69 mach 1 survivor; the story so far
Moderator: Shelby GT-H
69 mach 1 survivor; the story so far
Hallo beste medeliefhebbers, ik kreeg her en der de opmerking dat er nog niet echt een topic bestond waarin beschreven wordt hoe ik aan deze mustang kom en hoe het allemaal gelopen is. Ik heb wel wat post geplaatst hoerover maar dat zijn meer losse flarden.
Aangezien ik zowiezo een topic wilde starten mbt de restauratie, wil ik bij deze alles in 1 topic gieten.
Hieronder een deel van een tekst dat ik al es geschreven had voor het clubblad van tmcn;
Ik ben ongeveer een jaar maar deze auto op zoek geweest. Mijn wensenlijst was kort maar duidelijk:
• 69 mach 1
• S, Q of R code
• Zo origineel mogelijk
• Compleet en Niet verprutst
Uieindelijk na veel kaf van koren te scheiden, oplichters ontmaskeren, door bomen het bos niet meer zien, was ik toch eindelijk in onderhandeling met een serieuze particulier in de States waarbij de communicatie niet echt gemakkelijk verliep. hoewel de juiste intentie er wel was, zat er wegens werk en tijdverschil steeds veel tijd tussen de gesprekken, foto’s en video’s. Het ging hier inderdaad om een 69 mach 1, S code in indian fire red. het frustreerde mij enigszins dat alles zo stroef liep en ik kon niet zomaar weg van werk om ter plekke te gaan kijken. Verder was de betaling een hekel punt. Hoe en wat, wie eerst, etc.
Op het moment dat ik de beslissing ging nemen kwam er een bericht via Facebook langs van de mach 1 waarover het hier gaat. Het was een bericht van Geevers classic cars waarvan ik de website en facebooksite ook al een hele tijd in de gaten hield. Zij boden deze wagen aan en zonder aarzeling heb ik contact opgenomen en de wagen ongezien gekocht. Op basis van foto’s en de overtuiging van Danny Geevers dat het hier een zeer goede basis betrof. De auto stond toen nog in San Francisco te wachten op transport, dus het duurde een paar maanden voor ik em in het echt kon bekijken en de deal rond kon maken.
Hoe nu verder met dit project? De wagen is nog deels voorzien van originele lak en deels is die er helemaal af. Het dak bijvoorbeeld is oppervlakkig roestig evenals delen van de motorkap, spatborden en kofferklep. Dat geeft de auto de look die hij nu heeft maar het is niet praktisch. Ik wil met deze auto kunnen rijden als ik dat wil en niet omdat er over 4 uur wellicht een regenbui zou kunnen vallen, de auto maar laten staan en een leuke dag aan me voorbij zien gaan. Dus komende maanden wordt ie allereerst uitgedeukt, de rechter achterhoek heeft ooit schade opgelopen en hier is wel wat werk aan. Verder zitten er her en der wat deukjes en dergelijke, vooral in het, helaas niet meer originele, rechter spatbord. Dit spatbord zal in dezelfde stijl bijgespoten worden om de look compleet te maken. Als dat allemaal gedaan gaat er een matte blanke lak overheen die in elk geval tijdelijk de nodige bescherming zal geven. Bovenstaand werk zal ik trouwens niet helemaal zelf doen maar laat ik over aan de specialisten.
Verder zal het eerste winterproject het volgende omhelzen:
• De 390 eruit lepelen waarna de motorruimte in orde gemaakt wordt.
• Spatborden verwijderen, oude tectyl lagen verwijderen, en opnieuw conserveren.
• Voorophanging vernieuwen (schokbrekers, spring perches, bushings , etc)
• 1” Shelby drop om de wegligging verder te verbeteren.
• Andere banden! Deze zien er geweldig uit (fabriekslook) maar de wegligging komt het niet ten goede…
• Achterbumper brackets aanpassen om de bumper zo strak mogelijk tegen de body te krijgen.
• Cut out valves in de uitlaat monteren. Dan klinkt ie wat leuker op meetings
• Het rimblow stuur restaureren.
• Etc. etc.
In de loop van de komende jaren wordt alle techniek aangepakt, dan het interieur verder vervangen en zal uiteindelijk de auto wel opnieuw gespoten worden. De exacte plannen heb ik nog niet duidelijk maar dat zal tegen die tijd zeker helder zijn. Voorlopig sparen, sleutelen, rijden en genieten!
