwing van mijn mustang hem ook aan de andere kant zitten, op de handrembracket. Bij het opnieuw terugplaatsen van het interieur heb ik hem verplaatst naar onder het contactslot. Volgens mij heb ik het in shop manual of 1 van de assembly manuals gezien.
Ik had voor de verbouwing van mijn mustang hem ook aan de andere kant zitten, op de handrembracket. Bij het opnieuw terugplaatsen van het interieur heb ik hem verplaatst naar onder het contactslot. Volgens mij heb ik het in shop manual of 1 van de assembly manuals gezien.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: Slecht starten bij koude motor
Sommige pompen hebben een interne bypass valve1967coupe schreef: Ando moet je bij een electrische pomp geen retourleiding aanleggen?
We zitten trouwens een ander zijn topic te vervuilen, hopelijk niet erg?
Als het uit de hand loopt is er vast wel een mod wakker die het topic opsplitst
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: Slecht starten bij koude motor
1967coupe schreef:Bij de mijne (67) zit hij ook aan de contact kant.
Edgar de mijne start al moeilijk als hij een paar dagen stilstaat. De carb is er nieuw opgezet.
Ando moet je bij een electrische pomp geen retourleiding aanleggen?
We zitten trouwens een ander zijn topic te vervuilen, hopelijk niet erg?
Gr
Rene
Hoezo vervuilen? Het is allemaal on-topic en ik heb hetzelfde als jij. Na een week heb ik het ook en mijn carburateur is ook nieuw.
Elektrische benzinepomp? Liever niet! Elektrische ontsteking, fan, houdt het dan nooit op? Ik kan beter een Prius kopen...
1966 Mustang Fastback
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Slecht starten bij koude motor
nee hoor en 2100 of 4100 hadden gewoon een automatische choke en geen hand bediending.
dat er een gat zit dat zegt niets. kan wel van de lasmal zijn geweest..
dat er een gat zit dat zegt niets. kan wel van de lasmal zijn geweest..
Re: Slecht starten bij koude motor
ff gezocht op de interwebs: K-code mustangs hadden een handchoke. Deze zat helemaal links gemonteerd.
Nou ja, voor mijn verdediging: ik lag ondersteboven onder het dashboard tijdens monteren dus links en rechts waarschijnlijk omgewisseld.
Nou ja, voor mijn verdediging: ik lag ondersteboven onder het dashboard tijdens monteren dus links en rechts waarschijnlijk omgewisseld.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Slecht starten bij koude motor
ah maar K-codes dat is wel dun gezaaid toch?
Maar oude autos hebben nu eenmaal elk een bepaalde manier van starten. Ik heb 4 E12's staan en elk vraagt weer een andere manier van starten.
wil je dat het gewoon werkt dan koop een moderne mustang
Maar oude autos hebben nu eenmaal elk een bepaalde manier van starten. Ik heb 4 E12's staan en elk vraagt weer een andere manier van starten.
wil je dat het gewoon werkt dan koop een moderne mustang
Re: Slecht starten bij koude motor
Edgar, wat versta je onder slecht starten na "heel lang stilstaan"? Een week, 3 weken, of...?edgar schreef:ff gezocht op de interwebs: K-code mustangs hadden een handchoke. Deze zat helemaal links gemonteerd.
Nou ja, voor mijn verdediging: ik lag ondersteboven onder het dashboard tijdens monteren dus links en rechts waarschijnlijk omgewisseld.
1966 Mustang Fastback
Re: Slecht starten bij koude motor
Na een week kan de benzine nog niet verdampt zijn. Zou je inlaattraject misschien gevuld zijn met een heel rijk mengsel van het stilstaan? Dan zou je even moeten starten met gaspedaal helemaal ingedrukt (dit doe je ook als je motor verzopen is). En dan eens proberen op normale manier.saf1908 schreef:Na een week heb ik het ook en mijn carburateur is ook nieuw.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: Slecht starten bij koude motor
4-5 weken of langer.saf1908 schreef: Edgar, wat versta je onder slecht starten na "heel lang stilstaan"? Een week, 3 weken, of...?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.