Excuses als mijn vraag op de verkeerde plaats staat, het is mijn eerste bericht.
Ik heb een Mustang uit 1965 met een 200 cu 6 cyl.
Enige tijd terug de verdelerkap los gehad bij onderhoud.
Sindsdien geeft hij geen vonk meer.
Nieuwe bobine geplaatst. (Bij de oude kon ik de secundaire spoel weerstand niet meer meten en er loopt olie uit vandaar)
Bij contact aan heb ik 12,5 V op de + van de bobine.
Alle bougie kabels doorgemeten en goed.
Kabel tussen bobine en condensator ook goed.
Contactpunten goed
Rotor Zgan
Vedelerkap zgan
Helaas geen vonk op de bougie.
Iemand een tip of idee
Alvast bedankt
Ontstekingsproblemen
Moderator: Shelby GT-H
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5534
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Ontstekingsproblemen
Ik heb het onderwerp geplitst
Zijn de kabels wel correct aangesloten ?
Rotor vergeten te plaatsen of beschadigd ?
Zijn de kabels wel correct aangesloten ?
Rotor vergeten te plaatsen of beschadigd ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Ontstekingsproblemen
Tja. Eerst alles doormeten. Maar dan alles!
Werken de punten (wegvallen spanning)? Weerstand?
Massa van de onstekingsvervroegingsplaat in orde?
Past de rotor wel bij de kap (te kort waardoor de afstand naar elke bougiekapelektrode te groot is?)?
Zit je bobine kabel goed diep in de kap gedrukt?
Kan zo nog wel even doorgaan.
Succes. Het zal wel een kleinigheidje zijn.
Werken de punten (wegvallen spanning)? Weerstand?
Massa van de onstekingsvervroegingsplaat in orde?
Past de rotor wel bij de kap (te kort waardoor de afstand naar elke bougiekapelektrode te groot is?)?
Zit je bobine kabel goed diep in de kap gedrukt?
Kan zo nog wel even doorgaan.
Succes. Het zal wel een kleinigheidje zijn.
It's the M@DM@N.......... #>B-)