European Mustang Tour

Hier staan alle links en verslagen van de 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 en 2008 meetings.........

Moderator: Shelby GT-H

72grande
Contacteer:

European Mustang Tour

Bericht door 72grande »

Afbeelding

Zaken van enige importantie werpen hun schaduw reeds lang vooruit. Welnu, we hebben hier met iets bijzonders te maken en met iets waar we nog wel even op moeten wachten.

Namelijk een: European Mustang Tour, ofwel een rondrit door Europa per Mustang. We hebben het, voor het goede begrip, over het jaar 2008, om precies te zijn de eerste 15 dagen van augustus 2008.

Ambitieus? Ja!

Realiseerbaar? Ja!

De organisatie is in handen van MustangPassion France en die hebben inmiddels bewezen grotere evenementen te kunnen organiseren. Met name met de laatste Disneyland Parijs meeting hebben ze hun visitekaartje nadrukkelijk afgegeven: strak georganiseerd, inclusief begeleide cruising met zo’n 70 auto’s, maar ontspannen en plezierig om mee te maken. Terecht dat men er nu voor kiest om zèèr tijdig met de voorbereidingen te starten.

De bedoeling is om in meerdere etappes (het exacte aantal moet aan de hand van de precieze route nog worden bepaald) vanuit Parijs via België naar Nederland te rijden. Vervolgens Luxemburg en Duitsland, Zwitserland en dan Italië, waarna in elk geval Monaco aan de beurt komt. Daarna mogelijk Spanje en dan de finish ergens in Frankrijk.

Vervolgens is het idee dat een aantal liefhebbers natuurlijk de complete Tour rijdt, maar dat het ook mogelijk wordt om in te schrijven voor één of meerdere etappes. Met een start in Parijs op de Champs Elysées of aan de voet van de Eifeltoren (Palais du Trocadéro), een overnachting in België en de volgende etappe via Zeeland en de molens van Kinderdijk op weg naar Maastricht lijkt het eerste deel voor ons zeer de moeite waard!

Terecht hebben de heren ingezien dat je zoiets vanuit Frankrijk lastig organiseert als je geen locale contacten hebt. Dus is of wordt er voor ieder land dat wordt aangedaan een locale organisator gezocht. En zo kwam het dat, je raadt het al, ik de eer heb gekregen verantwoordelijk te zijn voor de avonturen (route, bestemmingen en overnachting) op Nederlands grondgebied. Gelukkig hebben we nog even de tijd, maar ik ben laatst langs Kinderdijk gereden om de situatie daar alvast in ogenschouw te nemen. Voor bijvoorbeeld Spanje is nog geen correspondent gevonden, vandaar dat het nog niet helemaal zeker is of de Tour Spanje aan zal doen.

Uiteraard is er nog heel veel te regelen; de hotels in de etappeplaatsen moeten natuurlijk aan eisen van goede stalling van de auto’s voldoen, de route is nog slechts heel grof bedacht, enz., enz. Er wordt ook nagedacht over een vorm van technische inspectie vooraf, bezemwagen, enz. maar definitief is dat allemaal nog niet. Sponsoren zijn ook van belang, waarbij er al vergaande besprekingen met een Nederlands-Belgisch-Franse onderneming zijn.

Nu ja, nog veel te doen. Inschrijven kan nog even niet, maar er over nadenken des te meer. Er is ook alvast een website in oprichting, waarvan nu alleen nog de openingspagina werkt:

http://www.mustangpassion.eu/

Meer nieuws later....
Laatst gewijzigd door 72grande op zo 25 nov, 2007 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Marcel kan zich altijd nog aanmelden om de Spaanse etappe in kaart te brengen :lol:
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
dimitri

Bericht door dimitri »

Woow, dat is dan zeker iets om niet te missen, als het er door komt zal ik mij zeker aanmelden voor bepaalde etappes.

Succes met de voorbereidingen van dit schitterend plan :D

Gr. Dimitri
67 Fastback V8 289ci, 4 speed
67 Coupe V8 390ci, automatic
Marcel
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Kijk dat zijn mooie dingen voor de mensch , nu had je me al stiekum van de plannen verteld , maar het was me weer een beetje ontschoten.

Waar ik opdat moment ook ben , ik ga zeker mee....want als iets leuke evenementen organiseerd is het Mustangpassion wel.

