Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door mustang66coupe »

RKreber schreef: ma 28 sep, 2020 17:42

Ieder onderdeel kun je altijd verbeteren, dat geldt nu dan ook zelfs voor parts uit de schappen van de RINGBROTHERS...…
Kijk maar eens op hun www.ringbrothers.com wat voor unieke onderdelen ze vervaardigen, werkelijk ''piece of art''
Ik heb de ringbrothers 65-66 achterlichten. Moet je wel je eigen behuizing maken waar de lamp in zit. De originele kan je niet gebruiken (zonder aanpassingen). Dat staat er niet bij vermeld.
Is wel gelukt maar vind het toch vreemd dat ze niet gelijk een complete set aanbieden. Staat nu bij dat er geen "bucket mount" bij zit, maar nergens staat dat je ze zelf moet bouwen. En wat bedoelen ze dan met "direct replacement"??
Ik weet niet of ze ondertussen aangepast zijn op de originele afmetingen van de 65-66ers maar ik moest in ieder geval gaan zagen en bouwen :roll:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door Dakloos »

Super strak allemaal! Heb je de deurrubbers er al inzitten? Vaak blijft van de perfecte uitlijning van de deuren weinig over als je die er in lijmt :(
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

Zijn nog steed druk bezig de auto helemaal te assembleren…..gaat 10x meer tijd inzitten omdat ik alles perfect wil laten passen, dus alle delen worden steeds bijgeschaafd, aangepast en dan ook eventueel weer opnieuw spuiten enzo.

Afgelopen 2 weken bezig geweest met volgende:

1/ voorraam erin en dan gelijk alles met raamkit goed afkitten…..blijft altijd knoeiwerk maar is netjes geworden. TIP: gebruik voor afdichting window SEALANT en geen window LIJM? Voorraam met raamlijm gedaan (had ik nog liggen), maar is dik spul, sealant is veel vloeibaarder en dus beter
2/ achterraam erin gemonteerd en geheel met SEALANT afgesloten, dit ging snel na ervaring #1
3/ alles lijstjes rondom voorraam en achterraam gemonteerd…...en zoals verwacht, de repro nieuwe lijsten passen voor geen meter.....contouren zijn gewoon echt anders en na monteren staan er diverse hoeken omhoog, passen niet en laten ''gaten'' open.....dus dit kan echt niet, gehele chromen repor lijsten eraf en oude orginele lijsten uit de schappen gehaald en deze geheel nagepolijst en alle kleine oneffenheden gerepareerd…..ging paar uur werk in zitten…
4/ Roll-Bar alvast door achterraam erin gezet en afgemeten, deze wil ik geheel gelast hebben in de auto, dus dat komt later
5/ koplampen en headlight units klaargemaakt voor montage.....ik heb na lang zoeken DE perfekte mooie Tri-Star koplampen gevonden die net iets groter zijn dan standaard, waardoor die lelijke gaps verdwijnen die tussen de headlights en headlight ringen te zien zijn….dit zijn H4 koplampen me CE keur en gelijk met dimlicht. Voor juiste montage moesten wel de openingen van de headlight buckets groter gemaakt worden en een ''opening'' erbij komen voor dimlicht.

Alles zit er nu op, dus gaan nu verder met afstellen voorschermen op motorkap enzo….
rapportage komt eraan!

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door peer »

Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd:
Waarom heb je niet gekozen voor een Coyote ombouw? Je hebt duidelijk de kennis en de kunde, de auto zoals jij hem maakt lijkt daar voor geschikt en de kosten zijn niet eens zoveel hoger denk ik gezien je spullen.

Ik vraag dit deels ook uit eigenbelang, mijn cabrio is nog niet klaar en ik overweeg alweer een volgend project, dat zal dan een coyote worden in een 1965 tot 1970 worden afhankelijk wat ik kan vinden.
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

@peer..…..begrijp je vraag maar heb een heel duidelijk antwoord:

1/ Nostalgie geeft extra dimensie...blok wat er nu in ligt is replica waarmee ford in 1968 Ferarri in Le Mans heeft verslagen(kijk ook naar de film Le Mans..is top), gaat je hard toch 10x sneller van kloppen, het ultieme ford FE big block
2/ Coyote blok is voor mij veel te tam....geluid is tam, vermogen is tam en CC's 5000 te lag
3/ Hou van orginele look van de klassieke motoren met carb en distributie, oude V snaren enzo…
4/ Coyote blok kan iedereen kopen met geld, mijn custom made blok is een one-off...
5/ Hou van technische uitdagingen en Coyote kit-cars zijn er al teveel van
6/ Injectie versus old-skool! geef mij maar het oude spul, kun je lekker zelf aan werken en zonder Laptops!
7/ Als ik dan toch voor een modern blok had gekozen, was het zeker een LS met turbo van Chevrolet geweest, veel beter dan zo'n Coyote block:)

Maar iedereens zijn keuze en smaak, vindt alles mooi maar het een net even beter dan het andere:)

PS: Een Coyote blok is kwa kosten veel goedkoper dan wat er nu in ligt...dus dit was niet de reden haha
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

Nieuwe update...….

1/ Alle schermen netjes afgehangen en alle bodygaps ''lopen nu netjes''. Gelijk de mooie billet alu schroeven met ringen gebruikt om de ''aprons'' mooi vast te zetten. Verder ook hele mooie billet hoodvangers gemonteerd van RINGBROTHERS, echt mooi spul!
2/ Zoals verwacht...zelfs de beste glassfibre motorkap die je op de markt kunt vinden (van mustangtofear.com) moet worden bijgeschaafd...dus komen weekend alle contouren bij slijpen en bepaalde ''wave'' met gelcoat uitvlakken, kan hij daarna naar de spuiter
3/ Alle bedrading voor koplampen netjes met ''kous'' afgetaped en bedrading op juiste lengte aangepast
4/ Koplampen gemonteerd, afgesteld kwa hoogte en chromen headlight ringen gemonteerd…..nu met de grotere custom made koplampen oogt alles nog groter en mooier (mijn mening:))

We gaan nu de deuren en ramen afmaken...dit ''schone'' afmontage werk is mooiste wat er is!

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr

[

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr
Laatst gewijzigd door RKreber op zo 21 mar, 2021 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door saf1908 »

Hoe gaan de vorderingen Robbert? Even rustig nu ivm drukte rond de verhuis van Mister Mustang?
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

Middag Allemaal, is al inderdaad weer tijd geleden met een update.
Wij hebben zeker niet stilgezeten en inmiddels per 1 Nov 2020 is mijn eigen Mustang Classic specialized shop van start gegaan.
In Noordwijkerhout zitten we nu in een modern 400 M2 pand, waar we full time nu customization/verkoop/restauratie/onderhoud enkel voor de mustang uit de jaren 64-69 doen.

Zijn heel goed van start gegaan en hebben nu al handen tekort om onze goede vaste klanten van onze diensten te voorzien.
Werken inmiddels met 2 vast monteurs en 1 poetser, maar onze ambitie is groot en willen ''Het'' Mustang centrum van West-Europa worden.
Inmiddels verhandelen we al rond de 70-80 mustangs per jaar.

OK, terug naar mijn eigen Fastback, waar het allemaal mee begonnen is:)

Toch wel weer veel gedaan in de vrije uurtjes, maar dit zie je niet zo 123....
Nieuwe wielen gemonteerd en uiteindelijk op 275/40/R18 banden achter uit gekomen. Ik wilde eerst juist geen brede banden (heb 255/45/R18 gemonteerd), maar bleek toch dat de bredere banden een betere fulling in de achterkuip hadden.
Ben nu nog aan het spelen met de rijhoogte, denk dat hij achter nog iets omhoog gaat en voor zo laag houden als ze nu is.
Verder achterbank van echt dik leder laten voorzien.

