Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
67gt500
Donateur 2014
Berichten: 1718
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
Locatie: Wierden (overijssel)
Contacteer:

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door 67gt500 »

Nice!
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door 1967coupe »

netjes
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
1969Mach1
Berichten: 3037
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 14:34
Locatie: Veluwe

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door 1969Mach1 »

Mooi gedaan!
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

Zijn druk aan de gang, want de fastback moet in feb. 2020 uiteindelijk naar de spuiter.
Dus….al paar avondjes tot diep in de nacht (2:00 uur) in de garage zitten stoeien met al die bedrading.
Inmiddels is de Gel accu verplaatst naar achterbak en gelijk maar even een hoofdstroom schakelaar gemonteerd
Mooie stevige maar wel flexibele accukabels doorgetrokken naar achter.
Verder heb ik alle kabels en belangrijke (=brandgevaarlijke) verbindingen met soldeer uitgevoerd, gewoon zoals het hoort:)

Nu bezig om gehele lay-out van de wiring van de auto met alle extra features (zoals Klasse III alarm) klaar te maken of alles netjes in een of twee ''woven'' gevlochten kabelbomen door gehele auto te voeren.
To be continued.....

AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door mustang66coupe »

Gave accu houder zeg. Ik heb zelf het startrelais ook naar de kofferbak verplaatst. Wilde zo min mogelijk bedrading in de motor ruimte.
Goed bezig :ok:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

Thanks! Inderdaad straks is gehele motorruimte ook 'schoon'', dwz geen electra/koelleidingen/Airco leidingen en overig spul.
Gewoon strak houden!
Robbert
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

Hi, heb weer wat avonden tot diep in de nacht doorgestrokken…..
Gaat echt wel veel tijd in zitten als je het perfect wilt doen…..maar genoeg tijd om als hij klaar is van te genieten@
Ik heb van dat rekbare ''protective'' flame-retardant cable protection spul gekocht van QSP products (check google).
Ze hebben die in verschillende maten en dit is werkelijk top spul! kun je perfect over de kabels trekken en spant de zaken mooi zamen.

Verder nu ook goed professioneel DEVA alarm aan het inbouwen (met hellingshoeksensor:) en de MSD digital 6AL met REV limiter(jawel dit is de nieuwe in ZWARTE uitvoering) op een zware HVC Blaster van MSD voor hoge high-voltage spark ook bij constant hoge motortoeren….
Heb de beste plekjes in de motorruimte uitgekozen om deze zo mooi mogelijk weg te werken.

Bij gehele wire-boom heb ik gekeken hoeveel ampere en welke draad dikte nodig is bij verlengen van je kabels. Daar er veel high-voltage ''consumers'' op de mustang zitten (denk aan dubbele Fan, MSD powerbox, 100A alternator) is dit wel zo verstandig, geen capaciteitsproblemen en warm lopende kabels als je lekker aan het stampen bent!

Hier wat pics voor de sfeer:)

AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Afbeelding
Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door mustang66coupe »

Ziet er goed uit.
Bij mij loopt de bedrading van koplampen e.d. door de dwarsbalk onder de radiateur naar de bijrijders kant.
Als ik dat voor het spuiten had bedacht hadden de 2 originele gaten daarvoor in de motorruimte ook gedicht kunnen worden :smt021

gr,
Bas
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

@bas, Dat is een top idee...heb de voorkant nog niet af-gewired....dus ga ook een gaatje aan zijkanten kokerbalkvoor maken en trek de draden erdoorheen.
Ga ook proberen de aircoleiding afvoer erdoor te trekken vanaf de balk.....extra uitdaging:)
Rapportage volgt....
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door mustang66coupe »

RKreber schreef: za 09 nov, 2019 21:30 @bas, Dat is een top idee...heb de voorkant nog niet af-gewired....dus ga ook een gaatje aan zijkanten kokerbalkvoor maken en trek de draden erdoorheen.
Ga ook proberen de aircoleiding afvoer erdoor te trekken vanaf de balk.....extra uitdaging:)
Rapportage volgt....
Ik moest 2 gaten boren per kant om het door te kunnen voeren naar de andere kant, zal bij jouw 67er ook wel zijn vermoed ik.
Met behulp van ijzerdraad was het redelijk snel gelukt om de bedrading door te voeren.

Had het eerst nog op de originele manier omdat het al redelijk uit het zicht zit maar begon me er toch aan te ergeren. De mustang was al gespoten en in elkaar maar heb toch de moeite genomen om het te veranderen. Dat betekende ook gedeeltelijke demontage maar blij dat ik de extra moeite heb genomen.

gr,
Bas
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

Korte update: druk bezig om wiring af te maken, maar daar ik frame verstevigers ga monteren in de voorste wielkuipen, zal dit nu eerst moeten gebeuren zodat ik weet waar er ruimte is voor de wiring harness en alle AIRCO slangen die ik aan binnenkant wielkasten wil omleiden.
Dus weer nachtje doorgetrokken met uitpuzzelen….weten is meten, en nu past alles 100%.

