kleppenstellen 351c

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fredmotorgek
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 22 feb, 2009 20:47
Locatie: flevoland

kleppenstellen 351c

Bericht door fredmotorgek » za 05 nov, 2016 09:50

ik ben een 351c blok aan het reviseren maar nu wil ik de kleppen stellen maar waar kan ik dit vinden of weten jullie dat? alvast bedankt.

Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5200
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: kleppenstellen 351c

Bericht door 1970TwisterSpecial » za 05 nov, 2016 17:42

Normaal gesproken hoef je bij een 351C geen kleppen te stellen. Je draait gewoon de boutjes van de tuimelaars op moment aan.
De kleppen worden gesteld door de hydrolische lifters.
Alleen voor de Boss 351 en 351C high output geld dit volgens mij niet.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009

Gebruikersavatar
fredmotorgek
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 22 feb, 2009 20:47
Locatie: flevoland

Re: kleppenstellen 351c

Bericht door fredmotorgek » zo 06 nov, 2016 09:08

ik kon uit het boek niet uithalen(engels) wat ze allemaal mee bedoelen iets over 0,100 tot 0,200 inch speling of andere pushrods in doen om opnieuw af te stellen, maar als ik er niks aan hoef te doen dan is het al klaar ik heb ze met 20lbs vast gezet nu alleen de ontsteking en bekabeling erin zetten.
bedankt voor je reactie.

Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5200
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: kleppenstellen 351c

Bericht door 1970TwisterSpecial » zo 06 nov, 2016 21:32

Als het goed is heb je de lifters volgepompt met olie voor je ze monteerde.
Nadat je de stoterstangen en tuimelaars weer hebt gemonteerd zal alles onder spanning staan.
Na een minuut of 5-10 moet de oliedruk zijn weggedrukt door de spanning van de klepveer en moet je de stoterstangen weer kunnen ronddraaien met je vingers.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009

Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”