Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Moderator: Shelby GT-H
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Vandaag na 1,5 jaar werk tijd voor de eerste run!
Alle meters werken, geen lekkages en andere vreemde geluiden......op naar afbouwen zoals monteren deuren, ramen enzo.
Dan gaat hij weer deels uitelkaar om te laten spuiten. Alle gaps van carosserie wil ik super strak hebben dus zal zeker nog wat plaatwerk volgen.
to be continued....
Alle meters werken, geen lekkages en andere vreemde geluiden......op naar afbouwen zoals monteren deuren, ramen enzo.
Dan gaat hij weer deels uitelkaar om te laten spuiten. Alle gaps van carosserie wil ik super strak hebben dus zal zeker nog wat plaatwerk volgen.
to be continued....
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Nog net niet klaar voor de RDW .
Dashboard is echt prachtig blijf het project volgen knap hoor
Dashboard is echt prachtig blijf het project volgen knap hoor
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
- grandmaster n
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Mijlpaal!
Gefeliciteerd.
gr
Gefeliciteerd.
gr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Top Robert. Dat moet motiverend werken voor de laatste loodjes. Enjoy!
1966 Mustang Fastback
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Jaaaaaa, tof hoor! loopt goed!
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Druk bezig met bodywerk te monteren, zodat alles perfect sluit met perfecte ''gaps''/kieren van plaatwerk.
Dan gaat hij straks weer deels uit elkaar voor de paintjob, die staat nu gepland voor eind April.
Lijstje van werkzaamheden:
Scharnieren: wilde de vernieuwde versie van modeljaar eind 1967 monteren, die zijn stukken lichter en kwalitatief stuk beter. Als je op gehele bouw van de mustang ergens gewicht kan besparen levert dat aan einde zeker zo 100 kg extra op:)
Alles bussen vernieuwd en na straalwerk alles netjes in 2K lak gezet en weer als scharnier geassembleerd.
De veerstangen slijten altijd in, dus heb dikte weer helemaal teruggewonnen na wat laswerk.
Deuren en wielkasten gemonteerd, waarbij ik de gaps max. 3 mm wilde laten lopen, dus wat bijgeschaafd en later met lasapparaat weer mooi laten aansluiten. De gaps moeten perfect overlopen en geen hoogte verliezen. Alles raamgeleiders netjes gestraald en weer ik zwarte lak gespoten.
Daar ik de Deluxe deurpanelen ga monteren wilde ik ook de speakers en deurverlichting netjes in de deur gemonteerd hebben.
Das altijd even ''wennen'' om in orginele perfekte roestvrije deuren te gaan zagen, maar uiteraard doen we dit heel precies met goed luchtgereedschap. Na veel zoekwerk heb ik de perfekte oval boxen kunnen vinden van JBL, waarbij je de max. diepte kunt gebruiken voor de woofer. zit nog 1 cm ruimte tussen achterkant box en raammechanisme, top!
Nu verder afmonteren......alles nu nog nog beter monteren en aanpassen, want nu bezig aan de zichtkanten:)
to be continued
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Dan gaat hij straks weer deels uit elkaar voor de paintjob, die staat nu gepland voor eind April.
Lijstje van werkzaamheden:
Scharnieren: wilde de vernieuwde versie van modeljaar eind 1967 monteren, die zijn stukken lichter en kwalitatief stuk beter. Als je op gehele bouw van de mustang ergens gewicht kan besparen levert dat aan einde zeker zo 100 kg extra op:)
Alles bussen vernieuwd en na straalwerk alles netjes in 2K lak gezet en weer als scharnier geassembleerd.
De veerstangen slijten altijd in, dus heb dikte weer helemaal teruggewonnen na wat laswerk.
Deuren en wielkasten gemonteerd, waarbij ik de gaps max. 3 mm wilde laten lopen, dus wat bijgeschaafd en later met lasapparaat weer mooi laten aansluiten. De gaps moeten perfect overlopen en geen hoogte verliezen. Alles raamgeleiders netjes gestraald en weer ik zwarte lak gespoten.
Daar ik de Deluxe deurpanelen ga monteren wilde ik ook de speakers en deurverlichting netjes in de deur gemonteerd hebben.