Enfin, het lijkt me duidelijk, genoeg gewauweld, tijd voor foto’s! In willekeurige volgorde, zonder verder commentaar.
Dit is een greep uit alle foto’s van de afgelopen maanden. moment van aanschaf naar apk en kenteken keuring tot diverse reparaties afgelopen weekend.
Ik zal vanaf nu in dit topic regelmatig updates plaatsen om jullie op de hoogte te houden.
Voor de geinteresseerde heb ik ook facebook een aparte pagina gemaakt waar ik wekelijks updates zal plaatsen. Dit is een openbare pagina op facebook en je hoeft er dus niet persée lid van te zijn; https://m.facebook.com/69Scode
Aangezien ik zowiezo een topic wilde starten mbt de restauratie, wil ik bij deze alles in 1 topic gieten.
Hieronder een deel van een tekst dat ik al es geschreven had voor het clubblad van tmcn;
Ik ben ongeveer een jaar maar deze auto op zoek geweest. Mijn wensenlijst was kort maar duidelijk:
• 69 mach 1
• S, Q of R code
• Zo origineel mogelijk
• Compleet en Niet verprutst
Uieindelijk na veel kaf van koren te scheiden, oplichters ontmaskeren, door bomen het bos niet meer zien, was ik toch eindelijk in onderhandeling met een serieuze particulier in de States waarbij de communicatie niet echt gemakkelijk verliep. hoewel de juiste intentie er wel was, zat er wegens werk en tijdverschil steeds veel tijd tussen de gesprekken, foto’s en video’s. Het ging hier inderdaad om een 69 mach 1, S code in indian fire red. het frustreerde mij enigszins dat alles zo stroef liep en ik kon niet zomaar weg van werk om ter plekke te gaan kijken. Verder was de betaling een hekel punt. Hoe en wat, wie eerst, etc.
Op het moment dat ik de beslissing ging nemen kwam er een bericht via Facebook langs van de mach 1 waarover het hier gaat. Het was een bericht van Geevers classic cars waarvan ik de website en facebooksite ook al een hele tijd in de gaten hield. Zij boden deze wagen aan en zonder aarzeling heb ik contact opgenomen en de wagen ongezien gekocht. Op basis van foto’s en de overtuiging van Danny Geevers dat het hier een zeer goede basis betrof. De auto stond toen nog in San Francisco te wachten op transport, dus het duurde een paar maanden voor ik em in het echt kon bekijken en de deal rond kon maken.
Hoe nu verder met dit project? De wagen is nog deels voorzien van originele lak en deels is die er helemaal af. Het dak bijvoorbeeld is oppervlakkig roestig evenals delen van de motorkap, spatborden en kofferklep. Dat geeft de auto de look die hij nu heeft maar het is niet praktisch. Ik wil met deze auto kunnen rijden als ik dat wil en niet omdat er over 4 uur wellicht een regenbui zou kunnen vallen, de auto maar laten staan en een leuke dag aan me voorbij zien gaan. Dus komende maanden wordt ie allereerst uitgedeukt, de rechter achterhoek heeft ooit schade opgelopen en hier is wel wat werk aan. Verder zitten er her en der wat deukjes en dergelijke, vooral in het, helaas niet meer originele, rechter spatbord. Dit spatbord zal in dezelfde stijl bijgespoten worden om de look compleet te maken. Als dat allemaal gedaan gaat er een matte blanke lak overheen die in elk geval tijdelijk de nodige bescherming zal geven. Bovenstaand werk zal ik trouwens niet helemaal zelf doen maar laat ik over aan de specialisten.
Verder zal het eerste winterproject het volgende omhelzen:
• De 390 eruit lepelen waarna de motorruimte in orde gemaakt wordt.
• Spatborden verwijderen, oude tectyl lagen verwijderen, en opnieuw conserveren.
• Voorophanging vernieuwen (schokbrekers, spring perches, bushings , etc)
• 1” Shelby drop om de wegligging verder te verbeteren.
• Andere banden! Deze zien er geweldig uit (fabriekslook) maar de wegligging komt het niet ten goede…
• Achterbumper brackets aanpassen om de bumper zo strak mogelijk tegen de body te krijgen.
