69 mach 1 survivor; the story so far
Moderator: Shelby GT-H
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Groetjes, Robin
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Heb je de kickdown echt nodig ?
Ik rij al 15 jaar zonder
Ik rij al 15 jaar zonder
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Tsja, zit er idd aan te denken om em ervanaf te laten maar ik vind het toch ook wel leuk als die wel werkt.
Ik ga kijken hoe het met de nieuwe spacer gaat uitpakken
Ik ga kijken hoe het met de nieuwe spacer gaat uitpakken
Groetjes, Robin
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Goed dat ik je laatste foto's gezien heb. Ik was van plan om een originele filter+slurf aan te schaffen. Maar ik had me helemaal niet gerealiseerd dat dit niet past met die Montecarlo bar.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Ja, kan ik me voorstellen. Twas voor mij ook een verrassing.
Groetjes, Robin
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Op een 65-er zou het best wel kunnen passen.
Een 69-70 heeft een groter luchtfilter, en ook de snorkel is anders van vorm.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Het is in elk geval wel iets om eerst serieus uit te zoeken en er niet vanuit gaan dat het zondermeer past.1970TwisterSpecial schreef: ↑zo 10 feb, 2019 17:51Op een 65-er zou het best wel kunnen passen.
Een 69-70 heeft een groter luchtfilter, en ook de snorkel is anders van vorm.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Voor de liefhebbers!
https://youtu.be/QIREwjudX-o
Ik krijg de video helaas niet op deze pagina gezet.
Ik snap niet wat ik fout doe.
Mischien kan een moderator ff helpen? Mijn dank is groot!
https://youtu.be/QIREwjudX-o
Ik krijg de video helaas niet op deze pagina gezet.
Ik snap niet wat ik fout doe.
Mischien kan een moderator ff helpen? Mijn dank is groot!
Groetjes, Robin
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Ik denk dat er misschien iets mis gaat met de forum software, er zijn meerdere youtube filmpjes die het op het forum niet meer doen die het in het verleden wel deden.
Ik ben wel jaloers op je garage btw
Ik ben wel jaloers op je garage btw
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Dank je Sjirafje! Ik krijg tegenwoordig meer complimenten voor de garage dan voor de auto die er in staat
By the way, met de vulring op de carburateur zijn nu alle problemen opgelost. Alleen de wissermotor nog; heb er nu 2 met hetzelfde probleem. Tanden afgebroken van de gears. Is er een revisiekitje verkrijgbaar misschien? Het motortje zelf draait als een tierelier, niks mis mee.
Groetjes, Robin
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Heb je een foto met wat maten, misschien heb ik nog iets liggen.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Update;
Alle motorische ( ook carburateur) problemen zijn opgelost! De edelbrock heeft wat tegengesputtert maar dat is allemaal goed gekomen. Afstellingen zijn gedaan en alles reageert meer dan prima! De testritten zullen uitwijzen of er nog getweakt moet worden.
Deuren zijn er uit geweest en de scharnieren aangepakt en busjes vervangen.
Cowl en achter de deuren/spatborden is afgelakt in matblauw ( acapulco bleu) cowl is van binnen ingespoten met was (ml) en daarmee roestbestendig gemaakt.
Ruitenwissermotor is vervangen! Via Adamscc, die had een goede 2e hands liggen. Steffan (stefke) had wel nog wat tandwielen gevonden om de oude alsnog te herstellen ( wordt nog vervolgd)
Geëxperimenteerd met wielen/ banden. Dit levert flinke discussies op over smaakverschillen
De keystone wielen op de foto had ik gekocht maar ze gaan het niet worden! Dus staan weer te koop. Als iemand interesse heeft...staat op marktplaats
Deuren terug geplaatst, fenders, motorkap en cowldeksel.
