K&N luchtfilter alles loopt goed alleen.. lees bericht

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

FerdiV8

Bericht door FerdiV8 »

@ Mark: Ik heb dat dopje er wel in gestopt want dat klopt die 2001 model heeft geen sensor erin. Als ik straks tijd heb ga ik vanuit mn werk even langs mn oom haal ik even de filter eruit en zet daar even het roostertje tussen of lijkt het jullie verstandiger om hem compleet eruit te halen en dan weer starten en gewoon even rijden en daarna weer de K&N erop zetten. Als jullie dat beter lijkt wie heeft dan tijd en zin om mij even te helpen dat wordt dan denk ik wel volgend weekend de 12 of de 13 ben dan hele weekend vrij.

Groetjes

Ferdi
Ford Mustang GT 05' convertible
Ford Racing Exhaust(126dB)
FerdiV8

foto roostertje

Bericht door FerdiV8 »

kijk wel kleine foto maar dit is het roostertje ik heb op de andere site gekeken van de link die je mij gegeven heb en ik zie dat er bij veel mensen het probleem is op gelost ik ga dat ook proberen en bij hoop van zegen dat het voorbij is.
http://i47.photobucket.com/albums/f167/ ... screen.jpg
Groetjes

Ferdi
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Had beloofd nog wat fotootjes van dat 'roostertje' te plaatsen:

Hier compleet:

Afbeelding

Filter eraf:

Afbeelding

En hier het bewuste roostertje:

Afbeelding
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
MustangMan010
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Ferdi ik zou gewoon het roostertje ertussen zetten.Haal wel eerst weer de - pool eraf voordat je begint,dit voor de nodige "reset" van de EEC.Hierna zal de EEC wel de nieuwe situatie "aanleren" denk ik.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
FerdiV8

Bericht door FerdiV8 »

ik hoop het Mark. geeft hij bij jou dan helemaal geen probleem en heb jij dat roostertje er ook tussen zitten?
@Neko heb je dat roostertje zeg maar tussen die ijzere donut en de beschermplaat zitten?

Groetjes

Ferdi
MustangMan010
Contacteer:

Ik heb dat roostertje ertussen zitten en bij mij geeft het vanaf de inbouw geen problemen.

Mark
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Zit er inderdaad tussen lijkt me (zat er al in toen ik de set kreeg, dus roostertje is nooit los geweest van de rest).
FerdiV8

Bericht door FerdiV8 »

@ Mark : over het slangetje zeg maar achter op de luchttunnel heb je dat slangetje wat er opzat hergebruikt of heb je de nieuwe bijgeleverde erop gezet?
MustangMan010
Contacteer:

Ik heb de nieuwe slang gebruikt die erbij zat.

Mark

FerdiV8

Bericht door FerdiV8 »

dan doe ik dat ook gelijk je weet nooit waar het goed voor is toch

Groetjes

Ferdi
StangJay
Contacteer:

Bericht door StangJay »

Ok, ik stap ook even in.
Het heeft weinig zin om steeds je ECU te resetten, aangezien deze dan toch terug gaat naar de standaard instellingen en het nou eenmaal even duurt voordat hij zijn cyclus heeft afgerond om te "leren". Dus geef het een paar dagen.
Daarnaast is het voor zo'n CAI installatie al eigenlijk niet nodig omdat er niet zo gek veel verandert. Als het problemen geeft zou ik eerder denken dat er tijdens het inbouwen wat vuil in de MAF terecht is gekomen. Gewoon even schoonmaken doet vaak wonderen.

Dat geplop waar je het bij een eerdere post over hebt is inderdaad een begrenzing. Deze is in neutral gezet op 4000 toeren om beschadiging aan de motor te voorkomen. Dus weet je wel heel zeker dat het eerst wel kon?!?!? Of valt het je nu pas op ;-)
1999 3.8 V6 aut
http://www.skincraftz.nl
Mods: Too many to mention ;-)
MustangMan010
Contacteer:

StangJay schreef:Ok, ik stap ook even in.
Het heeft weinig zin om steeds je ECU te resetten, aangezien deze dan toch terug gaat naar de standaard instellingen en het nou eenmaal even duurt voordat hij zijn cyclus heeft afgerond om te "leren". Dus geef het een paar dagen.
Daarnaast is het voor zo'n CAI installatie al eigenlijk niet nodig omdat er niet zo gek veel verandert. Als het problemen geeft zou ik eerder denken dat er tijdens het inbouwen wat vuil in de MAF terecht is gekomen. Gewoon even schoonmaken doet vaak wonderen.