Das altijd even ''wennen'' om in orginele perfekte roestvrije deuren te gaan zagen, maar uiteraard doen we dit heel precies met goed luchtgereedschap. Na veel zoekwerk heb ik de perfekte oval boxen kunnen vinden van JBL, waarbij je de max. diepte kunt gebruiken voor de woofer. zit nog 1 cm ruimte tussen achterkant box en raammechanisme, top!
Nu verder afmonteren......alles nu nog nog beter monteren en aanpassen, want nu bezig aan de zichtkanten:)
to be continued
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Weer een mooie stap kom je nog wel aan slapen toe
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Vakwerk
Grts, Jack
Grts, Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Zo, al het plaatwerk en deuren zijn op ‘’verfmenger’’ stokje ‘’gegaped’’...alles kieren lopen gehele auto nu netjes op 3 mm afstand.
Uiteraard zal bij de spuiter/plaatwerker, Marck Harteveld, bepaalde delen nog beter ‘’gesloten’’ worden.
Een mooi moment om de ‘stance‘ Na de stang te beoordelen, voor moet hij nog 1 inch lager.
Voordat ik coils allemaal ga stellen eerst maar even zaak goed laten uitlijnen, dus maar even aan meetapparatuur gehangen.
Ik wilde -0,5 degrees caster en +6 degrees camber, want dan gaat hij op de weg mooi vanzelf strak in een lijn lopen, met stuurbekrachtiging genoeg kracht om deze grote hoek bij stilstand met de wielen te kunnen draaien....
Alles afgesteld en op terugweg bijna 2 jaar werk weer naar de prullenpak, want kon met een grote slip nog net een lesauto ontwijken die zomaar even afsloeg
Ik dacht nu hij op de brug staat even wat pics maken en posten.
Onderstaand wat ‘eye-candy’’ voor de liefhebbers.....
24 april gaat hij naar de spuiter, volgende week bij EPS een mooie RVS 3inch uitlaat met cut-outs laten bouwen.
Uiteraard zal bij de spuiter/plaatwerker, Marck Harteveld, bepaalde delen nog beter ‘’gesloten’’ worden.
Een mooi moment om de ‘stance‘ Na de stang te beoordelen, voor moet hij nog 1 inch lager.
Voordat ik coils allemaal ga stellen eerst maar even zaak goed laten uitlijnen, dus maar even aan meetapparatuur gehangen.
Ik wilde -0,5 degrees caster en +6 degrees camber, want dan gaat hij op de weg mooi vanzelf strak in een lijn lopen, met stuurbekrachtiging genoeg kracht om deze grote hoek bij stilstand met de wielen te kunnen draaien....
Alles afgesteld en op terugweg bijna 2 jaar werk weer naar de prullenpak, want kon met een grote slip nog net een lesauto ontwijken die zomaar even afsloeg
Ik dacht nu hij op de brug staat even wat pics maken en posten.
Onderstaand wat ‘eye-candy’’ voor de liefhebbers.....
24 april gaat hij naar de spuiter, volgende week bij EPS een mooie RVS 3inch uitlaat met cut-outs laten bouwen.
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Is even stil geweest om dit forum, maar uiteraard alle tijd gebruikt om de mustang pro touring weer verder af te bouwen.
de Stance..
kwam dus nog even veel werk op mij af omdat ik na eerste uitlijning de voorophanging niet verder naar voren kreeg om +6 graden Caster te krijgen.
Uiteindelijk geheel nieuwe 2 inch drop spindles gekocht voor de IFS(independen front suspension) van TCI, zodat geometrie voorophanging klopte en daardoor meer stelling naar voren kon nemen voor Caster! Verder ook de rijhoogte op de juiste afmeting gesteld door de coils hoger/lager te zetten op de A-armen.
Mooie van IRS orphanging achter is dat je alles kunt afstellen, caster.camber.sporing enzo…...dus die gelijk ook helemaal goed gezet op specs!
Oh wat rijdt hij strak nu, als een mes!
