Sikkens heeft een prima 2 component epoxy primer , en is te verkrijgen bij je autolak dealer.
Grtz, Peter
blank staal
Moderator: Shelby GT-H
- Ton BlingBling
- Adverteerder
- Contacteer:
Toen ik Mischief zelf wilde spuiten ging ik voor info bij div Autolak winkels.
Ik mocht het nergens kopen leek wel of ik een pistool wilde kopen .
Kreeg bij 3 grote winkels Sikkens, DuPont en Standox steeds hetzelfde te horen.
Alleen bij ons bekende klanten kunnen lak kopen ? .
Ik heb zelf bij Sikkens in het verleden veel gekocht is nu anders geregeld.
Omdat het nu veelal op waterbasis is is het ook gelijk veel schadelijker voor de mens,Kijk dus zelf zeer goed uit .
Tijdens het spuiten van mijn auto mocht ik wel kijken tijdens het primer spuiten .
Maar toen er lak gespoten werdt moest ik eerst een pak aan en een zuurstofmasker op doen.
En zelfs toen maar een minutje het is zeer giftig, werd mij verteld .
Omdat het nu veelal op waterbasis is is het ook gelijk veel schadelijker voor de mens,Kijk dus zelf zeer goed uit .
Tijdens het spuiten van mijn auto mocht ik wel kijken tijdens het primer spuiten .
Maar toen er lak gespoten werdt moest ik eerst een pak aan en een zuurstofmasker op doen.
Laatst gewijzigd door Ton BlingBling op wo 24 okt, 2007 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Dat is nou precies wat ik bedoel... echt irritant. De meeste schadebedrijven zijn ook niet echt gewillig om je er aan te helpen.Ton BlingBling schreef:Toen ik Mischief zelf wilde spuiten ging ik voor info bij div Autolak winkels.
Omdat het nu veelal op waterbasis is is het ook gelijk veel schadelijker voor de mens,Kijk dus uit met zelf zeer goed uit .
Heb jij een idee waar je nu nog terecht kunt?
Rustbuster is weinig een optie, zij hebben enkel 1 componenten epoxy primer.
Hallo Ruud,
Ik ben zelf ook bezig met mijn wielkasten, ik heb er nu één af (een paar dagen mee bezig geweest) en behandelt met rx5 en rx10 van carpotech. Mooi resultaat moet ik zeggen.
Vraag ...Hoe heb jij jouw wielkasten helemaal kaal gekregen van de bitummen, ik ben bezig geweest met een verffohn en een krabber een echt K.. klus.
Gr Paul
Ik ben zelf ook bezig met mijn wielkasten, ik heb er nu één af (een paar dagen mee bezig geweest) en behandelt met rx5 en rx10 van carpotech. Mooi resultaat moet ik zeggen.
Vraag ...Hoe heb jij jouw wielkasten helemaal kaal gekregen van de bitummen, ik ben bezig geweest met een verffohn en een krabber een echt K.. klus.
Gr Paul
het verhaal van primer spuiten en waterbasis spuiten klopt niet helemaal.
in primer zit nog steeds oplosmiddelen,en bij waterbasis veel minder.daarom wil de overheid juist dat er meer waterbasis word gespoten.je krijgt de meeste troep binnen bij primerspuiten en blanke lak spuiten
epoxy is juist zeer giftig,dus masker(geen stofmasker)en handschoenen aan
in primer zit nog steeds oplosmiddelen,en bij waterbasis veel minder.daarom wil de overheid juist dat er meer waterbasis word gespoten.je krijgt de meeste troep binnen bij primerspuiten en blanke lak spuiten
epoxy is juist zeer giftig,dus masker(geen stofmasker)en handschoenen aan
mustang 68 302 engine
ford bronco 83,302 4x4-verkocht
ford bronco 83,302 4x4-verkocht
- bartuitschaijk
waarom zou je geen zinkspray gebruiken als eerste laag in de wielbakken en dan bitumen erover?
Bart
ps ik ben mijn wielbakken ook aan het schoonmaken en steek het grootste deel van de bitumen eraf met een pakkingsteker en daarna met een staalborstel op het boormachine alles tot op het metaal schoonmaken. Kost wel wat tijd, maar is zeker de moeite waard. Het is ook wel motiverend dat ik nog geen roest ben tegenkomen, metaal verkeerd in zeer goede staat.
Bart
Bart
ps ik ben mijn wielbakken ook aan het schoonmaken en steek het grootste deel van de bitumen eraf met een pakkingsteker en daarna met een staalborstel op het boormachine alles tot op het metaal schoonmaken. Kost wel wat tijd, maar is zeker de moeite waard. Het is ook wel motiverend dat ik nog geen roest ben tegenkomen, metaal verkeerd in zeer goede staat.
Bart
Hallo,paul66 schreef:Hallo Ruud,
Gr Paul
Ik heb dit gedaan met een staalborstel op een boormachine.
Het is wel taak om steeds van borstel (zowel kops als haaks) te wisselen, ook het af en toe wisselen van de draairichting van de boormachine zorgt ervoor dat de borstel weer als nieuw werkt.
Inmiddels ben ik er echter mee gestopt, ik ga m'n auto laten ontlakken....