Mustang's uit Ford fabriek Amsterdam

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Vandaag na bezoek TMCN Mustang meeting AquaBest heb ik weer na lange tijd een N-code Mustang kunnen toevoegen aan de lijst. De 1966 Ford Mustang Coupe voorzien van NL-vincode: AN07EE35778 is terug gevonden.

Getipt door Reiny van Uden (Mustangman) ben ik snel op onderzoek uitgegaan en ben er achter gekomen dat de Vincode van deze Mustang correct is voor een echte N-code Mustang. De warrentyplate, zie foto is gelukkig nog aanwezig, iets wat meestal niet het geval is. De Mustang is voorzien van de volgende fabrieks geinstalleerde opties zoals: Schijfremmen, Rally Pac, Benchseat, KM teller, Schuifdak enz...

Hierbij alvast wat foto's later meer info op de website ....

Meer aanvullende N-code Mustang informatie: http://home.planet.nl/~nugte075/Mustangnl/Mustangnl.htm

Arjan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Arjan,

Mooi weer! Ik zag je vandaag al bezig onder de motorkap van die auto, dus ik had al een vermoeden....

Goed hoor, dat er weer één is teruggevonden!

Marc
Marc
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

wat een geluk voor je dat je dan toch maar naar Best bent afgereisd! Je zal weer een gelukkig man zijn vandaag. en vermoedelijk morgen ook,

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Marc, klopt helemaal.

In eerste instantie wilde ik eigenlijk helemaal niet gaan vanwege het slechte weer van afgelopen dagen.
Zo zie je maar.... Altijd gaan weer of geen weer want je weet nooit wat je tegen komt.

Arjan.
Lex66

Bericht door Lex66 »

Gaaf Arjan weer een gevonden en deze nog wel 'n bijzondere met dat schuifdak en benchseat.
Good hunting

Lex
EX--Baby-blue, wit-vinyldakje en pony interieur--
Pluk de dag >> morgen kan de benzine op zijn.
http://www.cardomain.com/ride/3092830
tripleblack

Bericht door tripleblack »

Ik denk dealer installed. Zo heeft Hollandia (zonnedaken) wel meer gesleuteld aan Mustangs. Onze enige Mustang station die Nederland rijk is is ook een Hollandia creatie.

Peter
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Peter & Peter,

Waarschijnlijk ben ik te snel geweest om deze optie aan te duiden als factory installed. Ik heb inderdaad mijn twijfels hier over..... Wat ik wel ondekt heb dat er bij de Amsterdamse Fordfabriek in de jaren zestig op speciaal verzoek heel veel mogelijk was en dat een klein aantal 1965/66 Mustangs met een schuifdak uitgevoerd waren. Ik hoop dat Hennie Lek ons nog wat aanvullende informatie over kan vertellen, want zijn N-code Mustang was er namelijk ook mee uitgerust. Jammer genoeg heeft hij heeft het schuifdak jaren geleden moeten verwijderen omdat het in vrij slechte staat was.

Meer schuifdak info: http://www.ponysite.de/news_4.htm#sunroofmustang en http://www.ponysite.de/sunroofmustang.htm

Arjan.
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Hallo allemaal,

Afgelopen zondag weer een N-code Mustang kunnen toevoegen aan de lijst.

Veel moeite hoefde ik er niet voor te doen om deze Mustang te vinden. Bij aankomst op het meeting terrein in Didam parkeerde ik mijn Mustang gewoon naast deze wagen. Na wat foto's geschoten te hebben ben ik op zoek gegaan naar de eigenaar. Deze was overigens snel gevonden....
Jan, de eigenaar was natuurlijk bekend met de Nederlandse historie (zie kenteken) maar niet dat deze Mustang Amerika nooit heeft gezien!

Voor foto's en meer informatie:

http://home.planet.nl/~nugte075/Mustangnl/Mustangnl.htm

http://home.planet.nl/%7Enugte075/Musta ... /index.htm

Arjan.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mustang65 op di 19 sep, 2006 05:06, 2 keer totaal gewijzigd.
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

zo rondrazende forumspeurneus, je hebt er weer een gescoord. jij moet weer een gelukkig man zijn vanavond,

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Beste Harry,

Het klopt helemaal!
Jammer dat we elkaar niet gesproken hebben. Je was ook heel de dag zo druk bezig met al die tweetjes.

Tot ziens,

Arjan.
mustangman
Contacteer:

Nieuwe N- code

Bericht door mustangman »

Hoi Arjan,

Ik heb er waarschijnlijk weer een voor je gevonden. Ik krijg hier deze week meer info over, de huidige eigenaar heeft mij deze week gemaild met de vraag wat voor een code het was daar hij het nergens kon terug vinden. Ik heb om foto's gevraagd. Ik houd je op de hoogte (zo als gewoonlijk)

Groeten Reiny
Mustangman

Fastback GTA 1967
California Special 1968 For $ale
GT350 1966 recreation $old
Shelby GT350 1968 $old
CJ 428 1968 1/2 $old
Fastback GT 1968 $old
Boss 302 1970 $old
GT 2005 $old
Coupe 1995, $old
GT coupe 1965 $old
convertible 1968 $old
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Oke Reiny.

Begrepen... ik wacht af.

Arjan.
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Hallo allemaal,

Afgelopen dagen druk bezig geweest om nieuwe Ford NL en N-code Mustang informatie op de website te plaatsen.

Op het laatste moment ontving ik ook informatie van Reiny (Mustangman) over een pas terug gevonden N-code Mustang.
Zie foto, meer informatie zo spoedig mogelijk... Reiny bedankt, klasse!

Afbeelding

Hierbij mijn laatste update " Rondleiding Fordfabriek Amsterdam 1966"

Na afloop rondleiding Fordfabriek werd dit boekje door de directie aangeboden aan de deelnemers ter herinnering aan het bezoek. De op de testbaan getoonde Ford Mustang is een oude bekende van ons. Deze wagen werd ingezet voor diverse PR-aktiviteiten zoals foto sessies en rijtests enz....

Zie Link: http://home.kpn.nl/~mustang65-3/Amsterd ... /index.htm

Arjan.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mustang65 op zo 22 nov, 2009 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Mustang64
Contacteer:

Bericht door Mustang64 »

Leuk dat er zo veel nog boven water komt na al die tijd aan info!
Pas had ik het er nog met Ando over dat we graag eens zouden kijken hoe het er aan toe ging bij de bouw in der tijd van onze pony's.
Dit naar aanleiding van het monteren en het geklooi van ons met mijn deursloten en grepen.

Dat zit er helaas niet meer in en doen we het maar met de info op het forum en die van de boeken :paper:

Leuk topic :10:

Joris :builder:
Mvg, Joris

Under Construction: '64 1/2 260 2V V8 (65A P 89 06E 71 1 6 / 5F07F127871)
Hennie
Adverteerder

dakje

Bericht door Hennie »

Arjen, dat klopt ik had ook een hollandia dakje in mijn mustang.
die was destijds in een dermate toestand dat we besloten hebben om hem dicht te lassen en een vinlyl dakje te plaatsen.
Maar.... via via ben ik nu aan een adresje gekomen, en die man schijnt nog van alles te hebben van die klassieke dakjes, dus als ik de man gesproken heb zal ik eens laten weten wat het resultaat is.
Voor zover ik begrepen heb, is het schuifdak een optie geweest die af Ford besteld kon worden, of Ford dit zelf deed of dat daar mensen van Hollandia voor langs kwamen weet ik niet maar het laatste lijkt me het meest waarschijnlijk.
Als ik aan genoeg onderdelen kan komen, ga ik een ander dak kopen, het geheel eraf nieuwe dak er op lassen en weer dat klassieke schuifdak erin bouwen, ik heb het altijd jammer gevonden dat we dat toen niet hebben kunnen bewaren.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”