Dynojet ervaring (Tovami)
Moderator: Shelby GT-H
Dynojet ervaring (Tovami)
Vandaag voor het eerst bij Ruud Freriks (Tovami Dynojet) geweest in Goes.
Mooi om zoiets mee te maken en mee te kunnen kijken. Mijn auto stond blijkbaar al aardig afgesteld, maar hij heeft er toch 11 pk extra uit gekregen. Is niet de wereld, maar ik weet nu dat alles goed staat en het verschil in vermogen is toch wel te merken. Aardige kerel ook en maar €130 kwijt, dus blij mee.
Enige is dat bij thuiskomst mijn auto stationair iets te langzaam staat afgesteld en 2x af sloeg als ik de choke uit zet.
Kan ik dit oplossen door de “idle speed screw” wat te verdraaien? Of verpest ik dan de hele afstelling van Ruud?
Mooi om zoiets mee te maken en mee te kunnen kijken. Mijn auto stond blijkbaar al aardig afgesteld, maar hij heeft er toch 11 pk extra uit gekregen. Is niet de wereld, maar ik weet nu dat alles goed staat en het verschil in vermogen is toch wel te merken. Aardige kerel ook en maar €130 kwijt, dus blij mee.
Enige is dat bij thuiskomst mijn auto stationair iets te langzaam staat afgesteld en 2x af sloeg als ik de choke uit zet.
Kan ik dit oplossen door de “idle speed screw” wat te verdraaien? Of verpest ik dan de hele afstelling van Ruud?
1966 Mustang Fastback
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5533
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Dynojet ervaring (Tovami)
Als je de idle speed screw verdraaitd verandert er idd niets aan de afstelling.
je verandert alleen de aanslag van de gasklep
je verandert alleen de aanslag van de gasklep
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: Dynojet ervaring (Tovami)
Bedankt Ronald, ik begrijp dus dat ik dit zonder problemen kan doen?
Mijn carburateur is een Edelbrock 1405, maar heb inmiddels de tekening met juiste schroef erop gevonden.
Mijn carburateur is een Edelbrock 1405, maar heb inmiddels de tekening met juiste schroef erop gevonden.
1966 Mustang Fastback
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5533
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Dynojet ervaring (Tovami)
Dit is geen probleem.
Schroeven die invloed hebben op het mengsel moeten in de carburateur zelf gedraaid zijn
Schroeven die invloed hebben op het mengsel moeten in de carburateur zelf gedraaid zijn
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: Dynojet ervaring (Tovami)
Moet je lang wachten wanneer je een afspraak maakt? Ik ben van plan om midden Juli eens langs te gaan.
66 coupé V8 289
zundapp KS50 '78
zundapp DB203 ' 53
zundapp KS50 '78
zundapp DB203 ' 53
Re: Dynojet ervaring (Tovami)
ben toch ook wel benieuwd naar je grafiek!
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Re: Dynojet ervaring (Tovami)
Het viel bij mij mee, hooguit een week of 2-3. Alleen werken ze niet (of zelden) op zaterdag en heeft de zoon van Ruud na het maken van mijn afspraak een motorongeluk gehad en moet herstellen van een serieuze enkelkwetsuur. Gelukkig annuleerde Ruud het niet, maar daardoor staat hij er nu alleen voor en zal hij misschien wat minder werk aannemen? Ik zou gewoon eens bellen en vragen of je doordeweeks een keer kunt langskomen. Het was volgens mij maar een uurtje werk bij mij.
Grafiek zal ik nog posten als ik het forum vanaf mijn pc bezoek. Er kwam 185 pk op de wielen uit. Best prima in mijn ogen. Ruud zei trouwens nog dat bij sommige zogenaamde “500 pk crate engines” soms maar net de 250 pk halen bij hem.
1966 Mustang Fastback
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dynojet ervaring (Tovami)
Ja, er vallen er een hoop door de mand op de dyno. Ik ben ook met de Mustang naar Tovami geweest, de dyno-sheet staat hier nog ergens op het forum in een ander topic.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Dynojet ervaring (Tovami)
Bedankt voor de info, ik zal in de loop van de week eens bellen voor een afspraaksaf1908 schreef: ↑do 31 mei, 2018 22:25Het viel bij mij mee, hooguit een week of 2-3. Alleen werken ze niet (of zelden) op zaterdag en heeft de zoon van Ruud na het maken van mijn afspraak een motorongeluk gehad en moet herstellen van een serieuze enkelkwetsuur. Gelukkig annuleerde Ruud het niet, maar daardoor staat hij er nu alleen voor en zal hij misschien wat minder werk aannemen? Ik zou gewoon eens bellen en vragen of je doordeweeks een keer kunt langskomen. Het was volgens mij maar een uurtje werk bij mij.
.
Grafiek zal ik nog posten als ik het forum vanaf mijn pc bezoek. Er kwam 185 pk op de wielen uit. Best prima in mijn ogen. Ruud zei trouwens nog dat bij sommige zogenaamde “500 pk crate engines” soms maar net de 250 pk halen bij hem.
66 coupé V8 289
zundapp KS50 '78
zundapp DB203 ' 53
zundapp KS50 '78
zundapp DB203 ' 53
- Mustengske
- Berichten: 80
- Lid geworden op: za 31 mar, 2012 11:31
- Locatie: Sittard
Re: Dynojet ervaring (Tovami)
185 PK is wel een respectabel getal. En dan ook nog gemeten op de wielen.
Ik ben wel nieuwsgiering naar je hele set-up. cam, intake, carb, uitlaat, transmissie en noem maar op.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dynojet ervaring (Tovami)
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Mustengske
- Berichten: 80
- Lid geworden op: za 31 mar, 2012 11:31
- Locatie: Sittard
Re: Dynojet ervaring (Tovami)
Ik meen dat een c4 36pk kost. Een c6 heeft nog wat meer nodig. Ik heb nog een boek thuis liggen over c4 en c6 automaten. Ik zal nog eens controleren of die 36 pk klopt.
Re: Dynojet ervaring (Tovami)
Ik heb niet zoveel verstand van autotechniek, dus een aantal zaken zou ik je niet kunnen vertellen. Ik heb hem met een 351W gekocht en er zit een Edelbrock Performer intake op i.c.m. Edelbrock 4 barrel carburateur (1405). Ik heb een C4 automaat en standaard uitlaatspruitstuk. Cam weet ik niet en gear ratio ook niet. Hopelijk heb je hier toch wat aan.Mustengske schreef: ↑di 05 jun, 2018 07:29
185 PK is wel een respectabel getal. En dan ook nog gemeten op de wielen.
Ik ben wel nieuwsgiering naar je hele set-up. cam, intake, carb, uitlaat, transmissie en noem maar op.
1966 Mustang Fastback
Re: Dynojet ervaring (Tovami)
Ruud heeft van mij ook nog een telefoontje tegoed om een afspraak vast te leggen.
Hopelijk komt alles goed ginder met de zoon zijn enkelkwestuur...
Greets,
C.
Hopelijk komt alles goed ginder met de zoon zijn enkelkwestuur...
Greets,
C.