289 hipo

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

dbouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 30 okt, 2016 13:22

289 hipo

Bericht door dbouwer »

Ha all,

Deze week eindelijk mijn nieuwe motor aan de praat gekregen. Is een 289 solid lifter motor met Hipo camshaft. Zou een hipo/Shelby replica moeten zijn. Hij loopt eigenlijk wel redelijk, ben natuurlijk nog niet het volledige potentieel aan het testen want hij heeft nu ca. 40 minuten gelopen... maar, zeker power.

2 belangrijke aandachtspunten, en wellicht heeft iemand hier wat tips:
- stationair krijg ik niet mooi laag zonder dat ie wat onrustig begint te lopen. Staat nu op ongeveer 900 toeten
- bij gas intrappen verslikt ie zich als het ware. Net of ie teveel brandstof krijgt voor ie het weg weet te krijgen

Ik verdenk zelf de carburateur. Is een bijna nieuwe Holley met handchoke, 600CFM. Via MP gekocht... komt van een mustang af, maar zou best kunnen dat sproeiers niet kloppen of de power valve fout formaat heeft voor deze motor. Het is overigens niet dat er een benzine walm om de auto hangt.
Verder: elektronische ontsteking in nieuwe verdeler, 10 graden voorontsteking. Vacuüm lekkage al nagelopen.

Uiteindelijk wil ik naar een Autolite 4100 met 1.12 venturi’s toe a la hipo motoren. Mocht iemand wat hebben liggen hou ik me aanbevolen.
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”