Geen remkracht handrem 1966 6 cilinder

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Cocktailrietje

Geen remkracht handrem 1966 6 cilinder

Bericht door Cocktailrietje » do 09 mei, 2019 15:25

Beste Forum leden,

Ik heb sinds kort een Mustang 1966 6 cilinder uit Belgie overgehaald. Hiervoor heb ik gelukkig al een Kenteken gekregen en verzekering geregeld. Echter krijg ik hem niet door de APK. De rem kracht van de handrem is te laag.

Helaas lukt het me niet om deze hoger te krijgen. Ik heb al nieuwe remschoenen, nieuwe remkabels. Alles opnieuw afgesteld (hand rem helemaal los, zelfstel schroef aandraaien, daarna handrem stellen). Maar de remkracht blijft te laag. De gewone rem (rempedaal) werkt prima.
Is er nog een mogelijkheid om deze handrem beter af te stellen?

Ik zit met mijn handen in het haar. En tot overmaat van ramp heb ik ook nog een lekkage in mijn radiator. Misschien iemand nog een radiator liggen voor een 6 cilinder?

Bij voorbaat dank,
Groeten,
Marco

Swordfish79

Re: Geen remkracht handrem 1966 6 cilinder

Bericht door Swordfish79 » do 09 mei, 2019 18:47

Als de remmen wel goed werken met het rempedaal dan zou ik het gaan zoeken in de aansturing via de handrem.
Mogelijk gewoon te veel speling op de handremkabel en zo kan het misschien zijn dat de remmen niet hard genoeg aangetrokken worden als de handrem volledig is uit getrokken.

Daar weer de handremkabel overgaat naar de twee kabels naar de trommels, daar zit ook nog een stel mogelijkheid. Kijk daar eens naar of er nog iets te winnen is qua afstellen..

Aan de radiator kan ik je niet helpen

Succes

Peter
The Truth is Out There.

Dakloos

Bericht door Dakloos » do 09 mei, 2019 19:06

Zo zat het bij mij. Kabels naar achteren helemaal opgespannen. Knoop :shock: in de kabel richting handremhendel onder het dashboard! Handrem werkte maar net.....

Afbeelding

Oorzaak, spanveer en stelgedeelte verkeerd om op de hevel. Zelfde auto 2 jaar later....zo hoort het:

Afbeelding

Let eens op de schroefdraad die ik nu over heb op het stelgedeelte. Dit is dan wel een V8 maar voor een 6 cilinder zal het hetzelfde zitten.....
Erwin

1966 convertible: http://members.upc.nl/e.pilage5/

Cocktailrietje

Bericht door Cocktailrietje » vr 10 mei, 2019 09:56

Bedankt Peter en Dakloos.

Spanveer, hendel en kabel zitten hetzelfde als bij de 2e foto (zoals het hoort).
Ik zal nog eens kijken naar de schroefdraad en de speling die de kabel heeft.

Kan het zijn dat de nieuwe remschoenen nog ingeremd moeten worden?

Groeten,
Marco

Big_fun_58

Bericht door Big_fun_58 » vr 10 mei, 2019 11:58

Soms wil de kabel wel eens van het rolletje bij de pedalen af schieten. Heb je dat gecontroleerd?
It's the M@DM@N.......... #>B-)

JaCo

Bericht door JaCo » vr 10 mei, 2019 15:38

Even voor de duidelijkheid; je schrijft dat je gewone rem prima werkt, je bedoeld dus de remkracht achterwielen op de remmentestbank is wel goed?

Grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
NEW: Mercury Comet Caliente 1964 (auch alweer verkocht)

Cocktailrietje

Bericht door Cocktailrietje » vr 10 mei, 2019 18:08

Het rolletje werkt prima. Kabel loopt mooi vrij.

Hij remt nu al iets beter. Maar ik ben nog steeds bang dat hij nog niet door de APK komt.

De achterremmen werken perfect op de testbank met de voetrem. Geen tot nauwelijks remverschil.

Plaats reactie

Terug naar “How to”