66 Coupe restauratie

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Wouter22
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 21 dec, 2020 10:57

66 Coupe restauratie

Bericht door Wouter22 »

Beste Mustang liefhebbers!

Momenteel mijn Mustang 66 coupe volledig aan het restaureren. Nou ben ik aangekomen bij de bodem van de auto.
Helemaal geschuurd en ontdaan van de oude verf/bitumen.
Er hoeft gelukkig niet aan gelast te worden, hij is nog 100% hard. Buiten wat vliegroest om.

Hoe kan ik de bodem nou het beste aanpakken volgens jullie. Zelf zat ik eraan te denken om hem eerst in de primer te zetten en vervolgens in de bodycoating.

Ik hoor het graag van jullie!
Wouter
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: 66 Coupe restauratie

Bericht door jvdiest »

Hangt er ook vanaf wat je er mee van plan bent. Mooiste vind ik het persoonlijk als deze in de lak staat. Zou in ieder geval beginnen met een laag epoxy primer.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 66 Coupe restauratie

Bericht door peer »

Wat is je doel?
Orgineel zou je kunnen denken aan oxide rode of zwarte lak. Bitumen of body coating zou ik zelf nooit doen, je hoort er goede maar ook zeker slechte verhalen over.

Ga je in weer en wind rijden of alleen met goed weer?
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: 66 Coupe restauratie

Bericht door JaCo »

In de (glans) lak is mooi maar dan moet ie wel strak zijn, denk eraan dat je elk putje en bobbeltje ziet.
Ik zou er een goede industrieële epoxy opzetten in de gewenste kleur en mat, ben je in een keer klaar.

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Wouter22
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 21 dec, 2020 10:57

Re: 66 Coupe restauratie

Bericht door Wouter22 »

Bedankt voor de reacties! Ben niet van plan om er in de winter mee te gaan rijden dus zal voornamelijk een ‘mooi weer’ auto worden.
Hoeft ook niet compleet origineel te zijn. Maar moet wel gewoon goed zijn zodat ik het over 2 jaar niet weer opnieuw hoef te doen.
Dus jullie raden bitumen of body coating af? Ik heb er namelijk al wat meer slechte verhalen over gehoord.
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: 66 Coupe restauratie

Bericht door jvdiest »

Ik het al teveel van bitumen weggehaald om er objectief over te zijn, maar ik vind het maar zooi. Aangezien het een "mooi weer" auto wordt zijn er ook genoeg alternatieven. Jack doet wel een interessante suggestie. Goede epoxy in kleur, maar ik zou na de epoxy er nog "gewone" primer opzetten en dat in de lak zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”