De frame verstevigers ga ik nu er verder inlassen en dan alles netjes gladmaken en in de lak zetten.
Daar er >600PK op voortrein van de fastback staat, zul je iets moeten doen om torderen van chassis tegen te gaan.
De MUSTANGS TO FEAR (check internet) levert een mooi complete set, maar as usual....aanpassingen en ''çustomizen'' van ontwerp is altijd nodig om aan mijn hoge eisen te voldoen…..

Verder heb ik nu alle slangen en montagedelen van VINTAGE AIR binnen gekregen. Gelijk maar even een mooie billet AC HOSE BULKHEAD gemonteerd in het schot van wielkast, zodat je de AIRCO leidingen mooi kan monteren.
WORK IN PROGRESS dus, en kun je INNOVATION IN ACTION noemen:)

Hier weer wat pics:

voorbeeld zoals frame stiffners gemonteerd moeten worden:
AfbeeldingFrameStiff_zps2tr8icn1 by Marnix Kreber, on Flickr

Zoals het om mijn fastback eruit ziet:
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Airco Bulkhead montage gat
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Eind resultaat AIRCO & Frame stiffners lay-out
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
JVR
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 15 sep, 2019 21:14

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door JVR »

Mooi project ga dit zeker volgen :ok:
Mustang C-code 289Cu V8 1965
Ford Mustang S-CODE 390Cu (6.4L) Big BLOCK uit 1967
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door edgar »

Gaat dat goed met inveren? Komt binnenkant band niet heel dicht bij de afsluitkraantjes van de airco leidingen?

Ik heb iets vergelijkbaars in de wielruimte maar dan voor de brandstofleidingen; ik heb AN bulkhead fittings gebruikt die aan 1 kant een 90 graden bocht hebben. Zo zitten de leidingen in de wielkuip direct dicht tegen het schot aan. Dat zou je hier ook kunnen doen. De 90 graden bocht aan de flexleiding zelf komt dan vlak te liggen langs het schot.

In ieder geval puik werk! Geeft mij in ieder geval genoeg inspiratie.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

Hi Edgar, leuk dat je het project volgt.
voordat je iets gaat zagen/boren of wat dan ook, uiteraard overall rekening mee houden.
Had het wiel al vooraf gemonteerd en even volledig ingeveerd! No problem..ruimte zat.
Anyhow, ieder bericht of commentaar is welkom!

AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Gebruikersavatar
RKreber
Berichten: 128
Lid geworden op: do 22 mei, 2014 21:33

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Bericht door RKreber »

OK, tijd om de wire harness af te maken, kunnen we het contact eens aanzetten en kijken of alles werkt zoals ik in gedachten had:)
Maar goed….voor afmaken van custom made bedrading, moeten wel alle lampen ed zijn gemonteerd.
Dus weer wat uren aan wat straalwerk besteed. Ik heb een 100L tank met 420 L/min 230V compressor op zolder staan, maar met mijn hobby straalkast van HBM(best goede kwaliteit), kosten grotere delen teveel tijd (compressor weer op krachten laten komen enzo)….dus met hele spul maar even bij Rene in Hillegom langsgegaan (zelfstralen.nl), ben je in 30 min. zo klaar.

Alles gestraald(koplampen enzo en maar ook even scharnieren/vents/klepdeksel meegenomen)….dan alles in de epoxy gespoten (6 graden in garage dus veel verdunner erbij:), daarna alles gemonteerd gebruik makende van nieuwe hardware(bouten, clips enzo enzo).
Gelijk maar even de BILLET alu motorkap bumpers gemonteerd, ook mooi spul van RINGBROTHERS.
Verder de 2x claxons naar verplaatst achter de front valance, want wil maximale koellucht radiator laten bereiken...die stonden in de weg!

Als laatste ook even gekeken hoe ik die Shelby GT lampen in de BILLET grille wil laten branden, dus even op de accu gezet….
Deze BILLET grill met koplampen van Mustang To Fear zijn echt ''the shit', top kwaliteit en lang naar gezocht.
Ik ga de binnenring verlichting als stadslicht laten branden tezamen met de parking lights, dan verstralers zelf met mooie ''aircraft toggle switch'' laten bedienen op middenconsole interieur.

To be continued, dus weer wat pics:

Huis tuin en keuken straalkast (goed voor kleingebruik!)
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Stralen zoals het ''heurt''
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Epoxy primer aanmaken
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Afbeelding by Marnix Kreber, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”