Vacuüm brake booster 6 cylinder '66

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
berRpee
Berichten: 99
Lid geworden op: di 02 mei, 2017 20:31
Locatie: Zuid Limburg

Vacuüm brake booster 6 cylinder '66

Bericht door berRpee »

He allemaal,

Ik ben bezig met mijn de montage van de SSBC A120-5 conversiekit op mijn 6 cylinder Mustang van '66.
Vraag is nu, waar pak ik mijn vacuüm vandaan voor de brake booster? Ik kan nergens een duidelijke uitleg vinden waar ik het beste een aansluiting kan maken. De een zegt een T stuk monteren bij het vacuüm punt van de C4 bak. De ander zegt, niets splitsen want zo genereer je te weinig vacuüm... heeft iemand toevallig duidelijke foto's waar ik m het beste kan aansluiten en wat ik nodig heb ervoor?

Thanks alvast :P
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)

Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Vacuüm brake booster 6 cylinder '66

Bericht door Dakloos »

Heb je hier wat aan?

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
berRpee
Berichten: 99
Lid geworden op: di 02 mei, 2017 20:31
Locatie: Zuid Limburg

Re: Vacuüm brake booster 6 cylinder '66

Bericht door berRpee »

Dakloos schreef: ma 18 mar, 2019 19:51 Heb je hier wat aan?

Afbeelding
Dankje Erwin, die had ik ook ergens zien staan, maar kon m niet zo goed plaatsen toen ik op zoek was..als ik t zo zie moet ie dus toch komen waar de c4 aansluit? Ben denk ik niet zo'n ster in t lezen van die schema's :oops:
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)

Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
berRpee
Berichten: 99
Lid geworden op: di 02 mei, 2017 20:31
Locatie: Zuid Limburg

Re: Vacuüm brake booster 6 cylinder '66

Bericht door berRpee »

Nog wat foto's van de zooi onder de motorkap :lol:

Afbeeldinggas near me open now

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)

Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Vacuüm brake booster 6 cylinder '66

Bericht door Dakloos »

Zover ik het kan beoordelen zit er, op de tweede foto, rechts onder je carburateur een vacuüm aansluiting voor je automaat. Volgens de tekening zit daar bij een 6 cilinder met automaat en rembekrachtiger iets ingeschroefd met 2 aansluitingen. Daar moet je dus je bekrachtiger op één of andere manier op aansluiten.....
Erwin

1966 convertible
berRpee
Berichten: 99
Lid geworden op: di 02 mei, 2017 20:31
Locatie: Zuid Limburg

Re: Vacuüm brake booster 6 cylinder '66

Bericht door berRpee »

Dakloos schreef: di 19 mar, 2019 07:20 Zover ik het kan beoordelen zit er, op de tweede foto, rechts onder je carburateur een vacuüm aansluiting voor je automaat. Volgens de tekening zit daar bij een 6 cilinder met automaat en rembekrachtiger iets ingeschroefd met 2 aansluitingen. Daar moet je dus je bekrachtiger op één of andere manier op aansluiten.....
Dankje. Dit vermoeden had ik ook al. Alleen het zoeken naar een dergelijk verloopstukje is nog ff werk. Uiteindelijk zou het dus een soort T stuk moeten zijn die beide kan voorzien van voldoende vacuüm. Maar volgens mij zit de PCV hier op aangesloten op dit moment?

Die blauwe koppeling loopt wel naar de automaat.
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)

Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Vacuüm brake booster 6 cylinder '66

Bericht door Dakloos »

berRpee schreef: di 19 mar, 2019 15:56 Die blauwe koppeling loopt wel naar de automaat.
Die moet je hebben :)
Erwin

1966 convertible
berRpee
Berichten: 99
Lid geworden op: di 02 mei, 2017 20:31
Locatie: Zuid Limburg

Re: Vacuüm brake booster 6 cylinder '66

Bericht door berRpee »

Dakloos schreef: di 19 mar, 2019 16:04
berRpee schreef: di 19 mar, 2019 15:56 Die blauwe koppeling loopt wel naar de automaat.
Die moet je hebben :)
Thanks voor je advies

Heb het als volgt opgelost (hoop ik)
Afbeelding

Afbeelding
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)

Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Plaats reactie

Terug naar “How to”