69 mach 1 survivor; the story so far

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door 1967coupe »

Zonder lood,zink en chroom? Kan niet veel wezen, veel te milieuvriendelijk :mrgreen:


Gaat lekker :v:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Haahaha, ondanks dat lijkt het aardig te werken.
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Antisteenslag zit er weer netjes op.
De meeste onderdelen zijn weer refurbished, gestraal en gepoedercoat.
De edelbrock nokstok is binnen, het lijkt wel kessemis. :lol:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

free photo hosting
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Ow ja, en dit is natuurlijk kicken! Vind ik dan ...😂

Met dank aan Aron Nijs voor de schitterende foto’s!!


Afbeeldingfotos uploaden
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door sjirafje »

Wow, je zet er wel vaart achter!
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Erwin2
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 28 jan, 2018 23:32

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Erwin2 »

Nou dat gaat goed zeg!
Leuk dat je in het clubblad staat, ik ga het straks lezen.
1970 Mach 1 428 CJ
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Supergave foto hoor :ok:
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Bedankt voor de leuke reacties!

Ja je moet er de vaart in houden en de motivatie hoog. Als het allemaal te lang gaat duren verslapt de aandacht en dan kan zo’n project al snel niet meer te overzien zijn.
Dus ja, ik geef wel gas! In april wil ik weer kunnen rijden.
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door NordicDawn »

Goed bezig! Kan ik de komende keer in Venray wat harder achter je aan op de baan ;)
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Update time!
Het schiet aardig op maar ik laat de foto’s voor zich spreken...

Eerst maar het spuitwerk van enginebay e.d.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Ophanging deels gedaan.
De shelby drop plaatjes zijn inmiddels binnengekomen vandaag, dus ik kan komende dagen verder met de upper arms. ( met dank aan Gearz! 👍)

De scheve arm werd veroorzaakt door een scheve strot rod, probleem is inmiddels verholpen.

De stuurkogels heb ik ook maar nieuw besteld bij Adams. dat gaat ook nergens meer over. Volgens mij heeft iemand er de vlam opgezet ooit. Ik voelde al een lichte tik in het stuur, dit zou de oorzaak kunnen zijn.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

The engine :mrgreen:
En met name de nokkenas, nieuw voor mij en best spannend.
Oh ja, en gelijk maar even het bloknummer gecheckt; yes! It’s matching! 💪🏻🤘🏻

Bij de edelbrock nokstok zit er een hele berg waarschuwingen, je wordt er bang van. Als iemand nog tips heeft mbt inlopen of anderszins, hoor ik het graag!!

By the way: wat word er bedoelt met die opmerking over “pumping lifters”? Moet ik niet eerst “primen” met de schroefmachine op de oliepomp? Wie schijnt hier zijn licht op?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Het primen van het blok dmv oliepomp aandrijven met een boormachine kan natuurlijk nooit kwaad.
Maar in deze link lees ik iets anders: https://www.enginebuildermag.com/2011/0 ... procedure/
Persoonlijk verwacht ik niet dat de oliedruk de klep opendrukt(vanwege de spanning van de klepveren), maar je kunt natuurlijk voor de zekerheid ook na het primen het blok een paar uur laten staan, en daarna voelen aan de stoterstangen of ze nog onder spanning zitten.

Heb je ook de nokkenas lagers vernieuwd ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Rmustang
Berichten: 191
Lid geworden op: za 23 jul, 2011 17:17

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Rmustang »

Robinski schreef: vr 21 dec, 2018 16:24 Hallo Roy,

Bij deze het product dat ik gebruik.
Het is een roestomvormer en epoxy primer in 1. In 2 lagen opgezet met 24 uur tussenpauze. 24 uur na de laatste laag kan er afgelakt worden of bodyschutz of wat je ook maar wil.
Werkt super, heb er al meerdere projecten mee gedaan.


Afbeelding

Afbeelding
Ziet er mooi strak uit. :v:
Geeft dit product ook de ruwe structuur aan de binnen kant van de wielkast?
En heb je de motor ruimte in mat of hoogglans zwart gesproten
-Mustang Coupe 1966 289 V4 -- 4 Speed Toploader. (Sold)
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: 69 mach 1 survivor; the story so far

Bericht door Robinski »

Ronald, het gaat er meer om dat de druk op de nokken van de as niet te hoog is denk ik. Volgens mij is dat de reden waarom edelbrock aanraad om ze niet op te pompen. Ik ben er inmiddels achter dat “pumping” the lifters wss het echt met een spuit injecteren van de lifters bedoeld wordt waardoor deze dus al volledig op druk staan. Gevolg is dan dat de druk op de nokkenas ook toeneemt bij de eerste startrondjes van de motor. Als dit niet gedaan wordt, zijn de lifters nog leeg natuurlijk waardoor de klepstoters in ontspannen toestand blijven bij de eerste start. Maar het blijft een enigszins wazig verhaal. Ik ga het volgende nu doen.

1 blok inbouwen
2 vullen met de juiste inloopolie en nieuwe oliefilter ( inloopolie courtesy of gearz!)
3 met de onsteking eruit de oliepomp ronddraaien met een accuboormachine totdat er oliedruk is op de meter in de cockpit. De motor in 4 kwarten ronddraaien en tussendoor telkens de oliepomp ronddraaien zodat alle lifters gevuld zijn en door het ronddraaien van het blok ( met de hand) zijn ook de nokken van de nokkenas al voorzien van inloopolie. Dit is waar het om draait, om zsm een laag olie ( met zink etc) op die nokken te krijgen waardoor slijtage in de eerste minuten uitblijft.
4 onsteking plaatsen en in een stand zetten dat ie zeker start
5 benZine in de carburateur en leidingen.
Uiteraard zijn bobine en kabels dan al aangesloten.
6 stationairschroef van carb indraaien zodat er op hoog toerental gestart wordt.
7 starten en hopen dat ie meteen aanslaat en naar 2000 toeren gaat
8 30 minuten laten inlopen op 2000 tot 2500 toeren (varierend) zodat de oliedruk hoog blijft.

Ik hoop het hiermee te gaan doen. Naar mijn gevoel zou dit goed moeten gaan. Het voordeel van een FE blok is dat de kleppendeksels eraf kunnen blijven zonder dat er olie rondgesmeten wordt. Dus ik kan zien of de klepstoters ook mooi ronddraaien. Dat is blijkbaar de controle van het geheel.

9 na 30 minuten laten afkoelen
10 olie aflaten, filter vervangen en olie met hoog zddp gehalte erin.
En rijden maar.....fingers crossed :mrgreen:
Groetjes, Robin
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”