Las Colinas, Texas, woensdag 3 oktober 2007
Ik sta bij een prachtige 2005 Mustang GT in de voor dat jaar unieke kleur Mineral Grey en met "Tan" leren bekleding. Het blijven supermooie auto's, deze GT's, vooral zo in de ondergaande zon en met zicht op de heuvels van Las Colinas, een luxe voorstad van Dallas. Niet alleen ik vind hem mooi, maar natuurlijk ook zijn nieuwe eigenaar. Maar ja, die nieuwe eigenaar (waar ik vandaag natuurlijk al mee gesproken heb), die zit heel ver weg in de Nederlandse polder. Dus voorlopig heb ik het beheer over deze auto en dat is niet heel vervelend. Nog minder vervelend is dat ik hem morgen naar de haven ga brengen, dus deze GT en ik hebben nog wat mijlen voor de boeg.
Ik ben gisteren aangekomen op het vliegveld van Dallas/Fort Worth. Natuurlijk weer na een hele toestand met geannuleerde en vertraagde vluchten. Van mij mogen ze voor dat vliegen iets anders uitvinden....maar goed, het is weer mooi om hier te staan! Om allerlei redenen, maar zeker ook om het weer. Waar in Nederland de herfst zich alweer langzaamaan meldt, is het hier nog volop zomer, wat zeg ik: snikheet! Temperaturen in de "mid-nineties", ofwel ruim boven de dertig graden Celsius.
Vanmorgen heb ik deze GT bij dealer Westway Ford in Irving, Texas, opgehaald (na inspectie en vèèl papierwerk). Gladjes ging het niet, want de reservesleutel en de "remote" (die natuurlijk straks bij de NL Ford dealer niet op de plank liggen) ontbraken. Dus dat moest eerst worden opgelost via de dealercomputer met allemaal programmeertoestanden. Maar auto en reservesleutel begrijpen elkaar nu. Ik heb ook een keurige "temporary dealer license" gekregen, zodat ik legaal kan rondrijden.
Vanmiddag stond Dallas Mustang op het programma. Dat lijkt niet de grootste Mustang "boer", maar ja als je toch in Dallas bent ga je even kijken..... Een grote meevaller, want verkoper Mike Mcormick heeft plezier aan zo'n buitenlandse gast en leidt mij het bedrijf rond. Ik mag de klassieke en moderne show-Mustang uitgebreid bekijken en bewonderen; ze zijn super! De Terlingua is te koop voor.....$ 62.000-. Ik sla wat zaken voor de GT in en nog wat koffervervoerbare spullen. Dan de huurauto terug - een terzijde, dat was een Hyundai Sonata. Een zeer Japans aandoende auto en dat bedoel ik dit keer als compliment. Maar het meest bijzondere was zijn XM Satellite Radio! Ik had er wel over gelezen, maar dit is geweldig: meer dan 170 doelgroep"zenders", wanneer bij ons? (http://www.xmradio.com/).
Nog wat foto's dus bij bijna ondergaande zon en morgen: on the road!