K&N luchtfilter alles loopt goed alleen.. lees bericht

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

FerdiV8

K&N luchtfilter alles loopt goed alleen.. lees bericht

Bericht door FerdiV8 »

Hallo mensen,
nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Ik heb afgelopen maandag mijn K&N luchtfilter ingebouwd bij mijn 01 mustang alles volgens het boekje gedaan werkt ook prima lekker geluidje erin alleen als ik rij zeg maar rond de 120 en ik laat gas los dan gaat mijn RPM teller niet geleidelijk naar beneden maar vallend dus zeg maar een seconde gaat hij geleidelijk van 2000 RPM naar 1800 RPM en dan opeens zakt hij naar 15 a 1600 RPM en dat merk je ook aan de auto dan rolt hij gewoon door en als hij abrupt zakt zeg ik maar dan, dan remt hij ook beetje af op de motor. Zou het door de luchtfilter komen of kan er misschien rotzooi in mn spruitstukken zitten want had laatst mn bezine meter iets te ver door laten zakken bij het rode. Kan ik dit zelf oplossen of moet ik hem uit moeten laten lezen. Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen alvast bedankt.

Groetjes

Ferdi
Ford Mustang GT 05' convertible
Ford Racing Exhaust(126dB)
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

haal eerst je accu pool eens los voor 10 minuten, en dan weer proberen..
'65 F100
2007 KTM 950 SM
JaCo

eec

Bericht door JaCo »

Je EEC is zelflerend en heeft zich ingesteld op je normale luchtfilter,
als je iets verandert hebt rond je motor loopt de motor in eerste instantie op de normale configuratie,
opnieuw aanleren kun je helpen door zoals hierboven al gezegd je accu een tijdje los te gooien.
Het geheugen van de EEC zal dan leeg zijn en alles wordt opnieuw aangeleerd.
Het dan aan te raden om je motor eerst een paar minuten stationair te laten lopen, dan normaal gaan rijden en je EEC leert weer alles opnieuw aan.

Succes en groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
MustangMan010
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Het verhaal van hierboven klopt.Ik had tijdens het inbouwen al de accupool losgehaald,wat ook in de beschrijving staat.Na het monteren van het K&N filter de acuupool er weer op gezet en de motor gestart en gewacht tot de reset uitgevoerd was(het max.uitslaan van alle meters+oplichten van alle controle lampen)en gewacht totdat alles weer normaal aangaf.Hierna rustig gaan rijden en na een paar minuten steeds harder.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
FerdiV8

Bericht door FerdiV8 »

dankjewel mensen voor de hulp ik ga het morgen doen alleen ik had mijn accu de - pool er al afgehaald toen ik alles los ging halen voor de nieuwe filter en daarna toen alles erop zat aangesloten alleen had wel gas gegeven dus niet echt rustig rijden, welke is dan beter dat ik doe de - of de + of allebei? en dan ga ik hem eerst rustig stationair laten lopen en dan langzaam wat harder rijden ik hoop dat het probleem zo verholpen is want ik heb echt alles volgens het boekje gedaan.

Groetjes

Ferdi
351-V8-power

Bericht door 351-V8-power »

Het is idd zoals Mark zegt.
Wel de eerste 10 à 15 km rustig rijden.

succes gr Ed
69 Grandé 351W Copper Flame
MustangMan010
Contacteer:

Ik heb toen de + pool losgehaald want dan is het zeker dat er nergens stroom op staat.Kijk wel uit met loshalen,het kan even wat vonkjes geven.Anders haal je gewoon + en - pool los voor alle zekerheid.
Belangrijk is zeker dat je computer gestuurde brandstofsysteem alles opnieuw "leert" door de motor een paar minuten stationair te laat draaien.Hierna rustig wegrijden en na een tijdje mag je weer gewoon gas geven.

Mark
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

351-V8-power

Anders haal je gewoon + en - pool los voor alle zekerheid
Alleen de minpool is voldoende.
Stroom loopt van plus naar min. Als je de minpool loshaalt loopt er geen stroom. Onder de pluspool zitten vaak meerdere aansluitingen.

gr Ed
MustangMan010
Contacteer:

Ed je hebt gelijk.In de gebruiksaanwijzing staat ook de - pool losnemen.

