1970 mach 1 aan't spit
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 21 jan, 2014 11:18
1970 mach 1 aan't spit
In februari 2014 heb ik na jaren sparen en zoeken eindelijk mijn droomauto gekocht!
Ik zocht al lang een groot project omdat ik veel te veel verlof heb
Uiteindelijk heb ik één ingevoerd uit de states via Nederland.
De auto zag er heel erg 'gebruikt uit' maar hij reed en was compleet en origineel.
Na het strippen kwam ik toch wel heel veel roest tegen!
Maar er was geen weg meer terug...
Ik zal even stap voor stap zeggen wat ik al gedaan heb en wat ik in de toekomst van plan ben.
Het is mijn eerst volledige restauratie dus ik kan wel alle hulp en tips gebruiken....
-auto volledig gestript.
-Alles effen vlakken geschuurd met korrel 80 tot op bloot metaal en direct in de zinc spray gezet
-zoveel mogelijk roest en teer en rommel opgekuist
-rest van de body laten stralen en direct in een 2 componenten epoxy gespoten
-tussendoor al veel plaatstaal besteld
-nu ben ik alle kleine gaatjes aan dicht lassen om dan later de kant en klare stukken erin te lassen
-Als alle laswerken gedaan zijn zal ik de hele body licht op schuren en nog een goeie laag epoxy geven
maar eerst ben ik nog ff bezig met lassen en knippen en plooien
Deze maand heb ik een lange reis gemaakt door Amerika en ben ik terug gekomen met 2 propvolle valiezen met onderdelen. Alle rubbers voor de ophanging, pakkingen, MSD verdeler + module, rubbers voor de ramen, vijzen, moeren, revisiekitjes,....
Dit heeft me een hoop kosten gespaard aan transport en invoerrechten!
Ik zocht al lang een groot project omdat ik veel te veel verlof heb
Uiteindelijk heb ik één ingevoerd uit de states via Nederland.
De auto zag er heel erg 'gebruikt uit' maar hij reed en was compleet en origineel.
Na het strippen kwam ik toch wel heel veel roest tegen!
Maar er was geen weg meer terug...
Ik zal even stap voor stap zeggen wat ik al gedaan heb en wat ik in de toekomst van plan ben.
Het is mijn eerst volledige restauratie dus ik kan wel alle hulp en tips gebruiken....
-auto volledig gestript.
-Alles effen vlakken geschuurd met korrel 80 tot op bloot metaal en direct in de zinc spray gezet
-zoveel mogelijk roest en teer en rommel opgekuist
-rest van de body laten stralen en direct in een 2 componenten epoxy gespoten
-tussendoor al veel plaatstaal besteld
-nu ben ik alle kleine gaatjes aan dicht lassen om dan later de kant en klare stukken erin te lassen
-Als alle laswerken gedaan zijn zal ik de hele body licht op schuren en nog een goeie laag epoxy geven
maar eerst ben ik nog ff bezig met lassen en knippen en plooien
Deze maand heb ik een lange reis gemaakt door Amerika en ben ik terug gekomen met 2 propvolle valiezen met onderdelen. Alle rubbers voor de ophanging, pakkingen, MSD verdeler + module, rubbers voor de ramen, vijzen, moeren, revisiekitjes,....
Dit heeft me een hoop kosten gespaard aan transport en invoerrechten!
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: 1970 mach 1 aan't spit
Zo, wie zeurt er nu nog om foto's?
Ik niet hoor....
Je bent goed bezig man! Super.
Mooi om te zien dat er weer een Mustang in goede handen is gekomen.
Deze gaat zeker mooi worden.
Succes met je project!
gr. Jan
Ik niet hoor....
Je bent goed bezig man! Super.
Mooi om te zien dat er weer een Mustang in goede handen is gekomen.
Deze gaat zeker mooi worden.
Succes met je project!
gr. Jan
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op ma 03 nov, 2014 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: 1970 mach 1 aan't spit
Gorejuh wat enne rotte'n tispel ! ! !
netjes werk man... deze ga ik volgen !
netjes werk man... deze ga ik volgen !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Re: 1970 mach 1 aan't spit
Inderdaad "wat" werk , maar top dat je hem in oude glorie gaat terugbrengen! Kleur enzo blijft ook gelijk? Heb je een Marti-raport aangevraagd; kon zo op de eerste blik wel een broer/broertje zijn van mijn Mach 1 ?
- 1970 Mach 1 -
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 21 jan, 2014 11:18
Re: 1970 mach 1 aan't spit
De bedoeling is om hem zo origineel mogelijk te restaureren. Origineel kleur is red.
Vóór de aankoop natuurlijk wat nummers gecheckt. Het is een originele mach1 met originele motor en transmissie.
Het marti-report is onderweg
Vóór de aankoop natuurlijk wat nummers gecheckt. Het is een originele mach1 met originele motor en transmissie.
Het marti-report is onderweg
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: 1970 mach 1 aan't spit
Wat een mega-project.
Het zal ff schrikken geweest zijn, want het roest-duiveltje heeft echt goed huisgehouden.
Veel succes met de restauratie
Het zal ff schrikken geweest zijn, want het roest-duiveltje heeft echt goed huisgehouden.
Veel succes met de restauratie
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- Ken Van Accolyen
- Berichten: 689
- Lid geworden op: vr 04 dec, 2009 08:39
- Locatie: Knokke-Heist
Re: 1970 mach 1 aan't spit
Welkom Joachim !
Eindelijk de weg naar hier gevonden ja ? aangezien je toch op 5min van mij woont zal ik af en toe wel eens langskomen om te komen kijken
Mooie fotos en keep up the good work !!!!
Ken
Eindelijk de weg naar hier gevonden ja ? aangezien je toch op 5min van mij woont zal ik af en toe wel eens langskomen om te komen kijken
Mooie fotos en keep up the good work !!!!
Ken
Mustang Coupe 1970 351Cleveland V8 Ram Air (ready from 1juni 2013)
Buy a hybrid, i need your gas !
Follow my project on : viewtopic.php?f=87&t=19895
Parts for sale used/new on : viewtopic.php?f=2&t=22408
Buy a hybrid, i need your gas !
Follow my project on : viewtopic.php?f=87&t=19895
Parts for sale used/new on : viewtopic.php?f=2&t=22408
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: 1970 mach 1 aan't spit
Ik zeg ,heel goed bezig
veel zelfgemaakt handwerk,daar hou ik van
Tonie
veel zelfgemaakt handwerk,daar hou ik van
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 21 jan, 2014 11:18
Re: 1970 mach 1 aan't spit
Ondertussen alweer heel wat zitten lassen!
Die linker koffervloer is het eerst nieuwe onderdeel die in 44 jaar tijd op de mustang komt
tussendoor even de achteras open gegooid.
Ik heb een sperdifferentieel besteld van Yukon.
Iemand ervaring met dit merk? is gelijkwaardig als Currie heb ik van horen zeggen...
Omdat ik binnenkort toch op stukken plaatstaal zal moeten wachten zal ik al beginnen met alles van de ophanging op te kuisen, reviseren waar nodig en verven.
Gewoon zandstralen tot op het bloot metaal, dan een epoxy erover -of is zinkspray voldoende??- en 3 lagen zwarte verf.
Of hoe zouden jullie het doen? De onderkant ziet wel nog af van water en steentjes dus misschien hebben jullie een ander voorstel zodat dit beter beschermd zou zijn??