Momenteel staat de mustang weer bij Marck Harteveld om de glass fiber motorkap verder af te spuiten en de kap goed passend te maken om alle lijnen en gaps perfekt te laten lopen.
Volgende week is ze terug in de shop en dan gaan we los en hem snel maar goed afbouwen (na sluitingstijd)

Keep u informed.
Robbert van Mister-Mustang

nieuwe shop
AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr
nieuw pand
AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr
nieuwe schaarbrug
AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr
url=[img]https://live.staticflickr.com/65535/510 ... b35d_c.jpg[/img][/url]Untitled by Mister Mustang, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr

url=[img]https://live.staticflickr.com/65535/510 ... b35d_c.jpg[/img][/url]Untitled by Mister Mustang, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Mister Mustang, on Flickr
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door saf1908 »

Prachtig. Wat een werk allemaal. Maar een heel mooi eindresultaat. Zowel voor de auto als voor je onderneming.

Veel succes met Mister Mustang!
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door cenobyte »

Even tussendoor:
RKreber schreef: do 22 okt, 2020 18:37 7/ Als ik dan toch voor een modern blok had gekozen, was het zeker een LS met turbo van Chevrolet geweest, veel beter dan zo'n Coyote block:)
Ik ben Corvette liefhebber en zelfs ik ben het daar niet mee eens :mrgreen:

Laten we zeggen dat ze beiden hun voor en nadelen hebben omdat het zo totaal verschillende blokken zijn. Maar vanuit jouw standpunt van "klassieke techniek" kan ik begrijpen dat je een klepstoterblok beter/leuker vind dan een DOHC blok.

Oei, ik word trouwens wel een beetje bang van die schaarbrug :shock: Dat zijn toch wel erg dunne metalen stroken die die zware auto omhoog houden?
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door sjirafje »

cenobyte schreef: ma 22 mar, 2021 11:35 [...]

Oei, ik word trouwens wel een beetje bang van die schaarbrug :shock: Dat zijn toch wel erg dunne metalen stroken die die zware auto omhoog houden?
Die zien er toch gewoon massief uit? Daarnaast zo'n brug is toch gewoon voor een bepaald gewicht gekeurd?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door cenobyte »

sjirafje schreef: ma 22 mar, 2021 14:01 Die zien er toch gewoon massief uit? Daarnaast zo'n brug is toch gewoon voor een bepaald gewicht gekeurd?
Als ik dit zie en dan zo'n massieve vierkolomsbrug, dan word ik hier toch even bang van. Het is wel massief, maar slechts een centimeter dik of zo? Bovenin is dat alles wat de auto omhoog houdt en met een drukbelasting van dik 200 kilo per staaf vind ik het nogal een gedurfd ontwerp.
:mrgreen:
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door sjirafje »

Met zo'n 4 kolomsbrug hangt de auto tijdens het hijsen ook maar aan 4 staalkabels van 1-2 cm 8)
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door cenobyte »

Ja klopt, maar dat is trekkracht en die is veel voorspelbaarder en wordt niet beinvloed door zijdelingse kracht. Drukkracht is verraderlijk: je kunt ontzettend veel druk op een erg dunne staaf staal uitoefenen, maar als je dan met 1 vinger tegen de zijkant duwt krijg je knik en bezwijkt de staaf.

Ja sorry, heb mechanica gestudeerd en ben graag met constructies bezig, is een beroepsafwijking. En ik geloof ook best dat deze brug getest en gecertificeerd is hoor, zal weinig mee gebeuren. Maar ik vond het gewoon even opvallend :wink:
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door Cobretti »

Michelin Pilot Sport 4S als ik het goed zie. Erg dure/zowat de beste band van het moment. Probeer ze niet meteen op te roken. Succes Robbert, live your dream !
En mocht je nog een filmpje hebben, zien we dat graag :ok:

Grts, C. 😎
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”