Hoi Dennis,
Even terug on topic. Het buitenlands avontuur is niet zo eng als het lijkt, mits goed voorbereid.
Indien je zelf niet naar de USA gaat, raad ik je dringend aan om met een tussen persoon in Amerika te werken.
Deze tussen persoon kan de des betreffende mustang bezoeken en inspecteren en je een verslag sturen met de plussen en de minnen.
Daarna is het een kwestie van beslissen, ja of nee.
Uiteraard betaal je een redelijk klein bedrag (in vergelijking met het totaal bedrag) voor de inspectie, maar beter dit bedrag, dan een kat in de zak.
Indien ja, regelt dezelfde tussen persoon ook de betaling (wel zo veilig), de eventuele onderhandeling en het vervoer naar NL.Indien nee, zoek gerust verder.
Je kan zelf contact zoeken met de verkoper, maar de tussen persoon kan dat ook ter plaatse. Vergeet niet dat wij (Nederlanders) bang zijn om opgelicht te worden, maar dat geldt net zo goed andersom voor de Amerikanen. Sommige reageren niet eens op een buitenlandse mail. De tussen persoon ter plaatse kan een vertrouwensband kweken omdat hij in Amerika woont

en ook kan hij meer informatie los trekken.
De meeste (Nederlandse) tussen personen zitten in Texas en zijn zeer bekend op dit forum of daar buiten. Hans en Bianca, US Car & Delivery, American Horsepower, enzovoorts...de inpsectie betaal je vaak per mile...dus het is zaak om de mustang zo dichtbij mogelijk bij de locatie van de tussen persoon te vinden...natuurlijk kunnen ze ook een oplossing vinden indien hij verder staat, maar houd dan rekening met hogere kosten.
Er komt nog wat meer bij kijken...wil dit graag met je delen (had je al een prive bericht gestuurd, maar ik vrees dat je nog niet weet hoe dit werkt) om je te helpen, maar de tussen personen kunnen je ook alles vertellen. Je kunt natuurlijk een mustang in Nederland kopen en daar is helemaal niets mis mee en (super) veilig...maar indien goed en veilig voorbereid kan je gerust een importeer avontuur aan en dat heeft wel karakter (dat vind ik tenminste).
Om te laten zien dat je een mooie mach 1 kan weg halen in de US voor een mooi bedrag, de onderstaande advertentie. Hij was binnen een paar dagen verkocht, dus met zulke prijzen moet je wel snel zijn :
http://dallas.craigslist.org/ndf/ctd/1830059707.html
Indien je nog zoek machines nodig hebt buiten ebay, laat het maar weten.
Grt Johan