[img]http://imageshack.com/a/img673/8852/92WNMD.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img912/587/LArKRH.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img673/2254/qwGNsH.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img540/5360/KEdoyl.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img538/3671/nPStHQ.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img538/2167/WVvYk6.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img661/4742/f0SE1P.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img673/7196/37y7PT.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img901/9725/iyY5FP.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img908/8561/H1xPH6.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img538/2687/CMNVHC.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img905/9641/nZ4oQu.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img633/2502/C40p4T.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img911/5223/Knw9Sy.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img911/8254/9UHxBR.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img661/4338/fB3yHV.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img540/7866/vpW3Iy.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img673/9611/rJDXoa.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img538/1499/wQN5h6.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img661/8577/IUKaOP.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img901/7692/pwBIOF.jpg[img
[img]http://imageshack.com/a/img674/3400/G0fpNS.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img661/5424/acs0TZ.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img540/5664/w0hRHH.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img661/8665/jbdrIn.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img661/8621/qrIZUB.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img911/8499/dFF3sH.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img661/9035/kcsGlX.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img674/3314/zATPXP.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img674/6278/fSOJ9i.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img540/3280/3pEGqs.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img910/7761/jSKsZy.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img746/9176/O83dEH.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img538/6369/U9chkw.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img538/5594/0f6kvM.jpg[img]
Die linker koffervloer is het eerst nieuwe onderdeel die in 44 jaar tijd op de mustang komt
tussendoor even de achteras open gegooid.
Ik heb een sperdifferentieel besteld van Yukon.
Iemand ervaring met dit merk? is gelijkwaardig als Currie heb ik van horen zeggen...
Omdat ik binnenkort toch op stukken plaatstaal zal moeten wachten zal ik al beginnen met alles van de ophanging op te kuisen, reviseren waar nodig en verven.
Gewoon zandstralen tot op het bloot metaal, dan een epoxy erover -of is zinkspray voldoende??- en 3 lagen zwarte verf.
Of hoe zouden jullie het doen? De onderkant ziet wel nog af van water en steentjes dus misschien hebben jullie een ander voorstel zodat dit beter beschermd zou zijn??
[img]http://imageshack.com/a/img673/8852/92WNMD.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img912/587/LArKRH.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img673/2254/qwGNsH.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img540/5360/KEdoyl.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img538/3671/nPStHQ.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img538/2167/WVvYk6.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img661/4742/f0SE1P.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img673/7196/37y7PT.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img901/9725/iyY5FP.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img908/8561/H1xPH6.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img538/2687/CMNVHC.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img905/9641/nZ4oQu.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img633/2502/C40p4T.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img911/5223/Knw9Sy.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img911/8254/9UHxBR.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img661/4338/fB3yHV.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img540/7866/vpW3Iy.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img673/9611/rJDXoa.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img538/1499/wQN5h6.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img661/8577/IUKaOP.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img901/7692/pwBIOF.jpg[img
[img]http://imageshack.com/a/img674/3400/G0fpNS.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img661/5424/acs0TZ.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img540/5664/w0hRHH.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img661/8665/jbdrIn.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img661/8621/qrIZUB.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img911/8499/dFF3sH.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img661/9035/kcsGlX.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img674/3314/zATPXP.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img674/6278/fSOJ9i.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img540/3280/3pEGqs.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img910/7761/jSKsZy.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img746/9176/O83dEH.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img538/6369/U9chkw.jpg[img]
[img]http://imageshack.com/a/img538/5594/0f6kvM.jpg[img]
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 21 jan, 2014 11:18
Re: 1970 mach 1 aan't spit
Ondertussen alweer heel wat zitten lassen!
Die linker koffervloer is het eerst nieuwe onderdeel die in 44 jaar tijd op de mustang komt
tussendoor even de achteras open gegooid.
Ik heb een sperdifferentieel besteld van Yukon.
Iemand ervaring met dit merk? is gelijkwaardig als Currie heb ik van horen zeggen...
Omdat ik binnenkort toch op stukken plaatstaal zal moeten wachten zal ik al beginnen met alles van de ophanging op te kuisen, reviseren waar nodig en verven.
Gewoon zandstralen tot op het bloot metaal, dan een epoxy erover -of is zinkspray voldoende??- en 3 lagen zwarte verf.