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Eerste meting kreeg ik niet verder naar voren (Caster)
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Voortrein
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
RIjhoogte afstellen op de A-armen met de billet coilovers
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Achtertrein
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
de Stance..
kwam dus nog even veel werk op mij af omdat ik na eerste uitlijning de voorophanging niet verder naar voren kreeg om +6 graden Caster te krijgen.
Uiteindelijk geheel nieuwe 2 inch drop spindles gekocht voor de IFS(independen front suspension) van TCI, zodat geometrie voorophanging klopte en daardoor meer stelling naar voren kon nemen voor Caster! Verder ook de rijhoogte op de juiste afmeting gesteld door de coils hoger/lager te zetten op de A-armen.
Mooie van IRS orphanging achter is dat je alles kunt afstellen, caster.camber.sporing enzo…...dus die gelijk ook helemaal goed gezet op specs!
Oh wat rijdt hij strak nu, als een mes!
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Eerste meting kreeg ik niet verder naar voren (Caster)
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Voortrein
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
RIjhoogte afstellen op de A-armen met de billet coilovers
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Achtertrein
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Laatst gewijzigd door RKreber op wo 13 mei, 2020 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Terug naar bouwproces….uiteindelijk alles schermen er weer af en de Frame Stiffeners aan de voorkant binnenkant wielkuipen gemonteerd.
Alles op maat gezaagd en netjes gelast, daarna boel afspuiten in semi gloss black chassis lack.
Had al begrepen dat dit een heel sekuur stukje werk was, want met brede voorbanden en 17 inch velgen, loopt deze tegen de framestiffeners aan.
Daar moet je dus een hap uitslijpen en deze netjes dichtlassen.
Verder heb het design van de versteviging verder uitgewerkt en verbeterd, vooral aan achterkant vond ik de de montage, lassen op firewall, wat slapjes, dus nog 2 extra buizen gelast om de ''kooiconstructie'' stevig te maken
Heeft echt wel paar uur werk in gezeten, maar resultaat is zeer bevredigend…...nu kunnen de PK's los op de voortrein:)
Buiten/binnenwerkplaats..deze auto bouw ik in mijn eigen garage.
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Passingsprobleempje
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Hapje eruit
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Achterkant vertevigd en van 'kooi'' constructie voorzien
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Alles op maat gezaagd en netjes gelast, daarna boel afspuiten in semi gloss black chassis lack.
Had al begrepen dat dit een heel sekuur stukje werk was, want met brede voorbanden en 17 inch velgen, loopt deze tegen de framestiffeners aan.
Daar moet je dus een hap uitslijpen en deze netjes dichtlassen.
Verder heb het design van de versteviging verder uitgewerkt en verbeterd, vooral aan achterkant vond ik de de montage, lassen op firewall, wat slapjes, dus nog 2 extra buizen gelast om de ''kooiconstructie'' stevig te maken
Heeft echt wel paar uur werk in gezeten, maar resultaat is zeer bevredigend…...nu kunnen de PK's los op de voortrein:)
Buiten/binnenwerkplaats..deze auto bouw ik in mijn eigen garage.
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Passingsprobleempje
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Hapje eruit
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Achterkant vertevigd en van 'kooi'' constructie voorzien
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Laatst gewijzigd door RKreber op wo 13 mei, 2020 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Nu uiteindelijk gehele chassis klaar is met alle verstevigingen, kan ik eindelijk alle AIRCO en Warmwater slangen buitenom via de binnenkant wielkasten doortrekken. Alles netjes op maat gesneden en een mobiele Airco service laten komen die met een speciale ''JIG'' alle koppelingen lekproof kan knijpen. Daarna gehele AIRCO system laten vullen en uitgebreid getest op werking...vrieskou in het interieur, super!
TIjd om de schermen allemaal weer te monteren om dan uiteindelijk de wagen naar de spuiter te brengen!
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Schermen erop en klaar voor de spuiterij!
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
TIjd om de schermen allemaal weer te monteren om dan uiteindelijk de wagen naar de spuiter te brengen!
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Schermen erop en klaar voor de spuiterij!
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Ontzettend gaaf!!
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
--> @mistermach1
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP
Goed bezig
66 coupe aut. V8 in progress