Hierna 2 weken af en aan bezig geweest om alles een beetje uiteglijnd te krijgen. Perfect bestaat volgens mij niet met deze auto’s maar je komt wel een heel eind met veel geduld en licht gevloek en frustratie
Vandaag de voorbumper nog gedaan, schokbrekers achter vervangen.
En .... de eerste proefrit gemaakt. Remmen laten nog te wensen over en hebben nog aandacht nodig maar een groter probleem is dat de bak niet wil schakelen. Hiervoor heb ik maar ff een apart topic voor gemaakt.
Wie het weet mag het zeggen!
Dat was em weer voor nu.
Alle motorische ( ook carburateur) problemen zijn opgelost! De edelbrock heeft wat tegengesputtert maar dat is allemaal goed gekomen. Afstellingen zijn gedaan en alles reageert meer dan prima! De testritten zullen uitwijzen of er nog getweakt moet worden.
Deuren zijn er uit geweest en de scharnieren aangepakt en busjes vervangen.
Cowl en achter de deuren/spatborden is afgelakt in matblauw ( acapulco bleu) cowl is van binnen ingespoten met was (ml) en daarmee roestbestendig gemaakt.
Ruitenwissermotor is vervangen! Via Adamscc, die had een goede 2e hands liggen. Steffan (stefke) had wel nog wat tandwielen gevonden om de oude alsnog te herstellen ( wordt nog vervolgd)
Geëxperimenteerd met wielen/ banden. Dit levert flinke discussies op over smaakverschillen
De keystone wielen op de foto had ik gekocht maar ze gaan het niet worden! Dus staan weer te koop. Als iemand interesse heeft...staat op marktplaats
Deuren terug geplaatst, fenders, motorkap en cowldeksel.
Hierna 2 weken af en aan bezig geweest om alles een beetje uiteglijnd te krijgen. Perfect bestaat volgens mij niet met deze auto’s maar je komt wel een heel eind met veel geduld en licht gevloek en frustratie
Vandaag de voorbumper nog gedaan, schokbrekers achter vervangen.
En .... de eerste proefrit gemaakt. Remmen laten nog te wensen over en hebben nog aandacht nodig maar een groter probleem is dat de bak niet wil schakelen. Hiervoor heb ik maar ff een apart topic voor gemaakt.
Wie het weet mag het zeggen!
Dat was em weer voor nu.
Groetjes, Robin
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Goed bezig hor, de lijnen van motorkap enzo zien er strak uit. Beter dan orgineel
Hoe ga je precies te werk daar mee? Eerst de deur netjes afhangen en daarna fenders, dan motorkap.
En is er dan altijd genoeg ruimte in de montage bouten om het goed te kunnen stellen? Of is dat vijlen en lassen ?
Groeten Roy
Hoe ga je precies te werk daar mee? Eerst de deur netjes afhangen en daarna fenders, dan motorkap.
En is er dan altijd genoeg ruimte in de montage bouten om het goed te kunnen stellen? Of is dat vijlen en lassen ?
Groeten Roy
-Mustang Coupe 1966 289 V4 -- 4 Speed Toploader. (Sold)
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Hey Roy, het is exact zoals je beschrijft. Er zit speling genoeg op de “schuifmoeren” als je origineel plaatwerk hebt, zoals ik, red je het daarmee. Bij aftermarket spul kan het zijn dat je idd moet lassen en aanvullen etc. Alles wat geoorloofd is wat mij betreft.
Maaaar, het is geen fluitje van een cent, komt er op aan hoe snel je tevreden bent. Ik ben er 2 weken ofzo af en aan mee bezig geweest totdat ik er gek van werd en het is nog niet helemaal naar mijn zin. Tis 85% De rest komt de komende weken nog wel.
Maaaar, het is geen fluitje van een cent, komt er op aan hoe snel je tevreden bent. Ik ben er 2 weken ofzo af en aan mee bezig geweest totdat ik er gek van werd en het is nog niet helemaal naar mijn zin. Tis 85% De rest komt de komende weken nog wel.
Groetjes, Robin