Of hoe zouden jullie het doen? De onderkant ziet wel nog af van water en steentjes dus misschien hebben jullie een ander voorstel zodat dit beter beschermd zou zijn??
Die linker koffervloer is het eerst nieuwe onderdeel die in 44 jaar tijd op de mustang komt
tussendoor even de achteras open gegooid.
Ik heb een sperdifferentieel besteld van Yukon.
Iemand ervaring met dit merk? is gelijkwaardig als Currie heb ik van horen zeggen...
Omdat ik binnenkort toch op stukken plaatstaal zal moeten wachten zal ik al beginnen met alles van de ophanging op te kuisen, reviseren waar nodig en verven.
Gewoon zandstralen tot op het bloot metaal, dan een epoxy erover -of is zinkspray voldoende??- en 3 lagen zwarte verf.
Of hoe zouden jullie het doen? De onderkant ziet wel nog af van water en steentjes dus misschien hebben jullie een ander voorstel zodat dit beter beschermd zou zijn??
Re: 1970 mach 1 aan't spit
geen half werk suc6 ermee gaat vast een hele mooie wagen worden
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: 1970 mach 1 aan't spit
Met hoeveel respect en bewondering ik de foto's heb bekeken... kan ik me één ding toch niet aan gedachten onttrekken...
Loont het zich wel om zoveel energie en tijd in een 'simpele mach1' te stoppen ? Nogmaals, ik vind het super wat je doet en hoe dit word aangepakt, maar ik weet ook dat dit niet op een vrijdagmiddag en een zaterdag morgen is gedaan allemaal. Daar zijn heeel veeel vrijdag middagen e.d.
Als het nu een zeldzame Boss was of een 1 of 1 zeg maar, kan ik me voorstellen dat het een investering is. Maar, ik hoop voor meer dan 100% dat ik er naast zit, laat dat wel wezen.
Loont het zich wel om zoveel energie en tijd in een 'simpele mach1' te stoppen ? Nogmaals, ik vind het super wat je doet en hoe dit word aangepakt, maar ik weet ook dat dit niet op een vrijdagmiddag en een zaterdag morgen is gedaan allemaal. Daar zijn heeel veeel vrijdag middagen e.d.
Als het nu een zeldzame Boss was of een 1 of 1 zeg maar, kan ik me voorstellen dat het een investering is. Maar, ik hoop voor meer dan 100% dat ik er naast zit, laat dat wel wezen.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Re: 1970 mach 1 aan't spit
Ik denk dat dit vooral met de hobby te maken heeft.
Als je het uitbesteedm, dan heb je denk ik helemaal gelijk. Dan is het waarschijnlijk het geld niet waard en had je beter kunnen kiezen voor een betere basis. Maar als je alles zelf doet en het nog heel leuk vind dan sla je 2 vliegen in 1 klap
Ik zou willen dat ik zou kunnen lassen. Dan kocht ik volgende week nog een rotte mustang cabrio erbij en ging ik lekker weken lang in mijn garage s'avonds lassen.... puur voor de hobby en het trotste gevoel als de mustang straks klaar is.
Als je het uitbesteedm, dan heb je denk ik helemaal gelijk. Dan is het waarschijnlijk het geld niet waard en had je beter kunnen kiezen voor een betere basis. Maar als je alles zelf doet en het nog heel leuk vind dan sla je 2 vliegen in 1 klap
Ik zou willen dat ik zou kunnen lassen. Dan kocht ik volgende week nog een rotte mustang cabrio erbij en ging ik lekker weken lang in mijn garage s'avonds lassen.... puur voor de hobby en het trotste gevoel als de mustang straks klaar is.
Re: 1970 mach 1 aan't spit
inderdaad, zelfgebakken appeltaart blijft toch het lekkerst
Lekker bezig Joachim! Echt tof om te zien al dat handwerk
En waarom niet Peer? Lascursus, en veel googlen
Lekker bezig Joachim! Echt tof om te zien al dat handwerk
En waarom niet Peer? Lascursus, en veel googlen
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280