Dat geplop waar je het bij een eerdere post over hebt is inderdaad een begrenzing. Deze is in neutral gezet op 4000 toeren om beschadiging aan de motor te voorkomen. Dus weet je wel heel zeker dat het eerst wel kon?!?!? Of valt het je nu pas op ;-)
Maar dat roostertje moet er wel tussen want dat heeft toch wel een functie lijkt mij.

Mark

janse

Bericht door janse »

Eerst even over de mafsensor.. maf sensors zijn gevoelig. even de werking:
als je in de voorkant kijkt zie je 2 gaten, een groot gat en een kleintje. grote gat is voor de lucht naar de motor, kleine gat voor het meet instrument. als je goed kijkt zitten in het kleine gat twee gloeispiraaltjes.

er wordt stroom op deze spiraaltjes gezet. hierdoor worden ze warm (net als een gloeilamp) doordat er een luchtstroom de draden passeert koelt de spiraal af. hierdoor weet de maf sensor hoeveel lucht er in de motor gaat.

deze spiralen zijn zeeeeer gevoelig.. ontzettend fijne spoelen, ik geloof met platinum pekleed ofzo, weet niet precies meer waarmee. schoonmaken is bijna onmogelijk. Deze gaan makkelijk kapot. Dáárom de zeef voor de maf. om te testen is de zeef niet nodig lijkt me.

ik denk dat het idd verstandig is om de orginele luchtfilter terug te plaatsen, om te kijken of je maf nog heel is. Als hij na reset normaal gedraagd kun je weer terug gaan naar je knn..

Wat ik al meer heb opgemerkt.. voor de knn gebruikers, gebruiken jullie wel de knn olie voor de filters?
knn filters zijn de best die er zijn, alsof er geen filter is. belangrijk is wel dat je ze in oliët.. het principe is dat de olie het vuil tegen houd, samenwerkend met het doek in het gaas. zonder olie, geen bescherming!

in de cross worden deze veel gebruikt, buitenkant hangen de zandklodders er aan, gazen ribbels dicht. Aan de binnenkant nog niet 1 korreltje te vinden.. ongeloofelijk.

een eec zou zich aan moeten passen lijkt mij.. maar heb niet veel kaas gegeten van deze injectie. misschien toch wat met je maf. orginele configuratie lijkt mij de beste optie..

tot zo ver mijn (lange) bericht..

kj
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Heb er in November een schoonmaaksetje voor gekocht,. Speciale cleaning-zooi en olie... Donderdag schoonmaken, uitspoelen, en laten drogen, vrijdag ingeolied... 1 pass per fin, en globaal na gesprayed. na 10 minuten geen witte vlekken, nogmaals globaal nagesprayed, en geplaatst. Zaterdag er nog even uitgehad, voor een laatste controle, en een laatste globale naspray, dus dat met de olie zit wel goed :) Er zit in ieder geval nog wel wat olie in het busje:)
StangJay
Contacteer:

Bericht door StangJay »

Dat roostertje is inderdaad om de boel te beschermen tegen iet wat grotere deeltjes. Dat moet er wel tussen, ja.
Ook al lijkt het een redelijk gesloten systeem, toch kan het voorkomen dat er iets doorheen glipt. Zo heb ik ooit op de een of andere manier een vliegje in mijn MAF gekregen?!?!... kan je wel vertellen, rijden doe je dan niet meer ;-)
Als je MAF vies is, gewoon even schoonspuiten met wat electrical cleaner. NB! Niet met je vingers o.i.d. aan de sensor zitten!!!
1999 3.8 V6 aut
http://www.skincraftz.nl
Mods: Too many to mention ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”