• Cut out valves in de uitlaat monteren. Dan klinkt ie wat leuker op meetings
• Het rimblow stuur restaureren.
• Etc. etc.
In de loop van de komende jaren wordt alle techniek aangepakt, dan het interieur verder vervangen en zal uiteindelijk de auto wel opnieuw gespoten worden. De exacte plannen heb ik nog niet duidelijk maar dat zal tegen die tijd zeker helder zijn. Voorlopig sparen, sleutelen, rijden en genieten!
Enfin, het lijkt me duidelijk, genoeg gewauweld, tijd voor foto’s! In willekeurige volgorde, zonder verder commentaar.
Dit is een greep uit alle foto’s van de afgelopen maanden. moment van aanschaf naar apk en kenteken keuring tot diverse reparaties afgelopen weekend.
Ik zal vanaf nu in dit topic regelmatig updates plaatsen om jullie op de hoogte te houden.
Voor de geinteresseerde heb ik ook facebook een aparte pagina gemaakt waar ik wekelijks updates zal plaatsen. Dit is een openbare pagina op facebook en je hoeft er dus niet persée lid van te zijn; https://m.facebook.com/69Scode
Groetjes, Robin
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Mooi topic Robin
Dit ga ik dus echt wel volgen
Dit ga ik dus echt wel volgen
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Altijd leuk om te horen Willem. Ik hoop dat ik je nog wat kan inspireren!
Groetjes, Robin
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Doe je al Robin .
Ik had al lang het idee opgepakt om van Julius ook een survivor te maken .
Groetjes Willem
Ik had al lang het idee opgepakt om van Julius ook een survivor te maken .
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Je bent een aardige uitdaging aangegaan
Maar dan zie het ook wel opknappen tijdens de restauratie.
Maar dan zie het ook wel opknappen tijdens de restauratie.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Ja idd, the only way is up!1970TwisterSpecial schreef: ↑di 13 nov, 2018 13:36 Je bent een aardige uitdaging aangegaan
Maar dan zie het ook wel opknappen tijdens de restauratie.
Maar zo erg is het nu ook allemaal niet. Hoeft niet morgen klaar te zijn, gelukkig
Groetjes, Robin
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Mooi topic! Je ziet inderdaad de Mach 1 bij iedere foto beter worden. Goed bezig!
- 1970 Mach 1 -
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Dank jullie voor de feedback!
Ondertussen een kleine update:
Afgelopen weekend het plaatwerk aan de voorzijde gedemonteerd en het blok vrijgemaakt om uit te bouwen.
Komende zaterdag gaat ie er uit.
Alles was al een keer losgeweest, dus verder niet zo spannend tot dusver, maar toch wat foto’s, gewoon, omdat het kan
Ondertussen een kleine update:
Afgelopen weekend het plaatwerk aan de voorzijde gedemonteerd en het blok vrijgemaakt om uit te bouwen.
Komende zaterdag gaat ie er uit.
Alles was al een keer losgeweest, dus verder niet zo spannend tot dusver, maar toch wat foto’s, gewoon, omdat het kan
Groetjes, Robin
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Zelfs kinderarbeid wordt niet geschuwd om grote stappen te maken
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Hahaha inderdaad, geen enkel middel wordt geschuwd!
Maar hij vond het wel leuk, gelukkig maar, jong geleerd is oud gedaan hé
Maar hij vond het wel leuk, gelukkig maar, jong geleerd is oud gedaan hé
Groetjes, Robin
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
He Robin
Het was leuk om je vandaag te spreken
Toen ik terug naar huis reed schoot het me te binnen: mijn Grande had ik gekocht in Ulestraten.
Vlakbij Sittard dus .
Groetjes Willem
Het was leuk om je vandaag te spreken
Toen ik terug naar huis reed schoot het me te binnen: mijn Grande had ik gekocht in Ulestraten.
Vlakbij Sittard dus .
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: 69 mach 1 survivor; the story so far
Lekker bezig Robin! Mooi project zo!
Ik zou alleen even je converter er uit halen! Anders heb je kans dat je keering ovaal wordt doordat het gewicht van je omvormer erop hangt.
Gr.mitch
Ik zou alleen even je converter er uit halen! Anders heb je kans dat je keering ovaal wordt doordat het gewicht van je omvormer erop hangt.
Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold