voorstellen

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Erwin

Re: voorstellen

Bericht door Erwin »

Nou Dennis,

Valt me nogal tegen dat je, na zoveel advies gekregen te hebben, zo makkelijk durft te zeggen dat mensen het topic niet goed lezen. Je doelt daarmee ook op mij omdat ik één van diegenen ben die '70-ers benoemt en zelfs daarvoor. Zoals Ghostrider al aangeeft wordt die verwarring door jou zelf veroorzaakt. Bij het voorstellen schrijf je dat je een Mustang Mach 1 wilt van rond 1970-73. Rond...dat zou ook '69 kunnen zijn. Dus ga aub geen verwijten doen hier terwijl er aan alle kanten hulp wordt aangeboden.

Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
dennis010
Contacteer:

Bericht door dennis010 »

ik verwijt helemaal niemand iets..... en alle advies neem ik zeker aan. en elk advies zoek of ga ik ook uitzoeken... ik probeer op zoveel mogelijk fronten info te verzamelen, hier,google,bellen naar bedrijven
ik wil ook mustang country gaan bellen (alleen hebben ze geen nummer en geen bezoek adres op hun site staan)

maar ik heb aantal keer gezegd dat ik wil importeren en als ik dan links en antwoorden krijg met waarom koop je niet in belgie of kijk eens naar deze mustang (die in NL te koop staat)
dan denk ik tja lees effe de topic door. En mocht het echt niet lukken of iedereen raad het me af dan overweg ik heus wel in NL te gaan kijken

en ja weet ik veel ik zoek bijv. met ebay op 70-73 en zie dan modellen die ik leuk vind. ik heb al vanaf begin duidelijk gezegd dat ik 100% leek ben en ik ga zeker geen 10.000euro zomaar ergens aan uitgeven
ik moet er keihard voor werken.

maar ik denk dat we beter ontopic kunnen blijven want we dwalen aardig af....

volgende week komt de buurman terug van mijn moeder die schijnt aardig in oltimers te doen voor zijn hobby (alleen geen mustangs)
en ik neem nog wel contact op met een aantal mensen hier. Ik heb geen haast bij het kopen van een car
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

dennis010 schreef:

ik wil ook mustang country gaan bellen (alleen hebben ze geen nummer en geen bezoek adres op hun site staan)

Onderaan op de homepage staat dit ! .....

Ton v Broekhoven 0624226206

En adres staat er niet op ivm ongewenst bezoek ! .

Je kan langskomen ( 15 min rijden voor jou ) of ff bellen ik help je graag met gratis advies e/d .
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
frankpost
Contacteer:

Bericht door frankpost »

http://craiglook.com/cars.html?q=mustan ... 72&l=10000" onclick="window.open(this.href);return false;
http://craiglook.com/cars.html?q=mustan ... 73&l=10000" onclick="window.open(this.href);return false;

misschien staat er nog iets voor je tussen

groeten
Frank
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Wow, 5 pagina's met reacties in een week en je bent niet eens een vrouw :-D

Welkom! Er komen steeds meer Rotterdammers bij hiero ;-)

Succes met je zoektocht. Let inderdaad op met Ebay enzo, er zitten veel oplichters tussen. Aan de andere kant, ik heb een nieuwere Mustang laten overkomen en indirect komt die ook van Ebay... Gewoon goed opletten wat je doet, zorgen dat je met mensen werkt die er verstand van hebben en dan komt dat goed.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Claire

Bericht door Claire »

Inderdaad Mack, mee eens.
Lees het topic nu pas (helemaal van voor naar achter) maar welkom en veel succes met je zoektocht.
Piet :cool1:
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

Ik heb zelf nu al 4 wagens geïmporteerd. 1ste keer via Ebay, niet doen dus. Buiten de US en Canada kan je niet meedoen in het vehicle protection program. Ik was al blij dat ie na 6 maanden eindelijk in NL was. Het is mogelijk via andere wegen, maar je moet je goed informeren. Voor mijn 2de wagen ben ik zelf naar de US gevlogen en heb er mee gereden in de US. Dan weet je inderdaad wat je koopt. Voor de rest zitten er nog wat mensen in de US die voor me kunnen gaan kijken. Maar blijft altijd een risico als je hem zelf niet hebt gezien. Voor jou budget staat er regelmatig ook wle wat op marktplaats.e.d. betaal je misschien iets meer , maar dan weet je wat je koopt en hoef je geen 3 maanden op je container te wachten.

Succes er mee.

Eric
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Knipper ik effe met m'n ogen, is er hier een hele discussie ontstaan. :D

Dennis, welkom op 't forum. :)

Horror verhalen te over natuurlijk en dat is niet verwonderlijk.
Een jaar of tien geleden was de Californische export op z'n hoogtepunt, er is zoveel geexporteerd dat het meerendeel van de wagens die momenteel worden aangeboden in de states ofwel totale restauratie projecten zijn waar veel geld in moet, ofwel wagens die in prima staat zijn maar waar men een aanzienlijk hoger bedrag voor vraagt, uiteraard kan je eens mazzel hebben maar ga er nooit van uit.

Wagens die hier in Nederland te koop staan en/of rijden zijn vaak in een vele malen betere staat en conditie.
Vaak heeft de huidige eigenaar al een aanzienlijk bedrag in zijn wagen geinvesteerd, zeker als hij 'm al vele jaren in bezit heeft gehad.
Je ziet wat je koopt, kan een kenner meenemen en je kan rustig enkele wagens zelf bekijken zodat je de beste er tussen uit kan plukken.
Tuurlijk, zo'n export avontuur is spannend maar zeg nou eerlijk, persoonlijk zou ik zelfs in Nederland nog geen Kadett van 500 Euro ongezien en slechts van de marktplaats foto durven kopen..... jij wel ?

Aangezien het zo'n populair model is zijn er momenteel ongelofelijk veel Amerikaanse aanbieders die er nog graag een slaatje uit willen slaan en die vurig hopend zitten te wachten op een Europeaan met jeukende creditcard die naarstig op zoek is naar zijn droomauto. "California car" is echt een toverwoord waar menigéén zich plotsklaps door laat verblinden. Ik heb vele wagens in het echt gezien die recht van de boot afkwamen, er op de foto's prachtig uitzagen met bewoordingen zoals "no rust, minor rust, older restauration, matching numbers" etc. maar die éénmaal op nederlandse bodem echt verschrikkelijk waren. (zelfs 10 jaar geleden al). Veel bondo, plamuur, overgespoten (gecamoufleerde ellende) over de oude lak, slecht afgeplakt met schilderstape, ingekitte vloerplaten etc. etc. zelfs wagens die samengesteld waren uit verschillende andere sloopwagens met onderdelen die soms nog van een verkeerd modeljaar waren ook. Garantie ? ehhh.... Terugsturen? ehhh... Ik bedoel maar.
Er worden zelfs Mach-1 convertibles aangeboden terwijl deze toch echt nooit bestaan hebben. Ben eens naar een (volgens het bedrijf) vers geimporteerde wagen wezen kijken die keihard en rechtstreeks uit california zou komen. Na het jumpstarten viel de uitlaat op straat en bij openen van de kofferbak bleek er een setje snowtires (met spikes jawel) achterin te liggen :shock: maar wel een "california car harde" prijs durven vragen. (vertel het verhaal nog steeds graag in geuren en kleuren) :mrgreen:

Na de amerikaanse markt is sinds een jaar of acht nu ook de zwitserse markt inmiddels nagenoeg "leeggeroofd", zo erg dat er zelfs Zwitserse klassieker liefhebbers zijn die een vereniging hebben opgericht om de export te stoppen.

Afijn, mocht je er één in de states willen gaan kopen, boek dan een ticket en ga er zelf één zoeken. Uiteindelijk bespaar je jezelf daarmee een hoop geld, weet je wat je koopt en heb je nog een leuke vakantie op de koop toe zonder dat een droom in duigen valt. Wil je toch persé van een foto kopen, spendeer dan een paar extra dollars en laat een erkent bedrijf aldaar de mustang voor je taxeren en controleren.

'71er t/m '73ers zijn wat minder gewild dus iets goedkoper maar nog steeds (en zeker een Mach-1) aanzienlijk geprijsd.
Ga eerst in Nederland eens rondkijken zodat je jezelf kan orienteren aangaande modellen, types, opties, motoren en transmissie aanbod etc.
Is nog leuk om te doen ook en er zijn genoeg behulpzame bedrijven.

Pas helemaal op voor de zogenaamde scammers die prachtige wagens aanbieden voor droomprijzen.
Mijn huidige Mustang heb ik zo'n 10 jaar geleden gekocht, heb 'm zelf helemaal uitelkaar gehaald en in elkaar gezet zoals ik 'm hebben wilde
en ben alleen aan kosten buiten aanschaf om al zeker het dubbele kwijt wat jij voor aanschaf begroot hebt. Hou dat zeker in gedachte. :wink:

Doe met bovenstaande woorden uit de velerlei reply's wat je wil, zie het alsjeblieft niet als betweterige kritiek maar neem het in gedachte, ten slotte zitten hier veel ervaringsdeskundigen die veelal ook door schade en schande zijn wijs geworden. :wink:
dennis010 schreef:Dat er (als ik hem in NL heb) kosten komen dat lijkt me normaal als je wilt restaureren. Ik kwam op ebay prijzen tegen van rond de 7000 dollar
bijv.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ford-mus ... ars_Trucks" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1973-mus ... ars_Trucks" onclick="window.open(this.href);return false;
beetje hier ik naar. Alleen moet ik er 1 dus hebben uit een goede staat i.v.m transport naar haven

Of kijk ik nou helemaal verkeerd?
Dennis, om je een voorbeeld te geven van wat ze je proberen aan te smeren alszijnde Mach-1....

De eerste ebay link die je poste,
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ford-mus ... ars_Trucks" onclick="window.open(this.href);return false;
heeft de volgende VIN code, 2F02F225192 en is dus geen Mach-1 maar een std. Sportsroof met slechts een paar stickers en een spoiler !
De eigenaar schrijft "has a 302 ci motor put in that replaced original 351.4 speed manual transmission."
Ik weet echter dat de motor volgens de VIN code een 302 2V was en zeker geen 351 !
Daarnaast is er geen enkele 302 met een transmissie code 5 (4 speed wide ratio manual transmission) in 1972 geleverd, sterker nog deze wagen had een std. manual 3 spd of een C4/FMX automaat !

De 2e link,
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1973-mus ... ars_Trucks" onclick="window.open(this.href);return false;
is inderdaad (volgens de VIN) een Q code 351-4V Fastback, zijn er 10625 van gemaakt in totaal aantal fastbacks.
Echter is de prijs die er staat (momenteel US $9,100.00) de prijs die er momenteel voor geboden is, er onder staat dan ook "reserve not met" en ik denk niet dat de eigenaar 'm van plan is weg te doen voor een bod wat daarbij in de buurt zit. :(

Succes !!
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

Ik denk dat deze Orginele Mach I met orginele 351C en FMX automaat 9 inch achteras een leuk voorbeeld is ! .

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Afbeelding

Deze auto was 100 % ok volgens de verkoper .

Heeft zelfs iemand voor mij naar gekeken in Reno Navada USA en was goede auto met weinig werk volgens hem .

Toen hij hier was bleek er van alles toch niet zo goed te zijn ! .

Onder andere niet echt goed was, het dashboard en de linker deur bekleding daar zaten div grote scheuren in .
De remmen rondom waren erg versleten net als de wiellagers , de cardan klok was ook behoorlijk versleten .
Carburateur is gaar en de hoofdremcylinder moet nog vervangen worden ik heb al een nieuwe startmotor gemonteerd die begaf het net voor de RDW keuring .

Zo zie je maar zelf als je iemand die de auto bekijkt en er even mee rijd is het nog geen garantie dat je iets goeds koopt .

Ik heb mijn Mach I nu bijna klaar , na een beetje pech richting Rosmalen :( .
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”