Mark

FerdiV8

Bericht door FerdiV8 »

Ok dat ga ik straks doen alvast bedankt voor de hulp alleen dan heb ik nog een vraagje als ik het allemaal gedaan heb en ik laat hem stationair lopen hoe lang moet dat ongeveer lopen en als ik rustig weg rijd moet ik dan konstant zelfde snelheid of maakt niet uit als ik moet stoppen bvb voor een stoplicht. Hoelang moet ik ongeveer rustig rijden en wanneer kan ik rustig over de snelweg rijden en daarna steeds beetje meer gas geven?

Groetjes

Ferdi
Mustang68

Bericht door Mustang68 »

+ of - maakt in principe niet uit de kring word verbroken.
Alleen is het beter om eerst de - los te maken omdat als je de + eerst los wil halen je de kans loopt dat je met je sleutel sluiting maakt met de body.

Je motor moet alle belastingen meemaken om bij te regelen maar een uurtje rijden onder wisselde omstandigheden moet tie het al aardig weten.
Hij blijft btw altijd bijregelen.
http://fordfuelinjection.com/?p=64

Jacco
McQueen
Contacteer:

Bericht door McQueen »

Mustang68 schreef:+ of - maakt in principe niet uit de kring word verbroken.
Alleen is het beter om eerst de - los te maken omdat als je de + eerst los wil halen je de kans loopt dat je met je sleutel sluiting maakt met de body.
Ik wil nu geen muggezifter zijn, maar het maakt niet uit welke pool je nu het eerst los maakt, als je bv als laatste de + losmaakt en je raakt de kas met de sleutel heb je evenveel kortsluiting dan wanneer je dit doet met de - er nog op.
Als de + van de batterij kontakt maakt met de kas, door middel van een sleutel of dergelijke, heb je kortsluiting, met de - er nog op of niet.
Geloof je me niet ? Test eens uit dan zou ik zeggen. :wink:

Is wel het geval als je met startkabels werkt om de wagen te starten, dan moet je eerst de + van de startkabel los maken om het kontakt met de kas te vermijden. En de + kabel als laatste ook plaatsen om kontakt met elkaar te maken, voor al de rest is het eender welke pool je eerst los maakt bij werkzaamheden.
Het gemakkelijkst is zoals hierboven reeds gezegd, de - losmaken, omdat op de + meestal meerdere aansluitingen zitten en daardoor het een beetje moeilijker is om de + erop en eraf te doen. Daarom staat er ook in de gebruiksaanwijzing om de - te ontkoppelen. ( minder kans op defekten aan andere de aansluitingen op de + ) Als de stroomkring maar onderbroken word, door middel van de + of de - is hetzelfde.
Oppassen blijft wel altijd de boodschap.

Jan.
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img] Let's Rock ! [img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img]

.
351-V8-power

Als de + van de batterij kontakt maakt met de kas, door middel van een sleutel of dergelijke, heb je kortsluiting, met de - er nog op of niet
?????????

Als de min losgekoppeld is heb je geen massa dus ook geen sluiting op de accu als je de kas raakt.
Wel in de computer en andere electrische apparatuur als je dat bedoelt.

Een andere wijze raad is dus om de plus en min pool niet met elkaar in aanraking te laten komen als ze zijn losgekoppeld want dan kun je de computer afschrijven.
Eventueel alle plus kabels aan elkaar laten zitten en de minnen ook en een grootlicht signaal geven dan weet je zeker dat alle condensatoren ook leeg zijn. Dit hoeft niet, is slechts een optie.

Het beste blijft dus alleen de minpool los nemen en deze uit de buurt houden van de plus.

gr Ed
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Anders probeer je het eens, en laat ons iets weten. Doe de - los en zet een sleutel op de + en met de sleutel maak je daarna kontakt met de kas.
Je maakt toch een verbinding met de kas (-) met de + dan. = kortsluiting ( op de baterij )
Jan, het was eergister 1 januari, niet 1 april he'...
Ik denk niet dat er verschil is tussen + en - in Nederland of Belgie, maar sorry... ik begrijp het ook niet.
Als de "-" los is, mag je de "+" zelfs in je radiator stoppen :lol: , er zal niets gebeuren (alleen uw kabel zal nat worden)... :P

Emiel
8)
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
McQueen
Contacteer:

Bericht door McQueen »

@ ED,
Dat bedoel ik dus, vooral de computer.
Zelfs het starten van een andere wagen door middel van startkabels is heel slecht voor de computer van beide wagens.

Jan
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img] Let's Rock ! [img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img]

.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”