Wiring Harness buitenkant van de Stang is af!.....en uiteraard gelijk getest of motor weer draaid! DOET HET! filmpje zal ik eens uploaden!
Alle hoofd units, zoals koplampen/onsteking/koelfans ed heb ik allemaal netjes verbonden door gebruik te maken van waterdichte custom made connectors....plug en play nu!
Dus nu interieur afmaken, maar dan moet eerst de SHELBY Console erin. Wilde daar grote 2 3/4'' klokken inzetten, nu dus een Volt meter en FUEL/AIR ratio meter gemonteerd, kun je goed aflezen of motor optimaal loopt en is afgesteld (met warm weer weer iets anders dan koud weer).
Moet daarvoor moet ik later nog wel even een sensor in de RVS headers monteren en TIG lassen, zodat de meter kan lezen…
Heb uiteindelijk de START/STOP knop op middenconsole geplaatst, op dashboard is geen mooie ruimte/plek beschikbaar!
Verder een mooi uit billet/leer vervaardigde schakelpook ''boot'' gemonteerd van LOKAR, niet goedkoop maar wel beste:)
Voor aansturing van o.a. de dual fan radiators (AAN/UIT override) 2x AIRCRAFT TOGGLE switches gemonteerd op de Shelby console
Achterop de console net onder de klep ook een open/dicht schakelaar gezet voor aansturen van de 3" EXHAUST CUT-OUTS. Kun je de uitlaten ''open'' draaien als je de SideOiler 427Cu wilt laten ''huilen'' en op rustige mode kunt zetten bij highway cruizen.
Weer nachtje gister doorgestrokken, pas garage verlaten om 2:30 in de nacht, maar times flies when you are having fun....
Voethandrem onder aan dashboard in de prullenbak gedumpt en een degelijke handrem op de tunnel gezet.
Is een LOKAR handrem, die de emergency brakes van Wilwood aan achterkant van de Mustang via een kabel aanstuurd.
Gelijk maar even ook een LOKAR handrem boot gemonteerd, blijft mooie kwaliteit dat LOKAR spul…
Verder de middenconsole aan binnenkant van USB stekker voorzien en aan binnenkant netjes bekleed.
Weer wat pics:
bekleden van middenconsole en passend maken op middentunnel Untitled by Marnix Kreber, on Flickr
@Cobretti, leuk dat je een fan bent van dit project....
Heb even je link bekeken met vragen over wiring/connectors.
1/ gebruik altijd ''textiel'' wiring tape..dus niet dat plastic tape, want na Jaren gaat dat kei-hard worden (uitdrogen) en laat zelfs los! Textiel-tape met aan een kant PLAK....houdt zaken volledig droog
2/ Multistekkers..zijn er veel, maar ik heb gekozen voor beste want je kunt vinden….alle connectors staan op QSP site(NL handelaar) https://www.qspproducts.nl/en/4910-sepe ... ins_2-male
Die Rick ''Donders'' site (HAHA), heeft ook veel spul en koop ik ook vaker in, maar die topstekkers kon ik niet vinden bij hem.(ik wilde voor koplampen stekkers die veel Ampere aankunnen, dus moet van bepaalde dikte pinnen zijn)
3/ flexible woven sleeves geven beste eindresultaat, dus niet kapelboom omtapen of van die lelijke rubberen buizen voorzien…
Oh, by the way, voor de geintereseerden…..ik heb na 20 jaar besloten mijn eigen MUSTANG bedrijf of te zetten onder de naam Mister-Mustang!
Verkoop/onderhoud/customizing/logistiek&shipping, almede Mustang verhuur zijn allerlei servicediensten die wij nu aanbieden. En ENKEL voor MUSTANGS, dus echt een specialist.
Website is net live gegaan en is nog verder in aanbouw, maar leuk als je een kijkje neemt. www.mister-mustang.com
Gister weer een record gevestigd...dit keer tot 3:30 in de nacht doorgewerkt, maar dan kun je je pas goed concentreren en alles 200% doen!
Project achterlichten.....wat hebben we gedaan:
1/ lampen achter omgedraaid, waarbij de oudbollige chromen randen plaats hebben gemaakt voor een cleane look! De lampen vallen nu IN het chassis en niet EROP. Chromen rand is mooi voor echte klassiekers, maar dat is deze stang verre van. Daarbij strip met 6 ‘pinnen’ op achterkant paneel gelast, dan vallen de lampenunits er omgekeerd weer zo in.
2/ alle delen even gestraald en van autolack voorzien met blanke lak(grijs/bruin kleurig)
3/ LED lampen geinstalleerd waarbij je de LED lampen sequenteel kunt instellen, voordeel is dat deze lampen echt veel beter te zien zijn en je nu de knipperlichten a-la audi sequenteel ziet opbouwen....veiliger dus ook, maar vooral ook cool! Duur spul want heeft mij voor die 6 led printplaatjes in usa al 330 usd gekost...by the way deze lampen hebben ook 12v+ contact nodig en je flashers moeten LED aangepaste versies zijn.
4/ gehele achterbak bedrading weer voorzien van gewoven omhulsel met high-end stekkers
Ik heb voor mijn project ook een set LED achterlichten gemaakt, ik heb nog even een tip voor je.
Bij mijn set heb ik stukjes plexiglas geplaatst, welke ik aan beide zijden gestraald heb. Dit verstrooid
het licht en geeft een veel beter aanzicht.
@Stefke: een goede tip! ga eens kijken wat een gestraald PVC Plaatje doet met de lichtverdeling, alhoewel ik wel huidig patroon ook al goed eruit vind zien. keep you updated!
Weer een update...gehele bedrading is nu klaar en getest...alles werkte direct zonder enige problemen(had ook niet anders verwacht:)
Leuk voor de weetjes: je kunt de bedrading netjes langs je chassis laten lopen zonder te boren en lelijke tie-raps te gebruiken, maar gebruik van sterke magneetjes die gegarandeerd blijven zitten en de harness mooi in plaats houden(zie foto's)
De HEIDT IRS achter vertoonde wat oppervlakkige roest daar deze niet behandeld waren, dus alles even goed gedemonteerd en bijgespoten.
Verder alles nagelopen want met veel vermogen op de achtertrein wil je dat alles goed op moment(NM) is afgemonteerd.
CV joints opgeknapt en schoongemaakt/gemonteerd.
Verder fuel line en alle AN koppelingen netjes vastgezet en RVS achterremleiding netjes radius gebogen voor de mooie 'looks'.
Fuel safe tank achter goed vastgezet mbv mooie RVS bouten en tank zoveer mogelijk rechts verplaatst omdat deze af fabriek uit het centrum staat.
Reden is dat ik 3 Inch dual trumpet uitlaten wil monteren die via rear valance auto verlaten en dan staat de fuel tank op standaard lokatie altijd flink in de weg!
Resultaat: Auto weer op de grond met (tijdelijke) wielen gemonteerd (Shelby VN427 velgen zijn onderweg)…..er kan dus nu voor het eerst een proefritje worden gemaakt:)….rapportage gaat volgen!!
Zie midden magneetstriphouder...zijn super dingen Untitled by Marnix Kreber, on Flickr