Marcel
Mustangdriver
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

Ik had het ook al gelezen op hun forum, een goed idee ! Misschien moeten ze al de europese clubs en andere mustang fanaten/organisaties contacteren, dan wordt het een echte "europese" tour.
Ik zie het wel zitten op een paar etappes mee te pikken !

Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
AndreV

Bericht door AndreV »

Een prima internationaal Mustangplan waar ik zeker in ga deelnemen, waarschijnlijk niet de hele rit.

Marc, als er participanten (niet financieel) nodig zijn in Nederland of directe omgeving, dan meld ik me bij deze aan.

Ik hoop wel dat de Franse Mustangvrienden weten waar ze aan beginnen.

Want zoals je weet"Is het erg moeilijk, zo niet onmogelijk, om het iedereen naar de zin te maken!"

AndreV 8) 8)
Oud hok Augustus 1964, V8 289

WWW.FORDMUSTANGCLUB.NL
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

André, aanmelding genoteerd :wink:
Marc
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Ambitieus, schreef ik al.... Als je niets probeert lukt zeker niets, maar als je wel iets probeert lukt het ook niet altijd.

Helaas is deze week besloten de European Mustang Tour voorlopig uit te stellen. Het idee wordt vastgehouden, maar het wegvallen van de vertegenwoordigers voor België, Zwitserland en Monaco in combinatie met de ook in Frankrijk gevoelige stijging van de brandstofprijzen heeft de organisatie tot dit uitstel doen besluiten.

Desalniettemin was een deel van de Mustangpassion directie gisteren in Nederland op bezoek om een rit naar Nederland voor te bereiden; wij gaan die rit samen laten vallen met Mustang Valley. En als je dan Fransen op bezoek hebt, parkeer je ze natuurlijk voor de foto even voor een molen (hebben we genoeg van, in Jeneverstad Schiedam). We hebben nog een aantal andere zaken met ze besproken, maar daarover maak ik aparte topics; de EMT is van de kalender af....

Afbeelding
Marc
AndreV

Bericht door AndreV »

Nou Marc,

MUSTANG VALLEY

Dat is erg goed nieuws!!!!!

Datum graag?

AndreV
Oud hok Augustus 1964, V8 289

WWW.FORDMUSTANGCLUB.NL
Mustangwacko
Retired Moderator

Bericht door Mustangwacko »

Jammer natuurlijk van de EMT; maar wat in het (jenever?) vat zit verzuurd niet, toch?
En er is genoeg ander Mustang-leuks om naar uit te kijken en helpen mee organiseren!

Gisterenavond kon ik maar kort Thea, Marc, Denis en Jean-Paul ontmoeten. Maar lang genoeg om getuige te zijn van een mooi alternatief voor de EMT....

@Marc & Thea; nog bedankt voor het aparte Griekse bakkie.Afbeelding
Jacco
"I got my kicks driving a sixty-six"
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

euhhh... gaat Mustang Valley dan toch nog door of heb ik iets gemist?

zal wel dan...

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
66stangwhite

Bericht door 66stangwhite »

Harry, ik vind het ook verwarrend. Mustangvalley was vlgs mij ook gecancelled wegens het vele regelwerk, de centjes en alle benodigde vergunningen voor 2008 wegens het suc6 van 2007...
we zullen het wel horen. Zou mooi zijn als het door gaat :wink:
1966 mustang 200Ci 6 in lijn. Ext.: wit, int.: pony blauw / wit.
Nicov.dr.Klok

Bericht door Nicov.dr.Klok »

Mustangvalley is nog niet gecancelled,maar Ando is op zoek naar iemand die de organisatie van hem wil overnemen,wegens tijdgebrek.En ik hoop dat er toch nog iemand uit die omgeving komt,die er wel de tijd voor heeft.
Of wat mss ook nog een idee is,dat TMCN de organisatie overneemt ism.het pannenkoekenhuis. :idea: En als vervanging van de meeting bij:van den Ende:
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
66stangwhite

Bericht door 66stangwhite »

duidelijk verhaal Nico
bedankt voor de opheldering! ook namens Harry als ik zo vrij mag zijn :D
1966 mustang 200Ci 6 in lijn. Ext.: wit, int.: pony blauw / wit.
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Laten we het zo zeggen: er wordt deze week gesproken over de mogelijkheid Mustang Valley alsnog door te laten gaan.
Marc
Gesloten

Terug naar “Alle meetings 2003 t/m 2008”