Hallo allemaal,
Ik wou de Mustang weer uit zijn winterslaap halen en zag dat ik toch nog altijd een lek heb .
Probleem is dat deze zo traag lekt dat ik niet zie van waar het komt.
Probleem doet zich voor wanneer de Mustang voor een langere tijd stilstaat.
wanneer ik met de Mustang rij dan is er geen drup te zien.
Ik dacht dat de lek veroorzaakt werd door de leidingen, ik heb vorig jaar alles uiteen gehad en weer goed vastgemaakt maar helaas.
het is koelmiddel dat zich opstapelt zie foto.
moira ghoul
Je zou denken dat het de dichting van de termostaathuis is die lekt maar die is droog
de leidingen zijn ook droog, ik kan niets vinden dat nat is waardoor het koelmiddel hierin kan vallen.
Iemand een idee
Koelmiddel lek
Moderator: Shelby GT-H
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: Koelmiddel lek
Als je de slangen goed hebt zitten kan het alleen nog maar lang de timing cover komen!
misschien een klein beetje vet aan de binnen zijde van de slang voordat je deze op de plek duwt, maar ik ben bang dat het toch de cover is.
Gr. Marco
misschien een klein beetje vet aan de binnen zijde van de slang voordat je deze op de plek duwt, maar ik ben bang dat het toch de cover is.
Gr. Marco
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Koelmiddel lek
Het koelmiddel kan daar óók komen als het lekt langs de bouten en boutkoppen. Moet je maar eens goed kijken.
Remedie: De bouten daar in de buurt eruit halen ( ook de heel lange, sorry) en deze met vloeibare pakking op de schroefdraad en bij de zeskant kop er weer indraaien.
Ben benieuwd of je kan zien of dit bij jou speelt.
Succes
Remedie: De bouten daar in de buurt eruit halen ( ook de heel lange, sorry) en deze met vloeibare pakking op de schroefdraad en bij de zeskant kop er weer indraaien.
Ben benieuwd of je kan zien of dit bij jou speelt.
Succes
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op do 28 feb, 2019 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Koelmiddel lek
Timing cover
laten we hopen op de bouten dan maar, ik weet dat ik daar niets op gesmeerd heb bij de montage
ik ga dat dan maar eens eerst proberen.
Ik ga nu niet weer alles uiteen halen , moest het toch de timing cover zijn dan wordt dat het volgend winter projectje.
ik vind het alleen gek dat het zo moeilijk te zien is vanwaar de druppels afkomen.
alvast bedankt voor jullie hulp, ik hou jullie op de hoogte
laten we hopen op de bouten dan maar, ik weet dat ik daar niets op gesmeerd heb bij de montage
ik ga dat dan maar eens eerst proberen.
Ik ga nu niet weer alles uiteen halen , moest het toch de timing cover zijn dan wordt dat het volgend winter projectje.
ik vind het alleen gek dat het zo moeilijk te zien is vanwaar de druppels afkomen.
alvast bedankt voor jullie hulp, ik hou jullie op de hoogte
- richard66coupe
- Berichten: 471
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: Koelmiddel lek
Ik heb dit ook weleens gehad op dezelfde plek en ook altijd in de winter. Bij mij was het toch meestal 1 van de 2 slangen op het thermostaathuis die wat aangedraait moest worden. Je kunt het best even goed kijken met een spiegeltje en zaklamp waar het wegkomt, evt. een beetje stoffig maken met talkpoeder oid zodat je kan zien waar het langs loopt. Op een andere plek aan het timing cover/waterpomp heb ik het ook eens gehad en toen was het afdoende om de boutjes nog iets aan te draaien.
Re: Koelmiddel lek
Inderdaad,
ik heb gisteren eens geprobeerd de bouten nog ietsje aan te spannen en tot mijn grote verbazing heb ik ze nog een heel eindje kunnen vaster draaien zonder echt kracht te zetten ik ben er nochtans heel zeker van dat ik ze goed vast gedraaid had.
giseteren ook eens in de radiator gekeken en zag dat er geen koelmiddel meer te zien was maar dat kan niet van deze lek zijn anders zou koelmiddel echt tot boven moeten zitten.
Weer bijgevuld en deze morgen gezien dat de onderste leiding van uitgang radiator naar waterpomp echt goed lekt.
Ik had daar de schroef van de spanband aan de bovenkant zitten waar je niet zo goed aankan, deze ga ik dus omdraaien zodat die goed vast kan gedraaid worden.
heb hem nu de hele nacht laten staan en tot nu toe nog geen drup op de waterpomp, fingers crossed
dat van dat stof is ook een goed idee, ik heb nu heel "intellectueel" wc papier gebuikt
ik heb gisteren eens geprobeerd de bouten nog ietsje aan te spannen en tot mijn grote verbazing heb ik ze nog een heel eindje kunnen vaster draaien zonder echt kracht te zetten ik ben er nochtans heel zeker van dat ik ze goed vast gedraaid had.
giseteren ook eens in de radiator gekeken en zag dat er geen koelmiddel meer te zien was maar dat kan niet van deze lek zijn anders zou koelmiddel echt tot boven moeten zitten.
Weer bijgevuld en deze morgen gezien dat de onderste leiding van uitgang radiator naar waterpomp echt goed lekt.
Ik had daar de schroef van de spanband aan de bovenkant zitten waar je niet zo goed aankan, deze ga ik dus omdraaien zodat die goed vast kan gedraaid worden.
heb hem nu de hele nacht laten staan en tot nu toe nog geen drup op de waterpomp, fingers crossed
dat van dat stof is ook een goed idee, ik heb nu heel "intellectueel" wc papier gebuikt
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo